FANDOM

Swanna Skyli to jeden z Pokémonów należących do liderki sali w Mistraltonie, Skyli.

Historia

Swanna jest nazywany przez Skylę "Skrzydlatą Gracją". Po raz pierwszy pojawił się w odcinku Cilan wkracza do akcji!, gdzie jego trenerka wywołała go z Poké Balla wraz ze Swoobatem i Unfezantem przed rozpoczęciem "lotnej bitwy" z nieznanym trenerem. Podczas "walki" liderka ustaliła, że Swanna przegrałby z Zebstriką przeciwnika, więc wręczyła mu odznakę bez toczenia pojedynku. Podobny sposób na ustalenie zwycięzcy został użyty podczas "bitew" z innymi trenerami, co rozzłościło Asha i Cilana. Gdy Cilan wyzwał Skylę do walki, liderka ustaliła, że Swanna wygrałby z jego Crustle'em.

Po tym, jak Skyla zgodziła się na prawdziwą bitwę przeciwko Cilanowi, Swanna był jej trzecim i ostatnim wyborem. Przyszło mu się zmierzyć z Crustle'em. Pokémon liderki zdołał uniknąć Skałołamacza przeciwnika i skutecznie uderzył go Bąbelkowym Promieniem. Kiedy Crustle użył kombinacji Ciosu Muszli i Nożyc, Swannie udało się pokonać go Dzielnym Ptakiem. Następnie walczył ze Stunfiskiem, który uderzył go Szokiem Elektrycznym i poparzył, używając Wrzątku. Jednak dzięki Pierścieniowi Wodnemu Swanna zdołał wyleczyć się, a po uniknięciu Bomby Błotnej pokonał przeciwnika Dzielnym Ptakiem.

W odcinku Niezwykła bitwa w przestworzach! Swanna został użyty przez Skylę jako jej trzeci i ostatni Pokémon podczas oficjalnej walki w sali przeciwko Ashowi, gdzie przyszło mu się zmierzyć z Pikachu, który wcześniej pokonał Unfezanta. Mimo niekorzystnej sytuacji typów, Swannie udało się zablokować Piorun i Elektrokulę przeciwnika, używając Pierścienia Wodnego jako tarczy. Pikachu próbował zaatakować Pokémona liderki Stalowym Ogonem, ale nie trafił. Chociaż później zdołał uderzyć go Szybkim Atakiem, przegrał przez połączenie Bąbelkowego Promienia, Huraganu i Dzielnego Ptaka.

Następnie Swanna walczył z Tranquill, która na początku starcia zdołała trafić go Szybkim Atakiem, a później - mimo serii uników - Powietrznym Nożem. Gdy Pokémon Asha zaatakował Podmuchem Wiatru, Swanna zdołał przypuścić kontratak i uderzyć go Huraganem. Po otrzymaniu silnych obrażeń Tranquill nieoczekiwanie ewoluowała w Unfezant i użyła Powietrznego Noża, jednak Swanna zdołał zrobić unik. Ścigając przeciwnika w powietrzu, Unfezant została trafiona Dzielnym Ptakiem. Swanna próbował powtórzyć ten ruch, lecz Unfezant uniknęła go i pokonała Pokémona Skyli Powietrznym Asem, dzięki czemu Ash zdobył swoją szóstą odznakę z Unovy.

W odcinku Kurtyna w górę, liga Unovy!, w noc przed udziałem w Konferencji Vertress, Ash wspominał walki z liderami sal w Unovie, w tym ze Skylą i jej Swanną.

Swanna pojawił się również w retrospekcji Cilana podczas jego walki z Moraną w odcinku Obrona sali Striatonu!, kiedy wspominał walki, które toczył podczas wspólnej podróży z Ashem i Iris.

Znane ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Bąbelkowy Promień Cilan wkracza do akcji!
Dzielny Ptak Cilan wkracza do akcji!
Huragan Cilan wkracza do akcji!
Pierścień Wodny Cilan wkracza do akcji!

Aktorzy głosowi

Japonia: Chiaki Takahashi
Stany Zjednoczone: Chiaki Takahashi
Kana Ueda*
Polska: Chiaki Takahashi
Kana Ueda*

Zobacz też

  • Jeżeli szukasz więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Swanna.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki