FANDOM

Pokémon Surskit to Pokémon typu robaczego i wodnego. Ewoluuje w Masqueraina.

Biologia

Fizjologia

Surskit ma okrągłe, niebieskie ciało, które ma cztery długie i chude nogi. Ma żółty "kapturek" z jedną antenką. Oczy Surskita są ciemne i okrągłe, a pod nimi znajdują się różowe, półkoliste oznaczenia.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Surskit to stworek z umiejętnością Giętki Nurt, która zwiększa prędkość w deszczu. Z czubków nóg, Surskit wydziela olej, który umożliwia mu chodzenie po wodzie, tak jakby był na łyżwach. Ponieważ jest częścią wodnego typu, Surskit i jego ewolucja są zdolne do korzystania z lodowych ataków, których inny robaczy stworek nie może używać.

Zachowanie

Jeśli Surskit wyczuwa niebezpieczeństwo, wydziela gęsty, słodki syrop z czubka głowy. Istnieje kilka Pokémonów, które kochają jedzenie tego syropu. Surskit korzysta także ze słodkiego zapachu, by wabić ofiary.

Środowisko naturalne

Zazwyczaj żyją w zbiornikach wodnych takich jak stawy i jeziora, ale po wieczorym deszczu mogą pojawić się w kałużach w miastach.

Odżywianie

Tak jak każdy Pokémon, Surskit nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami. Żywi się także mikroskopijnymi organizmami w stawach i jeziorach.

W anime

Ważniejsze występy

Surskit pierwszy raz pojawił się w odcinku Wymaxowany!. Był własnością chłopca o imieniu Max.

May walczyła przeciwko Surskitowi w pokazach na wyspie Izabe w odcinku Na domiar złego Cacturne.

Drugoplanowe role

W filmie Cel Deoxys, Surskit należał do Kathryn.

Koordynatorka o imieniu Brianna użyła Surskit w rundzie apelacyjnej Konkursu Pokémon w odcinku Żywiołowy Combusken.

Surskity pojawiły się w odcinkach Legenda jeziora i Kiedy los zatacza koło... oraz w filmie Zoroark: Mistrz Iluzji.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG049 Surskit, Pokémon Łyżwiarz Stawów. Surskit zamieszkuje stawy, rzeki i inne podobne obszary wodne. Porusza się jakby łyżwiarz po tafli stawu.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

Galeria