Wikia

Pokepédia

Sparky

Dyskusja0
2548stron na
tej wiki
Sparky
Sparky
レオン Leon
Informacje
Debiut Przyjaciel na śmierć i życie
Miejsce złapania Nieznane
Płeć Samiec
Zdolność Nieznana
Aktualna lokalizacja Z Ritchiem

025 mini
Ten Pokémon nie ewoluował.

Sparky, Pikachu Ritchie'ego jest głównym Pokémonem Ritchiego. W porównaniu do przeciętnego Pikachu, na głowie Sparky'ego widnieje bujna czupryna.

Historia

Przed spotkaniem Asha, Ritchie zawsze trzymał swojego Sparky'ego w Poké Ballu podobnie jak inne Pokémony. Nie jest jasne, który Pokémon, Sparky czy Zippo, jest starterem Ritchiego.

W swoim debiucie, Sparky pracował z Pikachu Asha, by pokonać Zespół R. Pokonał Arboka Jessie. Sparky był ostatnim Pokémonem wysyłanym w trakcie meczu Ritchiego z Ashem, gdzie automatycznie wygrał po tym jak Charizard Asha stał się nieposłuszny i odmówił walki. Później, Sparky walczył z [[Assunta|Assuntą i jej Ivysaurem, gdzie ostatecznie przegrał, eliminując Ritchiego z konkurencji.

Pojawił się ponownie na Wyspach Wirów, gdzie Ash i jego przyjaciele byli w drodze, aby zobaczyć tajemniczego Pokemona. Sparky próbował zatrzymać Lugię przed dostaniem się do dziecka, co było planem Zespołu R. Jednak Butch i Cassidy nie pozwoli na to. Później, Dr Namba zabiera Sparky'ego i Pikachu Asha do badań, ale zostają uratowani przez Olivera. Następnie walczą z Hitmontopem i Houndourem Butcha i Cassidy. Po tym jak Zespół R zostaje pokonany, Sparky i Pikachu Asha pokonują Electabuzz dr Namby.

Wystąpił także w trzech odcinkach Kronik Pokémon: Porwany, Celebi i Joy i W poszukiwaniu legendy.

Ruchy

Sparky używa Pioruna Ruch Pierwsze pojawienie
Sparky Thunderbolt
Zwinność Przyjaciel na śmierć i życie
Piorun Przyjaciel na śmierć i życie
Elektryczny Szok Przyjaciele na zawsze
Grzmot Słowo się rzekło!

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki