Fandom

Pokémon Wiki

Shiftry

3140stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pokémon Shiftry to Pokémon typu trawiastego i mrocznego. Ewoluuje z Nuzleafa przy kontakcie z Kamieniem Liścia i jest finalną formą Seedota.

Wygląd

Fizjologia

Shiftry to duży, brązowy Pokémon. Ma długą, kudłatą, białą grzywę, która obejmuje większość jego twarzy i jest porównywalna z wyglądu do pajęczyny. Ma długie uszy, ostro wyglądające żółte oczy, bardzo długi nos i duże usta z zębami, które zwykle są zaciśnięte. Jego ręce składają się z trzech szerokich liści z brązowymi "szprychami", które mogą być używane do tworzenia silnych wiatrów. Jego nogi są ​​niczym niezwykłym, gdyż przypominają japońskie tengu-geta.

Różnice płci

Liście samicy są krótsze od liści samców.

Specjalne umiejętności

Shiftry mogą tworzyć potężne wiatry blisko 100 metrów na sekundę przy pomocy rąk w kształcie wachlarza, a więc może używać np. Porywu Wiatru. Są również w stanie czytać w myślach wrogów.

Zachowanie

Mówi się, że Shiftry to okrutne stworzenia, które cieszą się z niczego i celowo ranią przechodniów bez powodu, jednak pogląd ten ma małe podstawy. Robią to jednak prowadząc duże grupy Seedotów i Nuzleafów. Ogólnie są bardzo lojalni wobec swojego gatunku.

Środowisko naturalne

Shiftry żyją w miejscach głęboko porośniętych gęstymi lasami.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Shiftry nie pogardzi karmą ani jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Ash i jego przyjaciele po raz pierwszy spotkali Shiftry'ego w odcinku Idziemy do Ciebie, Joy!.

Tyson użył swojego Shiftry'ego podczas Ligi Hoenn. Po raz pierwszy pojawił się w odcinku Wybieraj albo przegrasz!.

Shiftry to pierwszy Pokémon, którego Spenser używał do walki z Ashem w odcinku Miejsce z widokiem na bitwę.

Drugoplanowe role

Shiftry pojawił się w wielu innych odcinkach w anime.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG037 Shiftry, Złośliwy Pokémon. Shiftry to tajemnicze stworzenia, które żyją w głębi lasu. Podobno bytują na wierzchołkach drzew, które mają ponad tysiąc lat.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP014 Shiftry, Pokémon Złośnik. Jego wiatrak może wywołać wiatr o prędkości prawie 100 metrów na sekundę. Zdmuchnie wszystko.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki