FANDOM

Squirtle (jap. ゼニガメ Zenigame) - Pokémon typu Woda wprowadzony w generacji I. Ewoluuje w Wartortle'a na poziomie 16. 

Wraz z Bulbasaurem i Charmanderem, Squirtle jest jednym ze starterów dostępnych w regionie Kanto.

Biologia

Fizjologia

Squirtle jest niewielkim Pokémonem przypominającym żółwia. Jego najbardziej charakterystyczną cechą jest dużych rozmiarów skorupa, do której Pokémon chowa się w sytuacji zagrożenia lub niekiedy podczas snu. Jest ona koloru jasnobrązowego, podobnego nieco do barwy piasku, co prawdopodobnie ułatwia kamuflaż. Pokrywające ją twarde, gładkie łuski nie tylko zapewniają ochronę, ale także minimalizują napotykany przez Pokémona opór wody podczas pływania. Rozpoznawalne są także duże, ciemne oczy Pokémona oraz jego zawinięty na końcu ogon. Śliska, pokryta drobnymi łuskami skóra jest koloru błękitnego co pozwala Pokémonowi na maskowanie się w morzu. Pomimo tylu przystosowań do życia w wodzie, zaskakująco dobrze poruszają się na lądzie.

Zachowanie

Squirtle są niezwykle towarzyskie oraz przyjaźnie nastawione do swoich trenerów. Zdają się bardzo łatwo przejmować ludzkie wzorce zachowań i zwyczaje. Z tego powodu bardzo często pomagają one człowiekowi w wielu dziedzinach - nierzadki jest widok Squirtle podlewającego ogród lub pomagającego gasić pożary. Niechętnie spędzają czas w Poké Ballach. Lubią towarzystwo innych Pokémonów, także swojego gatunku - dzikie osobniki nie są terytorialne. Wielu trenerów bardzo przywiązuje się do swoich Squirtle, traktując je jak "kumpli". Z powodu "luzackiego" charakteru Squirtle mogą sprawiać pewne problemy w praktyce trenerskiej. Ich wybór na startera traktowany jest jako kompromis pomiędzy bardzo przywiązanymi i łatwymi w treningu Bulbasaurami a Charmanderem, ewoluującym w chodzącego własnymi ścieżkami Charmeleona.Squirtle są ograniczone w środowisku naturalnym. Zostają one przydzielane pod opiekę prof. Oak'owi, który daje je młodym trenerom na start. W związku z tym uważane są za dobrze wychowane Pokémony. Nie są uważane za najprostsze czy też najtrudniejsze w wychowaniu dla trenerów, nie są bowiem tak łagodne i łatwe w opiece jak Bulbasaury, ale też nie są tak trudne jak Charmander i jego ewolucje. Są bardzo lojalne wobec swojej grupy, ale łatwiej jest mu się dogadać z innym Pokémonem niż z człowiekiem, a czasem nawet są wrogo nastawione. Squirtle dzięki opływowemu kształtowi i niezwykłym umiejętnościom, może się poszczycić tytułem świetnego pływaka. Pokémon ten jest bardzo dzielny i wytrwały - walczy dopóki jest w stanie, a nawet gdy przegrywa nie daje za wygraną - zdobył dzięki temu zasłużony szacunek pośród trenerów i nie tylko.

Środowisko naturalne

Tego Pokémona można spotkać w ciepłych rejonach mórz i oceanów - w miejscach niedostępnych, gdzie nikt mu nie przeszkadza w egzystowaniu.