Fandom

Pokémon Wiki

Stephan

2979stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij

Stephan (jap. ケニヤン) jest trenerem, który debiutuje w odcinku Zaginiona muszelka Oshawotta!.

Historia

W swoim debiucie, Stephan wyzwał Asha do walki, do której wybrał Blitzle. Ash planował użyć Pikachu, ale ostatecznie zdecydował się na Oshawotta. Walka kończy się przełożeniem z powodu utraty muszli Oshawotta. Cilan grzecznie poprosił Stephana, by zaczekał do następnego dnia, by stoczyć kolejną bitwę z Ashem. Jest on rozczarowany tym i odchodzi w gniewie.

Ash i przyjaciele znaleźli Stephana następnego dnia, gdzie zasilał swojego Blitzle za pomocą roweru z generatorem. Wkrótce po tym stoczył swoją drugą walkę z Ashem. Stephan przegrał walkę, ale był pod wielkim wrażeniem umiejętności Asha. W końcu pożegnał Asha i innych.

W odcinku Emocje w Nimbasie!, Stephan spotkał się z Ashem ponownie w kolonii Nimbasa ze swoim Zebstrika, który ewoluował z Blitzle. Wziął udział w Turnieju Klubowych Bitew. W następnym odcinku, Stephan walczył przeciwko Biance. Korzystając z Zebstriki zwyciężył i awansował do drugiej rundy.

Stephan walczył z Iris i jej Emolgą przy użyciu Sawka w odcinku Furia Klubowej Bitwy: Emolga kontra Sawk!. Nawet ze swoją specjalną strategią wykorzystania Walki Wręcz Sawka, by odwrócić Przyciąganie Emolgi, Stephan i Sawk przegrali bitwę i zostali wyeliminowani z turnieju. W odcinku Finał Klubowych Bitew: Narodziny Bohatera! pełnił funkcję sędziego w bitwie Znawców: Cilana i Burgundy, aby zobaczyć, kto dobrze ocenia walki Asha i Iris. Pod koniec dnia, Stephan opuścił kolonię Nimbasa z innymi rywalami grupy.

Stephan pojawił się w Wspinaczka na Wieżę Sukcesu!, gdzie uczestniczył w konkursie na Festiwalu Dzwonu Życzeń wraz z jego Sawkiem. Przeszedł przez wszystkie części konkursu, również przez ten, gdzie musiał naśladować Siostrę Joy. Razem z Ashem i Rickym, był w stanie dojść do końcowej części konkursu, gdzie trzeba było wspiąć się na Wieżę Mistralton przy jednoczesnym zachowaniu świecy Litwicka. Stephan przekroczył linię mety i został ogłoszony zwycięzcą konkursu, co dało mu szansę na dzwonienie dzwonem na szczycie wieży. Pod koniec odcinka, powiedział Ashowi i przyjaciołom o turnieju Klubsplozja i dołączył do grupy w kierunku miasta Ambiga.

W odcinku Pora na Kluboeksplozję!, Stephan zapisał się do turnieju o nazwie Kluboeksplozja, który jest prowadzony przez Dona George'a. W pierwszej rundzie jego przeciwnikiem był Edmund, którego pokonał przy pomocy Sawka. Po bitwie spotkał Montgomery'ego, zwycięzcę ostatniego turnieju, który próbował przekonać go, że jego Sawk nie może konkurować z siłą jego Throha. Choć został obrażony, Stephan był zainteresowany perspektywą zdobycia nowego rywala. W drugiej rundzie walczył z Cilanem. Jego Sawk pokonał Pansage'a lidera. W I niech zwycięży najlepszy!, Stephan był w stanie pokonać Biancę, tym samym awansując do finału, gdzie wygrał z Montgomerym i został ogłoszony zwycięzcą turnieju.

Ponownie pojawia się w BW103 ujawniając, że bierze udział w Konferencji Vertress. Do eliminacji wybrał Zebstrikę, którym pokonał Raula i jego Braviary'ego, dzięki czemu przeszedł do następnej rundy.

Stephan pojawił się w BW104 i walczył z Ashem w BW106. Przegrał walkę i odpadł z rywalizacji. Przebywał przez resztę ligi, oglądając wszystkie inne bitwy. Wziął udział w ceremonii zamknięcia konferencji w BW108, a potem pożegnał się z Ashem i grupą.

Charakter

Plik:Stephan and Ash.png

Podobnie jak wielu rywali Asha, Stephan ma intensywną pasję do walk i zawsze jest gotów przyjąć wyzwanie każdego przeciwnika. Jest zarówno uparty ja i niecierpliwy. Jego niecierpliwość widoczna była tuż przed jego walką z Iris w Furia Klubowej Bitwy: Emolga kontra Sawk!. Jest on również bardzo konkurencyjny co udowodnił w konkursie jedzenia przeciwko Ashowi w odcinku Cilan kontra Trip, Ash kontra Georgia!. Mimo to zawsze chce walczyć, aby być silniejszym, i zachęca swoich rywali do dołożenia wszelkich starań w walce z nim.

Nic nie denerwuje Stephana bardziej niż to, kiedy inni źle wymawiają jego imię jako 'Stephen' lub 'Steven'.

Pokémony

Blitzle → Zebstrika
200px
Osobny artykuł: Zebstrika Stephana

Jest pierwszym znanym stworkiem Stephana. Ewoluował z Blitzle.

Sawk
200px
Osobny artykuł: Sawk Stephana

Sawk zadebiutował w odcinku Furia Klubowej Bitwy: Emolga kontra Sawk! podczas Klubowych Bitew.

Liepard
Stephan Liepard.png

Liepard pojawił się pod koniec BW105, gdzie Stephan wybrał go jako pierwszego w walce z Ashem w Konferencji Vertress. W następnym odcinku jego przeciwnikiem był Krookodile. Choć oba stworki walczyły na maksymalnych możliwościach, to Liepard został pokonany Pazurem Smoka.

Odznaki

  • Osiem nieznanych odznak (przed BW103)

Osiągnięcia

Liga Pokémon

Stephan brał udział w następujących zawodach lig Pokémon:

Ciekawostki

  • W Tajwańskim dubbingu, Stephan początkowo nazywał się 甘尼洋 Gānníyáng, jednak jego imię zostało później zmienione na 肯尼洋 Kěnníyáng. Prawdopodobnie powodem zmiany było podobieństwo pierwszego imienia do pewnej wulgarnej frazy w tym języku.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki