Fandom

Pokémon Wiki

Seria Czerń i Biel

3140stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Logo Best Wishes.png

Logo serii Best Wishes!

Seria Czerń i Biel, w Japonii znana jako seria Best Wishes! (jap. ポケットモンスターベストウイッシュ Poketto Monsutā Besuto Uisshu) to czwarta seria anime Pokémon, związana z grami V generacji. W tej serii Ash, jego Pikachu podróżują po regionie Unova ze nowymi przyjaciółmi - Iris i Cilanem. Emisja rozpoczęła się w Japonii w dniu 23 września 2010 roku, w Stanach Zjednoczonych 12 lutego 2011, a w Polsce 2 stycznia 2012.

Emisja

Seria Czerń i Biel (w Japonii Best Wishes!) została podzielona w Japonii na dwa sezony:

Pierwszy sezon

Logo Best Wishes.png

Logo sezonu Best Wishes!

Best Wishes! to pierwszy sezon tej serii w Japonii, ma 86 odcinków (w tym 2 odcinki ocenzurowane) i obejmuje następujące sezony na Zachodzie:

Drugi sezon

Logo Best Wishes 2.png

Logo sezonu Best Wishes! 2

Best Wishes! 2 to drugi sezon tej serii w Japonii. Jego emisja rozpoczęła się 21 czerwca 2012, a zakończyła 10 stycznia 2013 r. Skupia się na Pokémonowym Pucharze Świata Juniorów i uczestnictwie Asha w lidze Unovy.

Seria Best Wishes! 2 liczy 24 odcinki, które wchodzą w skład następujących sezonów emitowanych poza Japonią:

Episode N

Logo Best Wishes 2 Episode N.png

Logo Best Wishes! 2: Episode N

Best Wishes! 2: Episode N to saga odcinków z drugiego sezonu serii Best Wishes!, skupia się na Zespole Plazma. Emisja trwała od 17 stycznia 2013 do 19 kwietnia 2013.

Seria Best Wishes! 2: Episode N liczy 14 odcinków, które wchodzą w skład następujących sezonów emitowanych poza Japonią:

Decolora Adventure (Da!)

Logo Best Wishes Da.png

Logo Best Wishes! 2: Da!

Best Wishes! 2: Decolora Adventure, w skrócie Best Wishes! 2: Da! to kolejna saga odcinków z drugiego sezonu serii Best Wishes!. Skupia się na podróży Asha przez wyspy Decolore w drodze do regionu Kanto.

Odcinki serii Best Wishes! 2: Da! wchodzą w skład następujących sezonów emitowanych poza Japonią:

Filmy

W trakcie trwania serii Czerń i Biel wyemitowano trzy filmy:

  • F14: Czerń: Victini i Reshiram i Biel: Victini i Zekrom
  • F15: Kyurem kontra Miecz Sprawiedliwości
  • F16

Zobacz też

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki