FANDOM

282MS Gardevoir
Pokémon
Masquerain 284MS
#283
Generacja III
Surskit
アメタマ

Ametama

283MS
Surskit

Pokémon Stawowy Łyżwiarz
Typy
RobakWoda
Zdolności
Swift Swim Rain Dish
Grupa hodowli
Wodnerobacze
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
1.7 kg 0.5 m
Statystyki
HP
40
Atak
30
Obrona
32
Sp. Atak
50
Sp. Obrona
52
Szybkość
65
Styl Ciała Odcisk łapy
Body14 Plik:F283.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Surskit
Surskit to Pokémon typuRobak Woda wprowadzony w Generacji III. Ewoluuje w Masqueraina.

Biologia

Fizjologia

Surskit ma okrągłe, niebieskie ciało, które ma cztery długie i chude nogi. Ma żółty "kapturek" z jedną antenką. Oczy Surskita są ciemne i okrągłe, a pod nimi znajdują się różowe, półkoliste oznaczenia.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Surskit to stworek z umiejętnością Giętki Nurt, która zwiększa prędkość w deszczu. Z czubków nóg, Surskit wydziela olej, który umożliwia mu chodzenie po wodzie, tak jakby był na łyżwach. Ponieważ jest częścią wodnego typu, Surskit i jego ewolucja są zdolne do korzystania z lodowych ataków, których inny robaczy stworek nie może używać.

Zachowanie

Jeśli Surskit wyczuwa niebezpieczeństwo, wydziela gęsty, słodki syrop z czubka głowy. Istnieje kilka Pokémonów, które kochają jedzenie tego syropu. Surskit korzysta także ze słodkiego zapachu, by wabić ofiary.

Środowisko naturalne

Zazwyczaj żyją w zbiornikach wodnych takich jak stawy i jeziora, ale po wieczorym deszczu mogą pojawić się w kałużach w miastach.

Odżywianie

Tak jak każdy Pokémon, Surskit nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami. Żywi się także mikroskopijnymi organizmami w stawach i jeziorach.

W anime

Ważniejsze występy

Surskit pierwszy raz pojawił się w odcinku Wymaxowany!. Był własnością chłopca o imieniu Max.

May walczyła przeciwko Surskitowi w pokazach na wyspie Izabe w odcinku Na domiar złego Cacturne.

Drugoplanowe role

W filmie Cel Deoxys, Surskit należał do Kathryn.

Koordynatorka o imieniu Brianna użyła Surskit w rundzie apelacyjnej Konkursu Pokémon w odcinku Żywiołowy Combusken.

Surskity pojawiły się w odcinkach Legenda jeziora i Kiedy los zatacza koło... oraz w filmie Zoroark: Mistrz Iluzji.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG049 Surskit, Pokémon Łyżwiarz Stawów. Surskit zamieszkuje stawy, rzeki i inne podobne obszary wodne. Porusza się jakby łyżwiarz po tafli stawu.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.