FANDOM

790MS.png Cosmoem
Pokémon
Lunala 792MS.png
#791
Generacja VII
Solgaleo
ソルガレオ Solgaleo
791MS.png
Solgaleo.png
Solagelo
Solgaleo RadiantSunPhase.png
Solgaleo Promiennego Słońca

Pokémon Sunne
Typy
PsychoStal
Zdolności
Metalowe Ciało
Grupa hodowli
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
230.0 kg 3.4 m
Statystyki
HP
137
Atak
137
Obrona
107
Sp. Atak
113
Sp. Obrona
89
Szybkość
97
Styl Ciała Odcisk łapy
BodyUnknown.png Plik:F791.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Solgaleo

Solgaleo (Jap. ソルガレオ Solgaleo) - Pokémon wprowadzony w VII generacji o typach PsychoStal. Ewoluuje z Cosmoema i potrafi się zamienić w szczególną formę zwaną Fazą Promiennego Słońca, gdy wykorzystuje pełną moc.

Razem z Lunalą, został pierwszy raz objawiony w maju 2016, jednak oficjalnie zaprezentowany został 2 czerwca 2016.

Solgaleo jest maskotką gry Pokemon Sun i pojawia się na jej oficjalnej okładce.

Biologia

Od czasów starożytnych, Solgaleo został wyróżniony jako emisariusz słońca. Ludzie nazywają go "bestią, która pożera słońce." Ciało Solgaleo trzyma ogromną ilość energii i świeci światłem, kiedy jest aktywna. Ma grzywę płynącą z niezwykłym podobieństwem do słońca. Jego ruchem sygnaturowym jest Słoneczne Uderzenie, ruch, który atakuje przeciwnika z siłą meteoru, nie zważając na zdolność celu.

Zdolnością Solgaleo jest Metalowe Ciało , nowa umiejętność, której żaden Pokémon nigdy nie miał. Dzięki zdolności Metalowego Ciała, statystyki Pokémona nie obniżają przez ataki lub zdolność przeciwnika.[1]

Ciekawostki

Pochodzenie

Solgaleo bazowany jest na lwie z motywem słońca.

Etymologia

Solgaleo może być kombinacją słów sol i leo. Może ono również zawierać Galileo, włoskiego astronoma, który przedstawił dowody, że Ziemia obraca się wokół Słońca oraz zalecał heliocentryzm Kopernika.

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki