Fandom

Pokémon Wiki

Spoink

2977stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

PokémonSpoink jest Pokémonem typu psychicznego. Ewoluuje w Grumpiga.

Biologia

Fizjologia

Spoink to szary, świniopodobny Pokémon z ciemnymi, okrągłymi oczami, krótkimi rękami, dużym nosem i małymi uszami. Nie posiada żadnych tylnych nóg i porusza się odbijając się na swoim ogonie. Nosi perłę wytwarzaną przez Clamperla na szczycie głowy do wzmacniania swoich paranormalnych zdolności.

Różnice płci

Brak.

Zdolności specjalne

Perła na głowie Spoinka powiększa jego moce psychiczne. Jest w stanie stale się odbijać, nawet podczas snu, co jest konieczne dla jego istnienia. Wynika to ze ryzyka zatrzymania akcji serca.

Zachowanie

Spoink ciągle poszukuje większej perły, która wzmocnia jego moce psychiczne. Ze względu na to, Spoinki są znane z zabierania okrągłych obiektów, które mogą mylić im się z perłami. Wydaje się być kleptomanem.

Siedlisko

Spoinki są najczęściej znajdywane na skalistych górach lub na ścieżkach.

Dieta

Kocha grzyby, które rosną pod ziemią. Tak jak każdy Pokémon, nie pogardzi również karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Spoink pierwszy raz pojawił się w odcinku Nie rzucajcie pereł przed Spoinki!. Sprężynujący Pokémon stracił perłę, a Ash i jego przyjaciele pomogli mu ją znaleźć. Ten sam Spoink pojawił się ponownie w odcinku Clamperl mądrości.

Drugoplanowe role

Ash użył Spoinka w pierwszej części Triathlon Pokémon w odcinku Triathlon - ostateczne starcie.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG079 Spoink, Sprężynujący Pokémon. Spoink odbija się od ziemi przy pomocy swojego ogona. Perła na jego głowie wspomaga jego zdolności psychiczne.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki