FANDOM

Plik:Old Man Swamp.png
Staruszek Swampy, znany także jako człowiek z bagien, pojawił się w odcinku Misja Mudkip.

Swampy jest człowiekiem, który prowadzi schronisko dla Mudkipów. Otrzymuje jaja Mudkipów od Ligi Pokémon i daje je jako startery Pokémon dla początkujących trenerów Hoenn. Kiedy zobaczył, że Ash i spółka wtargnęli na jego terytorium, myślał, że oni próbowali ukraść Mudkipy. Wkrótce wszystko zostało wyjaśnione, gdy Ash wyjaśnił, że Brock ocalił dziecko Mudkipa. Ale Brock wyjaśnił mu później, że inny, starszy Mudkip pomógł uratować Mudkipa.

Swampy ma tendencję do dawania zbyt dużej ilości informacji. Na przykład powiedział Zespołowi R, aby nie zniszczyli tamy, bo to grozi powodzią obszaru i Mudkipy nie miałyby gdzie mieszkać.

Kiedy Swampy zobaczył, jak Brock i Mudkip pracowali razem, aby ocalić dzieci Mudkipów i zatrzymać Zespół R, w końcu poprosił Brocka, by Mudkip został jego Pokémonem. Zarówno Brock i Mudkip byli z tego szczęśliwi.

Pokémony

Mudkip (wiele)
200px

Swampy otrzymuje wiele jaj Mudkipów od Ligi Pokémon i daje je jako startery Pokémon dla początkujących trenerów Hoenn. Pewnego dnia Mudkip wpadł do wody, ale Brock wykorzystał swojego Lotada, aby go uratować, ale potrzebował pomocy większego Mudkipa, który pomógł im wrócić do brzegu. Później Ash i jego przyjaciele byli świadkami narodzin świeżo wyklutego Mudkipa. Zespół R nagle pojawił się z gigantycznym robotem i zniszczył tamę, pozwalając na zalanie stawu rzeką. Brock wysłał Forretressa do utrzymania wody w zatoce. Zespół R zbierał wszystkie Mudkipy w wielką torbę, ale został pokonany przez Lotada i Mudkipa.

Zaprzyjaźnione

Mudkip
200px
Główny artykuł: Marshtomp Brocka

Ten Mudkip nie opuścił stawu jak dorastał, a był już dojrzały i działał jako opiekun młodszych Mudkipów. Dołączył do Brocka i zostawił staw po tym, jak pomógł je i młodsze Mudkipy uratować przez Zespołem R.