FANDOM

276MS Taillow
Pokémon
Wingull 278MS
#277
Generacja III
Swellow
オオスバメ Ohsubame
277MS
Swellow

Pokémon Jaskółka
Typy
NormalLot
Zdolności
Guts Scrappy
Grupa hodowli
Skrzydlate
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
19.8 kg 0.7 m
Statystyki
HP
60
Atak
85
Obrona
60
Sp. Atak
75
Sp. Obrona
50
Szybkość
125
Styl Ciała Odcisk łapy
Body09 Plik:F277.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Swellow
Swellow to Pokémon typu Normal Lot. Ewoluuje z Taillowa na poziomie 22.

Wygląd

Fizjologia

Swellow jest błękitnie brylantowy z kontrastującymi czerwonymi piórami na piersi i twarzy. Posiada niebieskie pióra rozciągające się od głowy i pasek koloru niebieskiego na piersi. Ma białe przebarwienia na spodzie brzucha i skrzydłach. Specjalnie zaprojektowany dla prędkości ogon jest rozwojony i zakończony czerwienią. Swellow również posiada czerwone nogi, które są uzbrojone w szpony. Jego stopy są wystarczająco silne, aby nosić ciężkie Pokémony.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Swellowy są jednymi z najszybszych ptaków Pokémon i są bardzo akrobatyczne w powietrzu. Mogą również wykazać się niesamowitą energią i mogą być dość elastyczne.

Zachowanie

Podobnie jak Taillowy, Swellowy są bardzo upartymi Pokémonami i mogą pokazać dużo odwagi w walce. Są też bardzo dumni z błyszczącego upierzenia i często pyszą się piórami wśród innych Swellowów.

Środowisko naturalne

Swellowy są czasem znajdowane na trawiastych polach, obszarach leśnych lub lekkich terenach skalistych. Jednak generalnie są one trudniejsze do znalezienia niż Taillowy.

Odżywianie

Dieta Swellowa rozwinęła się i obecnie jest w stanie złapać większą zdobycz niż Wurmple i inne Pokémony robaki, choć nadal akceptuje owoce i jagody. Szuka ofiary z wysoka i gdy wykryje go, nurkuje gwałtownie z niesamowitą prędkością i nigdy nie trafia w cel.

W anime

Ważniejsze występy

Swellow Asha

Ash złapał tego Pokémona jako Taillowa w odcinku Trzymaj się Taillow!. Ewoluuje w odcinku Jeden Swellow by wszystkimi rządzić!.

Inne

Swellow pierwszy raz pojawił się w odcinku Szczery Camerupt. Vito z rodziny Winstrate'ów używał go potajemnie, by chronić swoją rodzinę.

Błyszczący Swellow Winony zadebiutował w odcinku Podniebna walka!. Ash walczył przeciwko niemu podczas bitwy w siłowni.

Drugoplanowe role

Swellow pojawił się w odcinku Kto pierwszy, ten lepszy, gdzie należał do jednego z uczestników zawodów PokéRingo.

Kilka Swellowów pojawiło się w filmie Giratina i Strażnik Nieba.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG080 Swellow, Pokémon Jaskółka. Swellow poluje przy pomocy swoich dużych szponów i wielkiej szybkości nurkowania.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.