FANDOM

Swellow Asha
サトシのオオスバメ Satoshi no Ōsubame
Ash Swellow
Informacje
Płeć Nieznana
Zdolność Nieznana
Trenerzy Ash
Miejsce złapania Las Petalburg
Obecna lokalizacja U Profesora Oaka
Historia
Debiut Trzymaj się Taillow!
Złapany w Trzymaj się Taillow!
Ewoluuje w Jeden Swellow by wszystkimi rządzić!
276MS 277MS
Ten Pokémon spędził 76 odcinków jako Taillow.

Swellow był pierwszym Pokémonem złapanym przez Asha w czasie podróży po Hoenn.

Historia

Hoenn

Swellow został złapany jako Taillow w odcinku Trzymaj się Taillow!. Był przywódcą stada Taillowów. Ukradł Maxowi czekoladę i wyzwał Pikachu do bitwy. Okazał się waleczny i choć miał liczne uszkodzenia po Piorunach Pikachu, jeszcze walczył. Za radą Brocka, Ash złapał Taillowa, by bardziej go nie zranić. Ash następnie wypuścił go z Balla, a Brock go opatrzył.

Jego pierwsza bitwa nastąpiła w odcinku Krótkie spodenki przeciwko Nicholaiowi i jego Zigzagoonowi. W Dziób pełen Poké Balli walczył z Pelipperem Anthony'ego. Dobrze sobie radził, ale został pokonany przez Miotacz Płomieni Magby'ego, który znajdował się w dziobie Pelippera.

Ash Taillow

Taillow

W odcinku Mistrz wielkiej fali, Ash wybrał go do walki w sali. Walczył z Machopem Brawly'ego. Taillowowi udało się trafić Machopa paroma Atakami Skrzydeł, ale walczący stworek przetrzymał je i pokonał Taillowa. Taillow, razem z Corphishem, Treecko i Pikachu podjął trening medytacji, przygotowujący ich do rewanżu. Jednak został w nim zastąpiony przez Corphisha.

Walczył przeciwko Roselii Drew w odcinku Zawodowcy i oszuści!, gdzie udało mu się uniknąć Tańca Płatków, ale został sparaliżowany, gdy próbował atakować z bliska, przez co został pokonany.

Taillow przekształcił się w Swellowa w odcinku Jeden Swellow, by wszystkimi rządzić!. Awansował do finału w turnieju PokéRingo. Był przeciwnikiem Jamesa i Dustox Jessie i ewoluował w ostatniej sekundzie i wygrał.

Kilka odcinków później, w odcinku Podniebna walka!, Swellow pokonał Swellowa Winony. Z pomocą Vladimira, Ash był w stanie nauczyć Swellowa Powietrznego Asa w odcinku Lekcje z Lilycove!.

Thunder Armor

Piorunująca Tarcza

W odcinku Solidny jak Solrock walczył w parze z Pikachu w podwójnej walce z Tate'em i Lizą. Z trudem pokonali ich Lunatone'a i Solrocka dzięki temu, że Pikachu użył Pioruna na niektóre chmury grzmotu, a z chmur splunęła energia elektryczna w Pikachu i Swellowa. Swellow wytrzymał piorun i razem z Pikachu uzyskał metalowy złoty kolor. Nazywano to Piorunującą Tarczą. Dzięki nowej władzy, Swellow był w stanie szybko zakończyć mecz.

Swellow ponownie został użyty przeciwko Juanowi w odcinku Osiem to za mało. Whiscach związał go wąsami i zaatakował Hiper Promieniem. Jednak Swellow się otrząsnął i zaatakował Whiscacha Powietrznym Asem. W powietrzu był wstanie zrobić unik przed kolejnym Hiper Promieniem i uderzyć od góry Szybkim Atakiem. Następnie pokonał go Powietrznym Asem. Juan pochwalił jego zdolności meldunku swoich ataków razem i wybrał swojego ostatniego stworka, Milotica. Mimo zmęczenia, udało mu się uniknąć Pompy Wodnej i zaatakować Powietrznym Asem oraz użyć Podwójnego Zespołu przed Stalowym Ogonem Milotica. Jednak Milotic użył Tornada, niszcząc wszystkie kopie i pokonując Swellowa.

