FANDOM

234MS Stantler
Pokémon
Tyrogue 236MS
#235
Generacja II
Smeargle
ドーブル Doble
235MS
Smeargle

Pokémon Malarz
Typy
Normal
Zdolności
Own Tempo lub Technician Moody
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Lądowe
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
58,0 kg 1,2 m
Statystyki
HP
55
Atak
20
Obrona
35
Sp. Atak
20
Sp. Obrona
45
Szybkość
75
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08 Plik:F235.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Smeargle
Smeargle {jap. ドーブル Doble) - Pokémon typu Normal wprowadzony w generacji II. Smeargle jest jedynym Pokémonem zdolnym do opanowania posunięcia Sketch.

Biologia

Fizjologia

Smeargle są psami rasy beagle, są dwunożnymi Pokémonami z brązowymi akcentami, ten pokemon na pierwszy rzut nie jest niczym nadzwyczajnym, jednak jego ogon jest zakończony pędzlem. Na owym pędzlu znajduje się farba, jej kolor jest inny dla każdego Smeargle. Mimo że w grze przedstawione są jedynie zielone, brązowe i czerwone , w anime występują również żółte i niebieskie kolory farby na jego ogonie. Smeargle ma ślad na plecach w takim samym kolorze co ogon. Na głowie ma jakby beret z antenką, ma również brązowe uszy, kołnierz, pierścienie oraz obwódki wokół oczu i powieki. Na jego łapkach znajdują się po dwa pierścienie, a na jego nogach po jednym, w dodatku każda kończyna ma po trzy palce, najwyraźniej dzięki temu jest zręczny.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Płyn który wydziela z ogona może używać jako farby, dzięki temu staje się jedynym znanym Pokémonem , potrafiącym wyrazić siebie w artystyczny sposób. Jest również jedynym Pokémonem, który może się nauczyć każdego ataku, dzięki walkom z danym Pokémonem pobiera od niego ataki na stałe.

Zachowanie

Smeargle żyją w grupach. Kiedy Pokémon ten osiąga dojrzałość inny Smeargle rysuje mu specjalny wzór na plecach, farbą z jego ogona. Jeżeli któryś Smeargle odmówił, zostaje wyłączony/wyrzucony z grupy. Stanowi to bowiem ważny dla nich "rytuał".

Środowisko naturalne

Są to Pokémony bardzo "elastyczne", oznacza to że mogą mieszkać wszędzie. Łatwo jest znaleźć ich terytorium, ponieważ granice oznaczone są wydzieliną (farbą) z ich ogona.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Smeargle nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Najważniejsze występy

Drugoplanowe role

Smeargle pojawił się w odcinkach: Kto rządzi w szkole!, Wszystko piękne i cudowne! , Niezapomniana lekcja i Rywalizacja w maratonie!