Wikia

Pokepédia

Swellow Asha

Komentarze7
2548stron na
tej wiki
Swellow Asha
サトシのオオスバメ Satoshi no Ōsubame
Ash Swellow
Informacje
Płeć nieznana
Umiejętność nieznana
Aktualna lokalizacja w laboratorium profesora Oaka
Historia
Debiut Trzymaj się Taillow!
Miejsce złapania Lasy Petalburg
276 mini 277 mini
Zobacz więcej informacji na temat tego gatunku
Swellow był pierwszym Pokémonem złapanym przez Asha w czasie podróży po Hoenn.

Historia

Hoenn

Swellow został złapany jako Taillow w odcinku Trzymaj się Taillow!. Był przywódcą stada Taillowów. Ukradł Maxowi czekoladę i wyzwał Pikachu do bitwy. Okazał się waleczny i choć miał liczne uszkodzenia po Piorunach Pikachu, jeszcze walczył. Za radą Brocka, Ash złapał Taillowa, by bardziej go nie zranić. Ash następnie wypuścił go z Balla, a Brock go opatrzył.

Jego pierwsza bitwa nastąpiła w odcinku Krótkie spodenki przeciwko Nicholaiowi i jego Zigzagoonowi. W Dziób pełen Poké Balli walczył z Pelipperem Anthony'ego. Dobrze sobie radził, ale został pokonany przez Miotacz Płomieni Magby'ego, który znajdował się w dziobie Pelippera.

Ash Taillow

Taillow

W odcinku Mistrz wielkiej fali, Ash wybrał go do walki w sali. Walczył z Machopem Brawly'ego. Taillowowi udało się trafić Machopa paroma Atakami Skrzydeł, ale walczący stworek przetrzymał je i pokonał Taillowa. Taillow, razem z Corphishem, Treecko i Pikachu podjął trening medytacji, przygotowujący ich do rewanżu. Jednak został w nim zastąpiony przez Corphisha.

Walczył przeciwko Roselii Drew w odcinku Zawodowcy i oszuści!, gdzie udało mu się uniknąć Tańca Płatków, ale został sparaliżowany, gdy próbował atakować z bliska, przez co został pokonany.

Taillow przekształcił się w Swellowa w odcinku Jeden Swellow, by wszystkimi rządzić!. Awansował do finału w turnieju PokéRingo. Był przeciwnikiem Jamesa i Dustox Jessie i ewoluował w ostatniej sekundzie i wygrał.

Kilka odcinków później, w odcinku Podniebna walka!, Swellow pokonał Swellowa Winony. Z pomocą Vladimira, Ash był w stanie nauczyć Swellowa Powietrznego Asa w odcinku Lekcje z Lilycove!.

Thunder Armor

Piorunująca Tarcza

W odcinku Solidny jak Solrock walczył w parze z Pikachu w podwójnej walce z Tate'em i Lizą. Z trudem pokonali ich Lunatone'a i Solrocka dzięki temu, że Pikachu użył Pioruna na niektóre chmury grzmotu, a z chmur splunęła energia elektryczna w Pikachu i Swellowa. Swellow wytrzymał piorun i razem z Pikachu uzyskał metalowy złoty kolor. Nazywano to Piorunującą Tarczą. Dzięki nowej władzy, Swellow był w stanie szybko zakończyć mecz.

Swellow ponownie został użyty przeciwko Juanowi w odcinku Osiem to za mało. Whiscach związał go wąsami i zaatakował Hiper Promieniem. Jednak Swellow się otrząsnął i zaatakował Whiscacha Powietrznym Asem. W powietrzu był wstanie zrobić unik przed kolejnym Hiper Promieniem i uderzyć od góry Szybkim Atakiem. Następnie pokonał go Powietrznym Asem. Juan pochwalił jego zdolności meldunku swoich ataków razem i wybrał swojego ostatniego stworka, Milotica. Mimo zmęczenia, udało mu się uniknąć Pompy Wodnej i zaatakować Powietrznym Asem oraz użyć Podwójnego Zespołu przed Stalowym Ogonem Milotica. Jednak Milotic użył Tornada, niszcząc wszystkie kopie i pokonując Swellowa.

W Konferencji Ever Grande, Swellow walczył z Venomothem i Scizorem Katie w odcinku Niełatwa decyzja i pokonał oba Pokémony, jednak jego passę przerwał Walrein Katie. Następnie w odcinku Wybieraj albo przegrasz! rywalizował z Gligarem Morrisona. W ostatecznej bitwie Asha w turnieju, w odcinku Na końcu drogi, Swellow walczył przeciwko Hariyamie i Donphanowi Tysona. Był w stanie zatrzymać Walec Donphana atakiem swoich szponów, unosząc go w powietrze i rzucając o pole bitwy. Podobnie jak w jego walce z Katie, Swellow pokonał dwa Pokémony i okazał się być jednym z potężnych Pokémonów Asha, jednak przegrał z Metagrossem Tysona.

Strefa Walk w Kanto

Ash and Swellow

Ash i Swellow

Ash zabrał go w kolejną podróż po Kanto, gdzie Swellow walczył w Strefie Walk. W odcinku Mistrzowska taktyka walczył w parze z Corphishem przeciwko Tuckerowi i jeszcze raz Swellow i jego partner wygrali bitwę.

W odcinku Miejsce z widokiem na bitwę Swellow walczył z Venusaurem Spensera, który właśnie pokonał Heracrossa. Podczas lotu łatwo ograł Dzikie Pnącza i Ostry Liść. Na plaży, używając Podwójnego Zespołu, uniknął ataków Venusaura i zaatakował Szybkim Atakiem. Po wykańczającym Powietrznym Asie, Spenser zastąpił go Claydolem. Swellow był wyraźnie zmartwiony, ale dalej walczył Szybkim Atakiem. Claydol użył Teleportu, a następnie Szybkiego Zwrotu, którym pokonał Swellowa.

W Strażnik Pokémon - Kryzys Deoxysa (część 2) najlepiej sobie radził z Deoxysem, ale nie mógł dopasować prędkości i został powalony na ziemię.

W Slaking Kong Swellow nabrał ogromnego robota Slakinga na tyle długo, by Sceptile uratował May. Następnie strącił go na ziemię, by inni mogli go atakować. W Król Aipom zajął się całym stadem mechanicznych Fearowów mimo ich przewagi liczebnej.

Ash zostawił Swellowa z profesorem Oakiem, gdy wyruszył do Sinnoh.

Sinnoh

W odcinku Półfinałowa przeszkoda!, Swellow został sprowadzony do zespołu Asha, gdzie walczył przeciwko Tobiasowi w półfinale Konwaliowej Konferencji. Użył Szybkiego Ataku na Latiosie, jednak Latios zrobił unik. Następnie Swellow wykorzystał Powietrzny As i leciał z nieba na Latiosa, schodząc w dół z ogromną siłą, jednak Latios, używając Czystki, pokonał go.

Seria Czerń i Biel

Ponownie spotkał Asha na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i cechy

Od debiutu jako Taillow, Swellow był twardy i wytrzymały. Stwierdzono wiele razy, że Swellow jest uparty i będzie walczyć do ostatniego tchu.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Dziobanie Lot Krótkie spodenki Jest
Ash Swellow Peck

Atak Skrzydłami Lot Wirujący ogon Jest
Ash Swellow Wing Attack

Szybki Atak Normal Mistrz wielkiej fali Jest
Ash Swellow Quick Attack

Powietrzny As Lot Lekcje z Lilycove! Jest
Ash Swellow Aerial Ace

Podwójny Zespół Normal Solidny jak Solrock Jest
Ash Swellow Double Team

Ruchy improwizowane

  • Piorunująca Tarcza - Pikachu atakuje w siebie Piorunem podczas jazdy na Swellowie Asha. Zwiększa to znacznie ich siłę ataku.

Dubbing

Jako Taillow

Kraj Aktor(ka)
Japonia 吉原ナツキ Natsuki Yoshihara
USA Kayzie Rogers
Polska Kayzie Rogers

Jako Swellow

Kraj Aktor(ka)
Japonia 石塚運昇 Unshō Ishizuka
USA Darren Dunstan
Billy Beach
Polska Billy Beach

Ciekawostki

  • Swellow był pierwszym Pokemonem Asha z regionu Hoenn, który osiągnął finalną formę ewolucji.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Taillow i Swellow.
Pokémony Asha
Ash Kalos
Przy sobie PikachuFroakieFletchinderHawlucha
W laboratorium Oaka BulbasaurCharizardKinglerMukTaurosySnorlaxHeracrossBayleefQuilavaTotodileNoctowlDonphanSwellowSceptileCorphishTorkoalGlalieStaraptorTorterraInfernapeBuizelGliscorGibleUnfezantOshawottPigniteSnivyScraggyLeavannyPalpitoadBoldoreKrookodile
Na treningu SquirtlePrimeape
Wypuszczone ButterfreePidgeotLapras
Wymienione RaticateAipom
Rozdane Beedrill
Nieoficjalne HaunterLarvitar

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki