FANDOM

324MS Torkoal
Pokémon
Grumpig 326MS
#325
Generacja III
Spoink
バネブー Baneboo
325MS
Spoink

Pokémon Skok
Typy
Psycho
Zdolności
Thick Fat lub Own Tempo Gluttony
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Lądowe
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
30,6 kg 0,7 m
Statystyki
HP
60
Atak
25
Obrona
35
Sp. Atak
70
Sp. Obrona
80
Szybkość
60
Styl Ciała Odcisk łapy
Body04 Plik:F325.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Spoink
Spoink (jap. バネブー Baneboo) - Pokémon typu Psycho wprowadzony w generacji III. Ewoluuje w Grumpiga na poziomie 32.

Biologia

Fizjologia

Spoink to szary, świniopodobny Pokémon z ciemnymi, okrągłymi oczami, krótkimi rękami, dużym nosem i małymi uszami. Nie posiada żadnych tylnych nóg i porusza się odbijając się na swoim ogonie. Nosi perłę wytwarzaną przez Clamperla na szczycie głowy do wzmacniania swoich paranormalnych zdolności.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Perła na głowie Spoinka powiększa jego moce psychiczne. Jest w stanie stale się odbijać, nawet podczas snu, co jest konieczne dla jego istnienia. Wynika to ze ryzyka zatrzymania akcji serca.

Zachowanie

Spoink ciągle poszukuje większej perły, która wzmocnia jego moce psychiczne. Ze względu na to, Spoinki są znane z zabierania okrągłych obiektów, które mogą mylić im się z perłami. Wydaje się być kleptomanem.

Środowisko naturalne

Spoinki są najczęściej znajdywane na skalistych górach lub na ścieżkach.

Dieta

Kocha grzyby, które rosną pod ziemią. Tak jak każdy Pokémon, nie pogardzi również karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Spoink pierwszy raz pojawił się w odcinku Nie rzucajcie pereł przed Spoinki!. Sprężynujący Pokémon stracił perłę, a Ash i jego przyjaciele pomogli mu ją znaleźć. Ten sam Spoink pojawił się ponownie w odcinku Clamperl mądrości.

Drugoplanowe role

Ash użył Spoinka w pierwszej części Triathlon Pokémon w odcinku Triathlon - ostateczne starcie.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG079 Spoink, Sprężynujący Pokémon. Spoink odbija się od ziemi przy pomocy swojego ogona. Perła na jego głowie wspomaga jego zdolności psychiczne.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.