FANDOM

Gra iconAnime iconManga icon

Skyla to liderka sali w mieście Mistralton. Specjalizuje się w Pokémonach typu latającego. Wręcza Odznakę Lotu trenerom, którzy ją pokonają.

Wygląd

Skyla ma niebieskie oczy i rudobrązowe włosy, w których znajduje się jasnoniebieskie akcesorium przypominające kwiat. Jej strój wzorowany jest na kostiumie do latania i składa się z jasnoniebieskiej bluzki z długimi rękawami, ciemnobłękitnych rękawiczek, jasnobłękitnych krótkich spodenek, ciemnobłękitnych butów, granatowej kieszeni przymocowanej do jej prawego uda, a także granatowych pasków z białymi klamerkami, które owinięte są wokół brzucha i bioder.

Historia

Skyla przejęła rolę lidera sali w Mistraltonie po swoim dziadku, Milesie, który przeszedł na emeryturę jakiś czas przed rozpoczęciem serii. Niestety jej obowiązki związane z nieustannie przybywającymi do jej sali trenerami doprowadziły do tego, że musiała porzucić swoje hobby - latanie samolotem. Aby móc powrócić do swojej pasji, opracowała system "lotnych bitew": w myślach przewidywała przebieg walk, a kiedy uznała, że ​​Pokémony wyzywających pokonałyby jej Pokémony, wręczała im odznakę. Milesowi nie podobało się takie podejście jego wnuczki do jej obowiązków liderki, lecz Skyla ignorowała go.

Skyla zadebiutowała w odcinku Cilan wkracza do akcji!. Kiedy Ash i jego przyjaciele przybyli do Mistraltonu, byli świadkami kilkunastu "lotnych bitew", rozgrywających się jedna po drugiej. Jej metoda wyłaniania zwycięzcy nie spodobała się nie tylko Ashowi, ale także Cilanowi, który - sam będąc liderem sali - postanowił wyzwać ją do prawdziwej walki i udowodnić, że jej system "lotnych bitew" jest błędny. Skyla zgodziła się na bitwę z nim, wcześniej jednak przewidziała, że to ona zostanie zwycięzcą. Kiedy jej Pokémony pokonały Pansage'a, Crustle'a i Stunfiska, liderka doszła do wniosku, że nie musi zmieniać swoich metod.

Aby pomóc jej uświadomić sobie, jaki jest prawdziwy sens bycia liderką sali, Ash wyzwał ją do prawdziwej walki o odznakę w odcinku Niezwykła bitwa w przestworzach!. Po zaciętej bitwie, podczas której Tranquill Asha ewoluowała w Unfezant, wyzywający zdobył Odznakę Lotu, mimo że Skyla była pewna, iż to ona zwycięży. Ostatecznie zrozumiała, że bitwy również przysparzają wiele radości i potrafią zaskakiwać, przez co porzuciła "lotne bitwy" i wróciła do walk Pokémonów w celu wyłaniania zwycięzców starć o jej odznakę.

Skyla ponownie pojawiła się w retrospekcji w odcinku Kurtyna w górę, liga Unovy!, kiedy Ash wspominał walki z liderami sal w Unovie w noc przed udziałem w Konferencji Vertress.

Podczas walki z Moraną w odcinku Obrona sali Striatonu! Cilan wspominał bitwy, które toczył podczas wspólnej podróży z Ashem i Iris, w tym ze Skylą i jej Swanną.

Wizerunek Skyli widoczny był również podczas napisów końcowych filmu Genesect i objawiona legenda.

Osobowość i cechy charakteru

Skyla jest silną liderką, dawniej słynącą z bardzo poważnego podejścia do walk o odznakę. Jej bitwy stały się bardzo słynne, przez co zjeżdżali do niej trenerzy z całej Unovy. Jednak przez swoje obowiązki została zmuszona do porzucenia swojej ogromnej pasji, którą jest latanie samolotem. Aby móc dalej latać i oddać się przyjemności, Skyla opracowała system "lotnych bitew". Ostatecznie, po porażce z Ashem, zrozumiała, że bitwy również przysparzają wiele radości i potrafią zaskakiwać, przez co porzuciła "lotne bitwy" i wróciła do walk Pokémonów w celu wyłaniania zwycięzców starć o jej odznakę.

Pokémony

Przy sobie

Swoobat
EP729 Skyla Swoobat
Swoobat jest nazywany przez Skylę "Podniebną Pięknością". Podczas walki z Cilanem udało mu się pokonać Pansage'a, poległ natomiast w starciu z Crustle'em. Był także pierwszym Pokémonem użytym przez Skylę w walce o odznakę z Ashem. Pokonał w niej Krokoroka, przegrał jednak z Tranquill.
Debiut Cilan wkracza do akcji!
Unfezant
EP729 Skyla Unfezant
Unfezant jest nazywany przez Skylę "Klejnotem Przestworzy". Podczas walki z Cilanem walczył z Crustle'em i został przez niego pokonany. Był także drugim Pokémonem użytym przez Skylę w walce o odznakę z Ashem. Walczył w niej z Tranquill i Pikachu, w starciu z którym przegrał.
Debiut Cilan wkracza do akcji!
Swanna
EP729 Skyla Swanna
Swanna jest nazywany przez Skylę "Skrzydlatą Gracją". Podczas walki z Cilanem walczył z Crustle'em i Stunfiskiem, pokonując ich obu. Był także trzecim i ostatnim Pokémonem użytym przez Skylę w walce o odznakę z Ashem. Zdołał pokonać Pikachu, przegrał jednak z nowo wyewoluowaną Unfezant.
Debiut Cilan wkracza do akcji!

Aktorzy głosowi

Japonia: 植田佳奈 Kana Ueda
Stany Zjednoczone: Sarah Natochenny
Polska: Marta Kurzak

Ciekawostki

  • Skyla ma znanego dziadka, podobnie jak Flannery.
  • Podobnie jak Volkner, Skyla rozdawała odznaki bez toczenia bitwy.
  • Skyla jest drugą liderką sali, która walczyła z jednym z przyjaciół Asha. Pierwszą była Maylene, która toczyła bitwę z Dawn.

Zobacz też