Wikia

Pokepédia

Swellow Asha

Dyskusja0
2518stron na
tej wiki
Swellow Asha
Ash Swellow
サトシのオオスバメ Satoshi's Ohsubame
Informacje
Debiut Trzymaj się Taillow!
Miejsce złapania Lasy Petalburg
Płeć Nieznana
Umiejętność Nieznana
Aktualna lokalizacja W laboratorium profesora Oaka
276 mini 277 mini
Ten Pokémon spędził 76 odcinków jako Taillow.
[[{{{gatunek}}}|Zobacz więcej informacji na temat tego gatunku]]
Swellow był pierwszym Pokémonem złapanym przez Asha w czasie podróży po Hoenn.

Historia

Hoenn

Swellow został złapany jako Taillow w odcinku Trzymaj się Taillow!. Był przywódcą stada Taillowów. Ukradł Maxowi czekoladę i wyzwał Pikachu do bitwy. Okazał się waleczny i choć miał liczne uszkodzenia po Piorunach Pikachu, jeszcze walczył. Za radą Brocka, Ash złapał Taillowa, by bardziej go nie zranić. Ash następnie wypuścił go z Balla, a Brock go opatrzył.

Jego pierwsza bitwa nastąpiła w odcinku Krótkie spodenki przeciwko Nicholaiowi i jego Zigzagoonowi. W Dziób pełen Pokéballi walczył z Pelipperem Anthony'ego. Dobrze sobie radził, ale został pokonany przez Miotacz Płomieni Magby'ego, który znajdował się w dziobie Pelippera.

File-Ash Taillow
Taillow
Rafi862Dodany przez Rafi862

W odcinku Mistrz wielkiej fali, Ash wybrał go do walki w sali. Walczył z Machopem Brawly'ego. Taillowowi udało się trafić Machopa paroma Atakami Skrzydeł, ale walczący stworek przetrzymał je i pokonał Taillowa. Taillow, razem z Corphishem, Treecko i Pikachu podjął trening medytacji, przygotowujący ich do rewanżu. Jednak został w nim zastąpiony przez Corphisha.

Walczył przeciwko Roselii Drew w odcinku Zawodowcy i oszuści!, gdzie udało mu się uniknąć Tańca Płatków, ale został sparaliżowany, gdy próbował atakować z bliska, przez co został pokonany.

Taillow przekształcił się w Swellowa w odcinku Jeden Swellow, by wszystkimi rządzić!. Awansował do finału w turnieju PokéRingo. Był przeciwnikiem Jamesa i Dustox Jessie i ewoluował w ostatniej sekundzie i wygrał.

Kilka odcinków później, w odcinku Podniebna walka!, Swellow pokonał Swellowa Winony. Z pomocą Vladimira, Ash był w stanie nauczyć Swellowa Powietrznego Asa w odcinku Lekcje z Lilycove!.

Thunder Armor
Piorunująca Tarcza
Rafi862Dodany przez Rafi862

W odcinku Solidny jak Solrock walczył w parze z Pikachu w podwójnej walce z Tate'em i Lizą. Z trudem pokonali ich Lunatone'a i Solrocka dzięki temu, że Pikachu użył Pioruna na niektóre chmury grzmotu, a z chmur splunęła energia elektryczna w Pikachu i Swellowa. Swellow wytrzymał piorun i razem z Pikachu uzyskał metalowy złoty kolor. Nazywano to Piorunującą Tarczą. Dzięki nowej władzy, Swellow był w stanie szybko zakończyć mecz.

Swellow ponownie został użyty przeciwko Juanowi w odcinku Osiem to za mało. Whiscach związał go wąsami i zaatakował Hiper Promieniem. Jednak Swellow się otrząsnął i zaatakował Whiscacha Powietrznym Asem. W powietrzu był wstanie zrobić unik przed kolejnym Hiper Promieniem i uderzyć od góry Szybkim Atakiem. Następnie pokonał go Powietrznym Asem. Juan pochwalił jego zdolności meldunku swoich ataków razem i wybrał swojego ostatniego stworka, Milotica. Mimo zmęczenia, udało mu się uniknąć Pompy Wodnej i zaatakować Powietrznym Asem oraz użyć Podwójnego Zespołu przed Stalowym Ogonem Milotica. Jednak Milotic użył Tornada, niszcząc wszystkie kopie i pokonując Swellowa.

W Konferencji Ever Grande, Swellow walczył z Venomothem i Scizorem Katie w odcinku Niełatwa decyzja i pokonał oba Pokémony, jednak jego passę przerwał Walrein Katie. Następnie w odcinku Wybieraj albo przegrasz! rywalizował z Gligarem Morrisona. W ostatecznej bitwie Asha w turnieju, w odcinku Na końcu drogi, Swellow walczył przeciwko Hariyamie i Donphanowi Tysona. Był w stanie zatrzymać Walec Donphana atakiem swoich szponów, unosząc go w powietrze i rzucając o pole bitwy. Podobnie jak w jego walce z Katie, Swellow pokonał dwa Pokémony i okazał się być jednym z potężnych Pokémonów Asha, jednak przegrał z Metagrossem Tysona.

Strefa Walk w Kanto

Ash and Swellow
Ash i Swellow
Rafi862Dodany przez Rafi862
Ash zabrał go w kolejną podróż po Kanto, gdzie Swellow walczył w Strefie Walk. W odcinku Mistrzowska taktyka walczył w parze z Corphishem przeciwko Tuckerowi i jeszcze raz Swellow i jego partner wygrali bitwę.

W odcinku Miejsce z widokiem na bitwę Swellow walczył z Venusaurem Spensera, który właśnie pokonał Heracrossa. Podczas lotu łatwo ograł Dzikie Pnącza i Ostry Liść. Na plaży, używając Podwójnego Zespołu, uniknął ataków Venusaura i zaatakował Szybkim Atakiem. Po wykańczającym Powietrznym Asie, Spenser zastąpił go Claydolem. Swellow był wyraźnie zmartwiony, ale dalej walczył Szybkim Atakiem. Claydol użył Teleportu, a następnie Szybkiego Zwrotu, którym pokonał Swellowa.

W Strażnik Pokémon - Kryzys Deoxysa (część 2) najlepiej sobie radził z Deoxysem, ale nie mógł dopasować prędkości i został powalony na ziemię.

W Slaking Kong Swellow nabrał ogromnego robota Slakinga na tyle długo, by Sceptile uratował May. Następnie strącił go na ziemię, by inni mogli go atakować. W Król Aipom zajął się całym stadem mechanicznych Fearowów mimo ich przewagi liczebnej.

Ash zostawił Swellowa z profesorem Oakiem, gdy wyruszył do Sinnoh.

Sinnoh

W odcinku Półfinałowa przeszkoda!, Swellow został sprowadzony do zespołu Asha, gdzie walczył przeciwko Tobiasowi w półfinale Konwaliowej Konferencji. Użył Szybkiego Ataku na Latiosie, jednak Latios zrobił unik. Następnie Swellow wykorzystał Powietrzny As i leciał z nieba na Latiosa, schodząc w dół z ogromną siłą, jednak Latios, używając Czystki, pokonał go.

Osobowość i cechy

Od debiutu jako Taillow, Swellow był twardy i wytrzymały. Stwierdzono wiele razy, że Swellow jest uparty i będzie walczyć do ostatniego tchu.

Ruchy

Ruchy improwizowane

  • Piorunująca Tarcza - Pikachu atakuje w siebie Piorunem podczas jazdy na Swellowie Asha. Zwiększa to znacznie ich siłę ataku.

Ciekawostki

  • Swellow był pierwszym Pokemonem Asha z regionu Hoenn, który osiągnął finalną formę ewolucji.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Taillow i Swellow.

Więcej od Wikii

Losowa wiki