FANDOM

Shaymin jest małym, jeżo-podobnym stworzeniem. Jego ciało jest czysto białe. Jego plecy są pokryte zielonym futrem i różowymi kwiatami z dwoma przypominającymi kwiaty Gracidea liśćmi po każdej stronie jego głowy, kilka Gracideo-podobnych kwiatów pojawia się też na plecach, kiedy czuje się komfortowo, ale wyczuwając zbliżające się niebezpieczeństwo szybko chowa je z powrotem. Jego nóżki są krótkie, a jego spód jest pulchny. Shaymin jest najmniejszym legendarnym Pokémonem do tej pory. Według Pokédexu, waży 0'08", co czyni go również jednym z najmniejszych znanych Pokémonów, obok takich Pokémonów jak Diglett, Natu, Azurill, Budew, Burmy, i Chingling. Jak ujawniono w Japońskim Magazynie CoroCoro, Shaymin ma dwie formy. Pierwsza (Lądowa Forma) jest oryginalną formą widzianą w Pokémon Diamond i Pearl. Druga jest Podniebną Formą, która zadebiutowała w Giratina i Strażnik Nieba. Shaymin może zmienić się w Podniebną Formę i z powrotem, jeśli dotknie Gracidea. Shaymin nie może być w tej formie w nocy albo jeśli jest w kontakcie z lodem. Podniebna Forma Shaymin ma kynoidalny wygląd, podobna jest też do małego renifera. Ma małe, smukłe ciało. Jego futro na plecach przesunęło się na kształt irokeza; posiada czerwony płatek kwiatu po prawej stronie szyi, wyglądając jak szalik czy peleryna, białe uszy są podobne do skrzydeł czy rogów. Ma niewielką kryzę z przodu szyi i krępy ogon.

Taki ma byc

Specjalne zdolności

Shaymin ma zdolność do nagłego oczyszczania wszystkich zanieczyszczonych rzeczy i obszarów w powietrzu i przemienia to w bujne pole kwiatów. Wchłaniają zanieczyszczone powietrze, oczyszcza je wewnątrz ciał, rozbijają na światło i wodę, i uwalniają oczyszczoną substancję w postaci potężnego eksplozywnego wybuchu. Ta zdolność jest znana jako Nasienna Raca, ich popisowy ruch. Moc jest różna w zależności od rodzaju zanieczyszczonego powietrza, które wchłania. Shaymin ma też zdolność do komunikowania się telepatycznie i wyczuwa wdzięczność u innych, stąd jego klasyfikacja "Pokémon Wdzięczność".

Pokémony z możliwością zmiany form
Legendarne Pokémony