Fandom

Pokémon Wiki

Smeargle

3039stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pokémon Smeargle to Pokémon typu normalnego.

Biologia

Fizjologia

Smeargle są psami rasy beagle, są dwunożnymi pokemonami z brązowymi akcentami, ten pokemon na pierwszy rzut nie jest niczym nadzwyczajnym, jednak jego ogon jest zakończony pędzlem. Na owym pędzlu znajduje się farba, jej kolor jest inny dla każdego Smeargle. Mimo że w grze przedstawione są jedynie zielone, brązowe i czerwone , w anime występują również żółte i niebieskie kolory farby na jego ogonie. Smeargle ma ślad na plecach w takim samym kolorze co ogon. Na głowie ma jakby beret z antenką, ma również brązowe uszy, kołnierz, pierścienie oraz obwódki wokół oczu i powieki. Na jego łapkach znajdują się po dwa pierścienie, a na jego nogach po jednym, w dodatku każda kończyna ma po trzy palce, najwyraźniej dzięki temu jest zręczny.

Specjalne zdolności

Płyn który wydziela z ogona może używać jako farby, dzięki temu staje się jedynym znanym pokemonem, potrafiącym wyrazić siebie w artystyczny sposób. Jest również jedynym pokemonem, który może się nauczyć każdego ataku, dzięki walkom z danym pokemonem pobiera od niego ataki na stałe.

Zachowanie Pokemona

Smeargle żyją w grupach. Kiedy pokemon ten osiąga dojrzałość inny Smeargle rysuje mu specjalny wzór na plecach, farbą z jego ogona. Jeżeli któryś Smeargle odmówił, zostaje wyłączony/wyrzucony z grupy. Stanowi to bowiem ważny dla nich "rytuał".

Siedliska

Są to pokemony bardzo "elastyczne", oznacza to że mogą mieszkać wszędzie. Łatwo jest znaleźć ich terytorium, ponieważ granice oznaczone są wydzieliną (farbą) z ich ogona.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Smeargle nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Najważniejsze występy

Drugoplanowe role

Smeargle pojawił się w odcinkach: Kto rządzi w szkole!, Wszystko piękne i cudowne! , Niezapomniana lekcja i Niezapomniana lekcja

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki