FANDOM

Steenee (jap.アママイコ Amamaiko) - Pokémon typu Trawa wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Specjalne umiejętności

Kielich na głowie Steenee jest twardszy niż ten Bounsweet dlatego Steenee nie musi już martwić się o bycie ukłutym przez innego Pokémona.Ten Pokémon walczy korzystając z kombinacji ruchów - najpierw uderza przeciwnika kielichem, który oszałamia przeciwnika, a następnie atakuje go silnymi, twardymi nogami, co często kończy się źle dla jej przeciwników.

Zachowanie

Steenee jest przemiłym Pokémonem, ale zyskuje chłopięcą osobowość, przez co życie z nią jest męczarnią. Kiedy się porusza, jej kielich obraca się uderzając we wszystko, co obok się znajduje, ale Steenee wcale się tym nie przejmuje.Po ewolucji nie jest już tak strachliwa, dlatego często bawi się z innymi.

Ewolucja

Bounsweet ewoluuje w Steenee na poziomie 18. Steenee ewoluuje w Tsareenę, kiedy podniesie swój poziom, znając ruch Stomp. Tsareena nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Bounsweet
Bounsweet
trawiasty
Poziom 18 Steenee
Steenee
trawiasty
Poziom w górę
(znając ruch Stomp)
Tsareena
Tsareena
trawiasty

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Steenee (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

Etymologia

  • Jej nazwa jest kombinacją słów mangosteen (mangostan) i teeny (malutki) lub teenager (nastolatka).
  • Jej japońska nazwa może być kombinacją słów 甘い amai (słodki) i 舞子 maiko (tańcząca dziewczyna).

Przypisy