FANDOM

Steenee to Pokémon o typie trawiastym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Kielich na głowie Steenee jest twardszy niż ten Bounsweet dlatego Steenee nie musi już martwić się o bycie ukłutym przez innego Pokémona. Po ewolucji nie jest już tak strachliwa, dlatego często bawi się z innymi.

Steenee jest przemiłym Pokémonem, ale zyskuje chłopięcą osobowość, przez co życie z nią jest męczarnią. Kiedy się porusza, jej kielich obraca się uderzając we wszystko, co obok się znajduje, ale Steenee wcale się tym nie przejmuje.

Ten Pokémon walczy korzystając z kombinacji ruchów - najpierw uderza przeciwnika kielichem, który oszałamia przeciwnika, a następnie atakuje go silnymi, twardymi nogami, co często kończy się źle dla jej przeciwników.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Bounsweet ewoluuje w Steenee na poziomie 18. Steenee ewoluuje w Tsareenę, kiedy podniesie swój poziom, znając ruch Stomp. Tsareena nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Bounsweet
Bounsweet
trawiasty
Poziom 18 Steenee
Steenee
trawiasty
Poziom w górę
(znając ruch Stomp)
Tsareena
Tsareena
trawiasty

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Steenee (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

Etymologia

  • Jej nazwa jest kombinacją słów mangosteen (mangostan) i teeny (malutki) lub teenager (nastolatka).
  • Jej japońska nazwa może być kombinacją słów 甘い amai (słodki) i 舞子 maiko (tańcząca dziewczyna).

Przypisy