Fandom

Pokémon Wiki

Seria XY

3273strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Pokemon the Series XY logo.png

Angielskie logo

XY series logo.png

Japońskie logo dla Pocket Monsters: XY

Pokémon: Seria XY (Jap.: ポケットモンスターXY Pocket Monsters XY), to piąta seria anime Pokémon i jest oparta na wydarzeniach z głównych gier generacji VI. Następna seria po serii Best Wishes. Premiera serii odbyła się 17 października 2013 roku w Japonii, a 18 stycznia 2014 roku w Stanach Zjednoczonych, choć pierwsze dwa odcinki zostały wyemitowane jako zapowiedź w Stanach Zjednoczonych 19 października 2013 r. W Polsce zaś premiera odbyła się 1 września 2014r na antenie Disney XD.

Podobnie jak w poprzednich trzech seriach, seria XY zaczyna się od momentu, gdy Ash Ketchum w nowym stroju i Pikachu przybywają do nowego regionu zwanego Kalos. Jego poprzednie towarzysze, Iris i Cilan opuścili serię. Tym razem dołączają do niego Serena, nowa trenerka, która wcześniej spotkała Asha w dzieciństwie; Clemont, początkujący wynalazca i naukowiec, który jest również liderem Sali Lumiose; Bonnie, młodsza siostra Clemonta. Jessie, James i Zespołu R nadal śledzą Asha i jego przyjaciół po regionie Kalos i wracają do swoich bardziej tradycyjnych metod porwania Pikachu Asha i innych Pokémonów, choć ich występy są rzadsze, podobnie jak w serii Beest Wishes. Wobbuffet Jessie wraca do jej składu. Seria ta posiada również szereg odcinków Side Story, w których pokazane są przygody Trenera o imieniu Alain, który stara się znaleźć Mega Kamienie i pokonać wszystkie Mega Ewolucje używając swojego Mega Charizarda X. W sezonie XY&Z, Ash i jego przyjaciele kontynuują podróż, a ich historia łączy się z historią Odcinków Side Story o Mega Ewolucjach - grupa ma do czynienia z Legendarnym Pokémonem Zygarde i nikczemną organizacja, Zespołem Flara.

Do tej pory, został on podzielony na trzy sezony dla publiczności spoza Japonii.

Epizody z serii XY są ponumerowane z prefiksem XY na Pokemon Wiki. Jeśli chcesz zobaczyć pełną listę odcinków, zobacz tu: Lista odcinków serii XY.

Japońskie sezony

Seria XY została podzielona na wiele części w japońskim wydaniu, podobnych do "rozdziałów" z Oryginalnej Serii i Serii best Wishes.

  • Pocket Monsters XY (ポケットモンスターXY) (XY001 - XY093)
  • Pocket Monsters XY&Z (ポケットモンスターXY&Z) (XY094 - XY140)

Dubbingowane sezony

Filmy

Galeria

XY series poster.png XY series poster 2.png XYZ poster.png XY & Z logo.png
Wczesny japoński plakat Japoński plakat Japoński plakat XY&Z Japońskie logo XY&Z

Bohaterowie

Główni bohaterowie

Ash XY.png Serena XY.png Serena XY2.png Clemont XY.png Bonnie XY.png Team Rocket trio XY.png
Ash i Pikachu Serena (XY001 - XY060) Serena (XY060 - obecnie) Clemont Bonnie Zespół R

Postacie drugoplanowe

Professor Oak XY.png Professor Sycamore XY.png Officer Jenny XY.png Nurse Joy XY.png Viola XY anime.png Alain XY.png
Profesor Oak Profesor Sycamore Oficer Jenny Siostra Joy Viola Alain
Mairin.png Astrid.png Remo XY.png Siebold anime artwork.png Steven XY anime.png
Mairin Astrid Remo Siebold Steven Stone

Antagoniści

Giovanni XY.png Lysandre XY anime.png Team Flare Scientists XY anime.png
Giovanni Lysandre Od lewej do prawej - Celosia, Bryony, Mable, Ariana i Xerosic

Ciekawostki

XY Series Conclusion Art.png

Rysunek Aito na zakończenie XY

  • Aito Ohashi, jeden z animatorów XY, narysował rysunek zakańczający tą serię.
  • To jedyna seria, w której:
  • Seria XY jest pod wieloma względami podobna do Serii Advanced Generation.
    • Ash podróżował z trzema towarzyszami, nie z dwoma.
    • Dwóch z jego towarzyszy było rodzeństwem, gdzie jedno z nich było zbyt młode to posiadania pokemona.
      • Każdy z tych rodzeństw miał jakieś powiązanie z piątym Liderem sali z ich regionów i każdy najstarszy z rodzeństwa na początku ukrywał ten fakt.
        • Ich sala została jako pierwsza odwiedzona przez Asha.
    • Ash otrzymał tylko jednego Startera, którego w pełni wyewoluował.
    • Towarzyszki Asha nie miały żadnego celu na początku ich podróży, lecz później zainspirowały się konkursami talentów, polegających na pięknie i sile swojego Pokemona. May postanowiła zostać Top Koordynatorką, a Serena Królową Kalos
      • Obie były zmuszane do wyrabiania tej samej kariery co ich rodzice: May była zmuszany do ćwiczenia na Lidera sali jak jej ojciec, a Serena na jeźdźca Rhyhornów jak jej mama.
      • obie zaczęły przygodę ze względów nieortodoksyjnych: May dla podróży, a Serena z powodu chęci ponownego połączenia się z Ashem.
      • Obie rozpoczęły przygodę z ognistymi starterami: May wybrała Torchica, a Serena Braixen May. Obie ewoluowały startera podczas serii.
      • Obie dostały Eevee, które później ewoluowały w Eeveelucję natywną do regionu, w którym znajdowały się podczas ewolucji.
      • Obie rozegrały ostatnią bitwę z Ashem w czasie rozłąki.
    • Troje starszych bohaterów otrzymało po jednym starterze.
    • Przynajmniej jedna sala dysponowała Podwójną Bitwą.
    • Obydwie sale specjalizują się w typie psychicznym i były one siódmą sala odwiedzaną przez Asha w regionie.
    • Obie Konferencje Ligi Pokemon rozpoczęły się w 125. odicnku, a zakończyły w 131. odcinku w każdej z tych serii.
      • Ash użył tylko swoich Pokemonów z danego regionu w turnieju, nie korzystając z żadnego z Laboratorium Profesora Oaka.
    • Pokemon Jessie ewoluował, zaś Jamesa już nie.
  • Seria XY jest najkrótszą dotychczas serią - 140 odcinków.
  • Seria XY jest pierwszą serią od Original Series, w której Ash przegrał dwie bitwy o odznakę.
  • W tej serii, Ash najdłużej kompletował swoją drużynę sześciu Pokemonów (oprócz Pikachu). Posiadał 6 Pokemonów, gdy jego wcześniej wypuszczona Goodra powróciła, by zawalczyć w Konferencji Lumiose. Był to 126. odcinek serii.
  • Jest to seria, w której Ash złapał najmniejszą liczbę Pokemonów. - złapał tylko 5.

Szablon:Anime series

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki