FANDOM

PokémonSharpedo jest Pokémonem typu wodnego i mrocznego. Ewoluuje z Carvanhy.

Biologia

Fizjologia

Ciało Sharpedo jest w kształcie torpedy. Jest pokryte jest małymi, ostrymi łuskami, które tworzą hydrodynamiczne korzyści poprzez zmniejszenie turbulencji podczas pływania, a także spowodowania szkód wrogowi w czasie ataku fizycznego. Sharpedo jest koloru niebieskiego z białym podbrzuszem. Sharpedo ma wysoką płetwę grzbietową z dwoma wycięciami.

Różnice płci

Brak

Specjalne umiejętności

Umiejętności Sharpedo są modyfikowane (silniejsza wersja Carvanhy). Sharpedo może korzystać z różnych ataków. Sharpedo są w stanie pływać 75 mil na godzinę. Jego szczęki są wystarczająco silne, aby z łatwością przegryść metal. Jeśli Sharpedo'owi wypadnie ząb, nowy ząb natychmiast wyrasta.

Zachowanie

Mimo wigoru, Sharpedo ma stosunkowo niską wytrzymałość i nie jest w stanie pływać na długiej odległości. Jego zęby są wystarczająco silne, aby przegryźć metal. Sharpedo jest niesforny.

Środowisko

Sharpedo żyje w górnych regionach oceanów.

Dieta

Podobnie jak Carvanha, Sharpedo to drapieżny Pokémon, który żeruje na każde istoty.

W Anime

Ważniejsze występy

Sharpedo odegrały główne role w odcinku Atak Sharpedo!.

Drugoplanowe role

Sharpedo zadebiutował w odcinku Ostatnie fotografie z Johto i pojawił się też w Region Hoenn!.

Sharpedo pojawiły się w filmach Cel Deoxys i Strażnik Pokémon i Świątynia Morza, a także w odcinkach Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Time & Darkness i Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Sky - Beyond Time & Darkness.

Grupa Sharpedo'ów była używana przez zleceniodawców łowczyni Pokémonów J do ataku Asha i jego przyjaciół (wraz z Kellynem) w odcinku Pokémon Ranger i porwany Riolu! Część 1.

Dawn płynęła na Sharpedo w odcinku Triathlon - ostateczne starcie.

Sharpedo pojawił się w odcinku Rywalizacja o Gible'a!.

Na początku filmu Zoroark: Mistrz Iluzji pojawił się Sharpedo.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG019 Sharpedo, bardzo groźne Pokémony. Pływają z prędkością 100 km/h. Mają ostre zęby i szorstką skórę. Żyją w stadach i są postrachem oceanów.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

Galeria