Wikia

Pokepédia

Staraptor Asha

Komentarze3
2546stron na
tej wiki
Staraptor Asha
サトシのムクホーク Satoshi no Mukuhōku
Ash Staraptor
Informacje
Płeć samiec
Umiejętność nieznana
Aktualna lokalizacja W laboratorium profesora Oaka
Historia
Debiut Dwa stopnie rozdzielenia
Miejsce złapania Trasa 202
396 mini 397 mini 398 mini
Zobacz więcej informacji na temat tego gatunku
Staraptor to pierwszy Pokémon Asha złapany w regionie Sinnoh.

Historia

Ash złapał Staraptora jako Starly'ego w odcinku Dwa stopnie rozdzielenia, by znaleść Pikachu, który zaginął w związku z wybrykiem Zespołu R. Aipom kołysała się na drzewach i przypadkowo natknęła się na Starly'ego, więc dwa Pokémony walczyły. Aipom osłabiła Starly'ego i został schwytany przez Asha i natychmiast został wykorzystywany w poszukiwaniu Pikachu. W odcinku Starcie dwóch światów, Starly stoczył swoją pierwszą bitwę z innym Starly należącym do Paula i przegrał.

Ash Starly

Starly

W odcinku Narodziny Staravii, Starly przekształcił się w Staravię podczas walki z Zespołem R. Natychmiast po jego ewolucji doskonale nauczył się Powietrznego Asa. Ewolucja pozwolił mu również stać się znacznie silniejszym i stał się bardzo przydatny w wyszukiwaniach.

Staravia był jedynym z Pokémonów Asha, który nie uczestniczył w pierwszej walce w Sali Sinnoh z Roarkiem, jednak Staravia pomagał w drugiej walce w Sinnoh, pokonując Gardenię i jej Cherubi. Po obejrzeniu Staraptora Reggie'ego, który używał Dzielnego Ptaka, Ash chciał nauczyć tego ataku Staravię. W trzeciej bitwie w siłowni w Sinnoh, Staravia pokonał Machoke'a i Meditite Maylene, jak również z powodzeniem opanował Dzielnego Ptaka.

W odcinku Kto pierwszy, ten lepszy, zawody PokéRingo odbywały się w Squallville, w których Ash wziął udział i wygrał ze Staravią, który przekształcił się w Staraptora. Wkrótce po jego ewolucji, Staraptor nauczył się ataku Walka Wręcz i pokonał Honchkrowa Paula, zdobywając dla Asha pierwsze zwycięstwo nad Paulem.

W odcinku Cel - siódma odznaka był wykorzystywany w walce w Sali przeciwko Candice, gdzie był on łatwo pokonany przez jej Abomasnow po wygranej z jej Medichamem.

Ash Staravia

Staravia

Brał udział w pełnej bitwie Asha z Paulem w odcinku Pokaż na co cię stać, gdzie walczył z Torterrą i Weavile'em. Udało mu się pokonać Weavile'a mimo wady typu. W odcinku Ewolucja strategii walczył z Ursaringiem Paula, ale szybko przegrał.

Staraptor był używany w odcinku Ligowe emocje! przeciwko Roserade Nando. Był w stanie pokonać ją potężnym Dzielnym Ptakiem, ale został pokonany przez potężnego Armaldo Nando.

W odcinku Rozpracujmy przeciwnika! był użyty przeciwko Gastrodonowi Paula. Ash zdawał sobie sprawę, że Gastrodon może korzystać z Kontra Tarczy i Staraptor został potrącony przez te technikę. Kiedy Gastrodon przygniótł go na ziemi, udało mu się użyć Walki Wręcz, by uciec, ale został uderzony Lodowym Promieniem. Wszystko zaczęło wykazywać oznaki zmęczenia, więc Ash postanowił zamienić go z Buizelem. Później w odcinku Prawdziwa rywalizacja!, po tym jak Buizel przegrał z Drapionem Paula, Ash wezwał go ponownie, jednak nie był w stanie pokonać Drapiona.

Ash zostawił Staraptora w laboratorium profesora Oaka, gdy zdecydował się podróżować po regionie Unova. Ponownie spotkał Asha na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i cechy charakteru

Ash and Staraptor

Staraptor i Ash

Jako Starly przeważnie pełnił obowiązki wykonywane przez inne Pokémony ptaki Asha - działał jako zwiadowca i przebijał balon Zespołu R. Jako Staravia kochał walczyć. Był bardzo nieugięty w szkoleniach, gdzie widać było jego determinację, aby opanować Powietrzny As i Dzielnego Ptaka. Kiedy Staravia przekształcił się w Staraptora, jego osobowość zmieniła się na zaciętą, szybką i dumną, jednak zawsze utrzymywał niezrażoną lojalność wobec Asha.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Podmuch Wiatru Normal Dwa stopnie rozdzielenia Jest
Ash Starly Gust

Szybki Atak Normal Dwa stopnie rozdzielenia Jest
Ash Staraptor Quick Attack

Atak Skrzydłami Lot Dwa stopnie rozdzielenia Jest
Ash Staravia Wing Attack

Powietrzny As Lot Narodziny Staravii Jest
Ash Staraptor Aerial Ace

Poryw Wiatru* Lot Przedpokazowa trema Jest
Ash Staravia Gust

Dzielny Ptak Lot Coś więcej niż walka Jest
Ash Staraptor Brave Bird

Walka Wręcz Walka Kto pierwszy, ten lepszy Jest
Ash Staraptor Close Combat

Dubbing

Jako Starly

Kraj Aktor(ka)
Japonia 古島清孝 Kiyotaka Furushima
USA Sarah Natochenny
Polska Sarah Natochenny

Jako Staravia

Kraj Aktor(ka)
Japonia 古島清孝 Kiyotaka Furushima
USA Sarah Natochenny
Polska Sarah Natochenny

Jako Staraptor

Kraj Aktor(ka)
Japonia 小西克幸 Katsuyuki Konishi
USA Sarah Natochenny
Polska Sarah Natochenny

Ciekawostki

  • Ewolucja Staravii w Staraptora po raz pierwszy została ujawniona na japońskim plakacie filmu dwunastego.
  • Spośród wszystkich Pokemonów ptaków Asha, Staraptor najpóźniej osiągną swoją finalną formę.
  • Staraptor był drugim Pokémonem Asha, który ewoluował podczas turnieju PokéRingo. Pierwszy był Swellow.

Zobacz też

Pokémony Asha
Ash Kalos
Przy sobie PikachuFroakieFletchinderHawlucha
W laboratorium Oaka BulbasaurCharizardKinglerMukTaurosySnorlaxHeracrossBayleefQuilavaTotodileNoctowlDonphanSwellowSceptileCorphishTorkoalGlalieStaraptorTorterraInfernapeBuizelGliscorGibleUnfezantOshawottPigniteSnivyScraggyLeavannyPalpitoadBoldoreKrookodile
Na treningu SquirtlePrimeape
Wypuszczone ButterfreePidgeotLapras
Wymienione RaticateAipom
Rozdane Beedrill
Nieoficjalne HaunterLarvitar

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki