FANDOM

Surskit Violi to jeden z Pokémonów należących do liderki sali w Santalune, Violi.

Historia

Surskit zadebiutował w odcinku Porywista bitwa w sali Santalune!, gdzie był pierwszym Pokémonem, którego Viola użyła w czasie bitwy w sali z Ashem. Walczył z Pikachu. Na początku starcia Surskit użył Ochrony do odparcia ataków przeciwnika i okrążył go, zamrażając pole bitwy za pomocą Lodowego Promienia. Pikachu nie mógł prawidłowo poruszać się po lodzie, co dawało Surskitowi ogromną przewagę, ponieważ ten bardzo łatwo i zwinnie ślizga się po takim terenie. Chociaż Pikachu trafił Surskita Stalowym Ogonem, Pokémon Violi zdołał pokonać go Promieniem Sygnału. Po tym, jak Ash wystawił do starcia Fletchlinga, Surskit użył Lodowego Promienia, lecz nie był w stanie trafić przeciwnika podczas lotu, więc wykorzystał Kleistą Sieć. Chwilę później sam został znokautowany przez Cios Wiatru. Jednak efekt Kleistej Sieci spowodował, że Fletchling został w niej uwięziony i ostatecznie pokonał go Vivillon Violi.

W kolejnym odcinku, podczas rewanżu Asha w sali Santalune, Surskit ponownie zmierzył się z Pikachu. Pokémon liderki rozpoczął starcie od ataku Kleistą Siecią, lecz przeciwnik zdołał zrobić unik. Następnie Pikachu użył Pioruna, który został skontrowany przez Ochronę. Surskitowi ponownie udało mu się zamrozić pole bitwy za pomocą Lodowego Promienia, ale Pikachu, dzięki treningowi, przez który przeszedł, był w stanie utrzymać stabilną pozycję i zakończyć bitwę Piorunem, skutecznie stawiając opór Promieniowi Sygnału i pokonując Surskita.

Surskit pojawił się ponownie w odcinku Zamek pełen tytułów!, gdzie walczył z Onixem Granta w Zamku Bitew. Surskit rozpoczął bitwę od zamrożenia pola bitwy w celu zwiększenia swojej szybkości i zwinności, lecz Onix próbował spowolnić go za pomocą Kamiennego Grobu. Udało mu się uwięzić go między głazami, lecz Surskit zdołał uwolnić się z potrzasku za pomocą Bąbelkowego Promienia i Ochrony. Następnie zaatakował Promieniem Sygnału, lecz przeciwnik przypuścił kontratak Błyskodziałem, a następnie wykorzystał Skalne Tarcie do zwiększenia swojej szybkości. Chociaż Surskit zdołał zamrozić ogon Onixa, ten uwolnił się dzięki swojej sile, po czym uwięził go w Kamiennym Grobie i pokonał Błyskodziałem.

Surskit pojawił się również w retrospekcjach w odcinkach Pokéwizja przyszłości! i Lodowata przygoda!.

Znane ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Ochrona Porywista bitwa w sali Santalune!
Lodowy Promień Porywista bitwa w sali Santalune!
Promień Sygnału Porywista bitwa w sali Santalune!
Kleista Sieć Porywista bitwa w sali Santalune!
Bąbelkowy Promień Zamek pełen tytułów!

Aktorzy głosowi

Japonia: nie wiadomo
Stany Zjednoczone: Eileen Stevens
Polska: Eileen Stevens

Zobacz też

  • Jeżeli szukasz więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Surskit.