W Konferencji Ever Grande, Swellow walczył z Venomothem i Scizorem Katie w odcinku Niełatwa decyzja i pokonał oba Pokémony, jednak jego passę przerwał Walrein Katie. Następnie w odcinku Wybieraj albo przegrasz! rywalizował z Gligarem Morrisona. W ostatecznej bitwie Asha w turnieju, w odcinku Na końcu drogi, Swellow walczył przeciwko Hariyamie i Donphanowi Tysona. Był w stanie zatrzymać Walec Donphana atakiem swoich szponów, unosząc go w powietrze i rzucając o pole bitwy. Podobnie jak w jego walce z Katie, Swellow pokonał dwa Pokémony i okazał się być jednym z potężnych Pokémonów Asha, jednak przegrał z Metagrossem Tysona.

Strefa Walk w Kanto

Ash and Swellow

Ash i Swellow

Ash zabrał go w kolejną podróż po Kanto, gdzie Swellow walczył w Strefie Walk. W odcinku Mistrzowska taktyka walczył w parze z Corphishem przeciwko Tuckerowi i jeszcze raz Swellow i jego partner wygrali bitwę.

W odcinku Miejsce z widokiem na bitwę Swellow walczył z Venusaurem Spensera, który właśnie pokonał Heracrossa. Podczas lotu łatwo ograł Dzikie Pnącza i Ostry Liść. Na plaży, używając Podwójnego Zespołu, uniknął ataków Venusaura i zaatakował Szybkim Atakiem. Po wykańczającym Powietrznym Asie, Spenser zastąpił go Claydolem. Swellow był wyraźnie zmartwiony, ale dalej walczył Szybkim Atakiem. Claydol użył Teleportu, a następnie Szybkiego Zwrotu, którym pokonał Swellowa.

W Strażnik Pokémon - Kryzys Deoxysa (część 2) najlepiej sobie radził z Deoxysem, ale nie mógł dopasować prędkości i został powalony na ziemię.

W Slaking Kong Swellow nabrał ogromnego robota Slakinga na tyle długo, by Sceptile uratował May. Następnie strącił go na ziemię, by inni mogli go atakować. W Król Aipom zajął się całym stadem mechanicznych Fearowów mimo ich przewagi liczebnej.

Ash zostawił Swellowa z profesorem Oakiem, gdy wyruszył do Sinnoh.

Sinnoh

W odcinku Półfinałowa przeszkoda!, Swellow został sprowadzony do zespołu Asha, gdzie walczył przeciwko Tobiasowi w półfinale Konwaliowej Konferencji. Użył Szybkiego Ataku na Latiosie, jednak Latios zrobił unik. Następnie Swellow wykorzystał Powietrzny As i leciał z nieba na Latiosa, schodząc w dół z ogromną siłą, jednak Latios, używając Czystki, pokonał go.

Seria Czerń i Biel

Ponownie spotkał Asha na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i cechy

Od debiutu jako Taillow, Swellow był twardy i wytrzymały. Stwierdzono wiele razy, że Swellow jest uparty i będzie walczyć do ostatniego tchu.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Dziobanie Lot Krótkie spodenki Szablon:Imagen pop-up
Atak Skrzydłami Lot Wirujący ogon Szablon:Imagen pop-up
Szybki Atak Normal Mistrz wielkiej fali Szablon:Imagen pop-up
Powietrzny As Lot Lekcje z Lilycove! Szablon:Imagen pop-up
Podwójny Zespół Normal Solidny jak Solrock Szablon:Imagen pop-up

Ruchy improwizowane

  • Piorunująca Tarcza - Pikachu atakuje w siebie Piorunem podczas jazdy na Swellowie Asha. Zwiększa to znacznie ich siłę ataku.

Dubbing

Jako Taillow

Japonia: 吉原ナツキ Natsuki Yoshihara
Stany Zjednoczone: Kayzie Rogers
Polska: Kayzie Rogers

Jako Swellow

Japonia: 石塚運昇 Unshō Ishizuka
Stany Zjednoczone: Darren Dunstan
Billy Beach
Polska: Billy Beach

Ciekawostki

  • Swellow był pierwszym Pokemonem Asha z regionu Hoenn, który osiągnął finalną formę ewolucji.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Taillow i Swellow.