FANDOM

Solgaleo to legendarny Pokémon o typie psychicznym i stalowym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Od czasów starożytnych, Solgaleo został wyróżniony jako emisariusz słońca. Ludzie nazywają go "bestią, która pożera słońce." Ciało Solgaleo trzyma ogromną ilość energii i świeci światłem, kiedy jest aktywna. Ma grzywę płynącą z niezwykłym podobieństwem do słońca. Jego ruchem sygnaturowym jest Słoneczne Uderzenie, ruch, który atakuje przeciwnika z siłą meteoru, nie zważając na zdolność celu.

Zdolnością Solgaleo jest Metalowe Ciało , nowa umiejętność, której żaden Pokémon nigdy nie miał. Dzięki zdolności Metalowego Ciała, statystyki Pokémona nie obniżają przez ataki lub zdolność przeciwnika.[1]

Formy

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Cosmog ewoluuje w Cosmoema na poziomie 43. Cosmoem ewoluuje w:

  • Solgaleo na poziomie 53 w grze Pokémon Sun. Solgaleo nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.
  • Lunalę na poziomie 53 w grze Pokémon Moon. Lunala nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.
Cosmog
Cosmog
psychiczny
Poziom 43 Cosmoem
Cosmoem
psychiczny
Poziom 53
(Pokémon Sun)
Solgaleo
Solgaleo
psychiczny stalowy
Poziom 53
(Pokémon Moon)
Lunala
Lunala
psychiczny duchowy

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Solgaleo (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Solgaleo opiera się na motywie lwa i słońca, dość popularnym motywie wielu kultur zachodnich i środkowowschodnich. W szczególności może być odwołaniem do alchemicznego lwa, opisywanego jako "pożerający słońce", a także związanego z metalami, biorąc pod uwagę typ stalowy tego Pokémona. Będąc nie tylko personifikacją słońca, ale także mając zdolność do przemieszczania się między wymiarami, Solgaleo może być również inspirowany okiem Ra, boginią zwykle opisywaną jako lew, będącą obrończynią słońca w egipskiej mitologii, a także mogącą podróżować do podziemi.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją łacińskich słów sol (słońce) i leo (lew). Zawiera również imię Galileo, włoskiego astronoma, który przedstawił dowody na to, że Ziemia obraca się wokół Słońca, popierając teorię heliocentryczną Kopernika.
  • Ryk Solgaleo w grze Pokemon Sun, "La-liona", jest oparty na hawajskich słowach (słońce) i liona (lew).

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki