FANDOM

Miasto Snowpoint (Jap.: キッサキシティ Kissaki City) jest ośnieżonym miastem położonym na dalekiej północy Sinnoh, gdzie pada śnieg ze szczytu Góry Coronet, powodujący niskie temperatury. Snowpoint i trzy trasy do niego prowadzące (Trasa 216, (Trasa 217 i Brzeg J. Ostrości) również są całkowicie pokryte śniegiem. Na północny wschód od Trasy 217 można znaleźć Jezioro Ostrości. Jaskinia, w której mieści się Uxie, znajduje się w samym środku jeziora. Biorąc pod uwagę śnieg, który wpływa na każdą bitwę na dwóch trasach prowadzących do miasta, a także fakt, że aby dostać się na Trasę 216 od reszty Sinnoh trzeba przejść przez Górę Coronet, najwygodniejszym sposobem dotarcia do miasta jest Latanie. Jest tu port, z którego gracz może wejść na S.S. Spiral (znany jako S.S. Sinnoh w Diamond i Pearl), aby popłynąć na Obszar Walki w Strefie Walki, ale dopiero po wejściu do Hali Sław. Świątynia Snowpoint jest domem Legendarnego Pokémona Regigigasa. W ]]Pokémon Platinum]], w Snowpoint znajduje się również Nauczyciel Ataków.

Slogan

Miasto Śniegu (Jap.: こおり きらめく ゆきのまち The city of snow and glittering ice.)

Punkty Zainteresowania

Świątynia Snowpoint

Snowpoint Temple DPPt

Świątynia Snowpoint

Główny artykuł: Świątynia Snowpoint

Chociaż Snowpoint nie jest zbyt wielkią lokalizacją, zauważalny punkt orientacyjny w tej okolicy to Świątynia Snowpoint, do której można wejść dopiero po pokonaniu Elitarnej Czwórki Sinnoh i zdobyciu National Pokédexu. Świątynia składa się z pięciu pięter z dziwnymi kawałkami śliskiego lodu. Na samym dnie świątyni leży uśpiony Regigigas. Aby obudzić tego Legendarnego Pokémona, gracz musi zabrać ze sobą wszystkich trzech legendarnych Tytanów, którzy są dostępni normalnie tylko w grach Generacji III. Poprzez event Regigigasa, Legendarni Tytani mogą być również uzyskani w Platinum i aktywować Regigigasa w grze.

Dom na północnym wschodzie

W północno-wschodnim domu w Snowpoint znajduje się miejsce, w którym powstają modne zwroty. Każdego dnia gracze mogą udać się do najdalszego domu na północnym wschodzie i otrzymać nowe modne zdanie. Modne wyrażenie jest dodatkową frazą, która może być używana w wywiadach z postaciami spoza gry. Pojawia się w kategorii "Twarde słowa". Istnieją trzydzieści dwie różne możliwości, wszystkie dostępne od starszego mężczyzny w północno-wschodnim domu w mieście. Tylko jeden można uzyskać codziennie, a otrzymanie nowego modnego zwrotu nie zmieni żadnej mechaniki gry. Zazwyczaj odnoszą się do nauki, biznesu i sztuki.

W Pokémon Platinum można również spotkać tutaj Nauczyciela Ataków.

Wymiana in-game

W domu położonym najdalej na północy dziewczyna o imieniu Mindy chce wymienić Hauntera trzymającego Kamień Młodości (który uniemożliwia mu ewolucję w Gengara) za Medichama gracza. Haunter jest nazywany "Gaspar", a Original trainerem jest "Mindy". Numer identyfikacyjny Hauntera to 19248.

Diamentowy pył

Diamond Dust IV

Diamentowy pył w Platinum

Główny artykuł: Easter egg → Easter eggi w grach → Diamentowy pył

10 stycznia 2008 r., Junichi Masuda zamieścił wpis na blogu zachęcający graczy do grania w Diamond i Pearl 12 stycznia. Tego dnia, w dniu urodzin Masudy, w Mieście Snowpoint wystąpił efekt pogody zwany pyłem diamentowym, który zastąpił zwykły śnieg. Przypomina brokat w powietrzu. Jest czysto estetyczny, ponieważ występuje tylko w mieście, w którym nie są możliwe żadne bitwy.

Sala Snowpoint

Snowpoint Gym Pt

Sala Snowpoint w Platinum

Główny artykuł: Sala Snowpoint

Sala Snowpoint jest oficjalną salą Snowpoint. Oparta jest na Pokémonach Lodowych. Liderką Sali jest Candice. Trenerzy, którzy ją pokonają, otrzymują Sopelkową Odznakę. Sala Snowpoint to trzywarstwowe lodowisko ze zjeżdżalniami łączącymi różne poziomy i śnieżne kule, które blokują postępy w sali. Aby dotrzeć do Liderki Sali, Trenerzy muszą przesuwać się po Siłowni i niszczyć kule śniegu, które blokują drogę. W celu pokonania Candice, Trenerzy otrzymują Sopelkową Odznakę, TM72 (Lawina) oraz umiejętność używania Wspinaczki poza walką.

Demografia

Pokémon Diamond, Pearl i Platinum

W Diamond, Pearl i Platinum, Miasto Snowpoint ma 31 mieszkańców. Jest to bardzo godne uwagi, biorąc pod uwagę jego północną lokalizację i izolację od innych miast w Sinnoh.

Poké Market

Lewy sprzedawca
Bag Snow Mail Sprite Snow Mail
PokémonDollar50
Bag Dusk Ball Sprite Dusk Ball
PokémonDollar1000
Bag Quick Ball Sprite Quick Ball
PokémonDollar1000
Bag Timer Ball Sprite Timer Ball
PokémonDollar1000
Prawy sprzedawca
Bag Poké Ball Sprite Poké Ball
PokémonDollar200
Bag Great Ball Sprite Great Ball
PokémonDollar600
Bag Ultra Ball Sprite Ultra Ball
PokémonDollar1200
Bag Potion Sprite Potion
PokémonDollar300
Bag Super Potion Sprite Super Potion
PokémonDollar700
Bag Hyper Potion Sprite Hyper Potion
PokémonDollar1200
Bag Max Potion Sprite Max Potion
7 Odznak
PokémonDollar2500
Bag Full Restore Sprite Full Restore
8 Odznak
PokémonDollar3000
Bag Revive Sprite Revive
PokémonDollar1500
Bag Antidote Sprite Antidote
PokémonDollar100
Bag Parlyz Heal Sprite Parlyz Heal
PokémonDollar200
Bag Awakening Sprite Awakening
PokémonDollar250
Bag Burn Heal Sprite Burn Heal
PokémonDollar250
Bag Ice Heal Sprite Ice Heal
PokémonDollar250
Bag Full Heal Sprite Full Heal
PokémonDollar600
Bag Escape Rope Sprite Escape Rope
PokémonDollar550
Bag Repel Sprite Repel
PokémonDollar350
Bag Super Repel Sprite Super Repel
PokémonDollar500
Bag Max Repel Sprite Max Repel
7 Odznak
PokémonDollar700

Przedmioty

Przedmiot Lokacja Gry
Bag Hyper Potion Sprite Hiper Mikstura Na wschód od Sali (ukryte)  D  P 
Bag Rare Candy Sprite Rzadki Cukierek Na wschód od Sali (ukryte)  Pt 
Bag Ultra Ball Sprite Ultra Ball Obok dźwigu  Pt 
Bag Everstone Sprite Kamień Młodości Trzymane przez Gaspara, Hauntera, którego gracz otrzymał wskutek wymiany  D  P  Pt 

Pokémony

  Pokémony     Gry     Lokalizacja     Poziomy     Rzadkość  
Specjalny Pokémon
093MS Haunter
D P Pt
308MS Wymiana
Medicham
Taki sam jak wymieniony Pokémon Jeden
Kolorowe tło oznacza, że tego Pokémona można znaleźć w tym miejscu w określonej grze. Białe tło z kolorowym pismem oznacza, że tego Pokémona nie można w tej grze znaleźć.

Trenerzy

Pokémon Platinum

W Centrum Pokemonów

W niektóre dni gracz może rzucić wyzwanie Trenerowi, który pojawia się w Centrum Pokémonów. W zależności od postępu w grze, podczas rewanżu Trener będzie miał Pokémony o wyższym poziomie.

Trener Pokémon
Niedziela i sobota
Spr DP Idol
Idolka Grace*
リエコ Rieko
Nagroda: PokémonDollar432
035MS Clefairy Lv.6
Brak przedmiotu
Spr DP Idol
Idolka Grace*
リエコ Rieko
Nagroda: PokémonDollar1512
035MS Clefairy Lv.21
Brak przedmiotu
035MS Clefairy Lv.21
Brak przedmiotu
Spr DP Idol
Idolka Grace*
リエコ Rieko
Nagroda: PokémonDollar2434
035MS Clefairy Lv.33
Brak przedmiotu
035MS Clefairy Lv.33
Brak przedmiotu
035MS Clefairy Lv.33
Brak przedmiotu
Spr DP Idol
Idolka Grace*
リエコ Rieko
Nagroda: PokémonDollar3096
035MS Clefairy Lv.43
Brak przedmiotu
035MS Clefairy Lv.43
Brak przedmiotu
035MS Clefairy Lv.43
Brak przedmiotu
035MS Clefairy Lv.43
Brak przedmiotu
Spr DP Idol
Idolka Grace*
リエコ Rieko
Nagroda: PokémonDollar3456
035MS Clefairy Lv.48
Brak przedmiotu
035MS Clefairy Lv.48
Brak przedmiotu
035MS Clefairy Lv.48
Brak przedmiotu
035MS Clefairy Lv.48
Brak przedmiotu
035MS Clefairy Lv.48
Brak przedmiotu
Spr DP Idol
Idolka Grace*
リエコ Rieko
Nagroda: PokémonDollar3816
035MS Clefairy Lv.53
Brak przedmiotu
035MS Clefairy Lv.53
Brak przedmiotu
035MS Clefairy Lv.53
Brak przedmiotu
035MS Clefairy Lv.53
Brak przedmiotu
035MS Clefairy Lv.53
Brak przedmiotu
035MS Clefairy Lv.53
Brak przedmiotu
Trenerzy z Wyszukiwaczem Walk mogą używać Pokémonów o wyższym poziomie po wyszukaniu.

W anime

Snowpoint City anime

Miasto Snowpoint w anime

W anime, Snowpoint jest rodzinnym miastem rywalki Dawn, Zoey. Według Siostry Joy jest to najbardziej wysunięte na północ miasto Sinnoh. Miasto posiada swoją własną Akademię Pokémon, która oferuje zajęcia dla dzieci i dorosłych, którzy chcą dowiedzieć się więcej o Pokemonach. O mieście po raz pierwszy wspomniano w Puchar Mistrza, kiedy Ash został poinformowany, że ktoś kontaktował się z nim stamtąd. Później okazało się, że May zadzwoniła do niego; po przybyciu do Sinnoh, aby wziąć udział w Pucharze Wallace'a, zdecydowała się najpierw zatrzymać się w Snowpoint, by ewoluować jej Eevee w Glaceona przed Lodową Skałą znajdującą się w pobliżu miasta.

Ash i jego przyjaciele po raz pierwszy przybyli do Snowpoint w Klasowy trening, gdzie Ash zamierzał zmierzyć się z lokalną Liderką Sali, Candice. Jednak, przed bitwą Ash spędził trochę czasu w Szkole trenerów Snowpoint, w której nauczała Candice. W następnym odcinku Ash pokonał Candice i zdobył Sopelkową Odznakę, która była jego siódmą odznaką w Lidze Sinnoh.

Kiedy Ash zakończył bitwę z Candice, jego rywal Paul również przybył do Snowpoint, chcąc rzucić wyzwanie Candice o Sopelkową Odznakę. Zanim to zrobił, do Snowpoint przyleciała Piramida Walk, a Paul zawalczył z Królem Piramidy Brandonem, aby sprawdzić, czy może wygrać z jedynym Mistrzem Strefy Walk kanto, którego jego brat Reggie nie zdołał pokonać. Ich bitwa odbyła się w Piramidalny gniew, i podobnie jak jego brat, Paul przegrał z Brandonem, nie mogąc pokonać jego Legendarnych Tytanów.

Po tej bitwie odkryto, że Łowczyni Pokemonów J włamała się do Świątyni Snowpoint, próbując porwać mieszkającego tam Regigigasa. Według legendy, dawno temu, nastąpił gwałtowny wybuch wulkanu, który zamienił niegdyś piękny Las Snowpoint w morze lawy. Z jasnoniebieskiego światła pojawił się Regigigas z Legendarnymi Tytanami, a czwórka przerwała erupcję wulkanu, ratując Miasto Snowpoint. Następnie Regigigas zapadł w głęboki sen w Świątyni Snowpoint, chroniony przez Regirocka, Regice'a i Registeela, którzy przekształcili się w filary strażników. W odcinku, J została pokonana, ale świątynia została prawie zniszczona podczas bitwy. Brandon zostawił tutaj swoich tytanów jako ochroniarzy i obiecał odbudować świątynię.

Snowpoint pojawiło się ponownie w Nie jestem Dee Dee, Jestem Dawn!, w którym Zoey i Candice oglądały wyświetlany w telewizji Podwójny Występ Dawn na Pokazach Pokemonów w Miasteczku Daybreak. Ponownie Snowpoint pojawiło się w Wielki bój o zwycięstwo! z Candice, Jeremiahem i innymi studentami oglądającymi bitwę pokazową pomiędzy Dawn i Zoey w finale Wielkiego Festiwalu Sinnoh.

Przez cały czas w Mieście Snowpoint, Ash i jego przyjaciele noszą ubrania zimowe, które otrzymali od Johanny przed przybyciem do miasta w Słodko-gorzka bitwa.

Galeria

W mandze

W mandze Pokémon Adventures

Platinum odwiedziła Miasto Snowpoint sama, po uzgodnieniu z Diamondem i Pearlem, że powinna zbadać Jezioro Ostrości. Platinum rzuciła wyzwanie Liderce Sali Candice do bitwy, którą oglądała Maylene. Platinum wygrała starcie. Liderki Sali zgodziły się udać nad Jezioro Ostrości wraz z Platinum.

Po miażdżącej porażce z Komandor Jupiter, trójka obudziła się w Centrum Pokémon w Snowpoint. Candice poprosiła Byrona o znalezienie kogoś, kto mógłby ją, Maylene i Platinum podtrenować.

Ciekawostki

  • Snowpoint jest geograficznie najdalej wysuniętym na północ miastem w znanym Świecie Pokémonów.
    • Jest także miejscem dla najbardziej wysuniętego na północ punktu dostępnego w grach - wejście do Świątyni Snowpoint jest bardzo nieznacznie wysunięty od najbardziej na północ wysuniętego punktu, do którego można dostać się w Kwiatowym Raju.
  • Snowpoint City jest jednym z dwóch miast połączonych z inną lokalizacją, która nie łączy się bezpośrednio z trasą; przed dotarciem do trasy należy najpierw przejść przez Brzeg J. Ostrości. Drugim takim miejscem jest Miasteczko Lentimas w Unovie.
  • Ze względu na śnieg, Snowpoint jest jedną z dwóch lokalizacji, w których nie można jeździć na rowerze, choć jedyną w Sinnoh. Drugą taką lokacją jest Miasteczko Pacifidlog w Hoenn.
  • Snowpoint jest rodzinnym miastem rywalki Dawn, Zoey.
  • Snowpoint jest podobne do Miasteczka Mahogany w Johto i Miasta Icirrus w Unovie. Wszystkie trzy miejsca mają siódmą Salę w swoich regionach, które są typu lodowego. Oba są również w pobliżu jeziora (Snowpoint jest w pobliżu Jeziora Ostrości, a Mahogany znajduje się w pobliżu Jeziora Furii, a miasto Icirrus ma kilka jezior otaczających miasto). Wszystkie miejsca znajdują się w pobliżu miejsca, które ma coś wspólnego ze śniegiem, gradem lub lodem (Snowpoint znajduje się w pobliżu Brzegu Jeziora Ostrości, gdzie zawsze pada śnieg, Mahogany znajduje się niedaleko Lodowej Ścieżki, a Icirrus doświadcza opadów śniegu w zimie).
  • Przejezdny obszar Miasta Snowpoint ma kształt płatka śniegu oglądanego z góry.
    • Ten płatek śniegu ma jednak osiem punktów. Ze względu na właściwości cząsteczek wody, płatki śniegu mają tylko 6 punktów lub boków.

Sinnoh
Coal Badge Forest Badge Cobble Badge Fen Badge Relic Badge Mine Badge Icicle Badge Beacon Badge
Osady
Miasteczko TwinleafMiasteczko SandgemMiasto JubilifeMiasto OreburghMiasteczko Floaroma
Miasto EternaMiasto HearthomeMiasteczko SolaceonMiasto VeilstoneMiasto PastoriaMiasteczko Celestic
Miasto CanalaveMiasto SnowpointMiasto SunyshoreLiga PokémonObszar WalkiObszar PrzetrwaniaObszar Wypoczynkowy

Trasy
201202203204205206207208209210211212213214215
216217218219220221222223224225226227228229230

Inne lokacje
Jezioro Prawdy (Brzeg) • Brama OreburghaKopalnia OreburghMuzeum Kopalni OreburghGlobalny TerminalSpustoszona Ścieżka
Łąka FloaromaDolina WiatrakówLas EternaStary PałacPodziemiaBłędna JaskiniaGóra Coronet
Plac PrzyjaźniZaginiona WieżaUświęcona WieżaRuiny SolaceonJezioro Waleczności (Brzeg) • Wielkie BagnaPosiadłość Pokémon
Huta FuegoŻelazna WyspaJezioro Ostrości (Brzeg) • Szczyt WłóczniDroga ZwycięstwaPal ParkHala PokazowaSektor Bitew
Park BitewWieża WalkStrefa WalkGóra StarkŚwiątynia SnowpointWiosenna ŚcieżkaŹródło Pożegnań
Jaskinia ZawróceniaWyspa Pełni KsiężycaWyspa NowiuMorska ŚcieżkaKwiatowy RajHala Pochodzenia

Dostęp do
Zniekształcony Świat