Fandom

Pokémon Wiki

Serena (anime)

3273strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
Serena Current Keys.png

Serena (jap. セレナ Serena) – postać z anime Pokémon, przyjaciółka i towarzyszka podróży Asha Ketchuma, po raz pierwszy pojawia się w Pokemon XY i XYZ (sezon 18,19). Mieszka w mieście Vaniville w regionie Kalos.

Historia

Serena w wieku około siedmiu lat została wysłana przez matkę na Letni Obóz Pokemonów zorganizowany przez profesora Samuela Oaka. Zgubiła się wówczas w lesie i natknęła na Poliwaga. Przerażona jego widokiem upadła na ziemię, skaleczyła się w kolano i zaczęła płakać. Wtedy znalazł ją siedmioletni Ash Ketchum, który pocieszył ją, opatrzył jej nogę swoją chusteczkę, potem przytulił i odprowadził do obozu[12]. Serena zakochała się wówczas w Ashu, a wracając do domu zabrała ze sobą jego chusteczkę (którą zapomniała mu zwrócić).

Kilka lat później wraz ze swoją mamą obejrzała w telewizji program, w którym to Ash ocalił miasto Lumiose w regionie Kalos przed rozszalałym Garchoumpem. Dziewczyna rozpoznała wówczas w chłopaku swego przyjaciela z dzieciństwa i pod pretekstem rozpoczęcia swojej pierwszej podróży trenerki Pokemonów wyruszyła, aby go odnaleźć. W Lumiose odwiedziła profesora Augustine'a Sycamore'a, od którego dowiedziała się, gdzie poszedł Ash, a także otrzymała swego startera – Fennekina. Wraz z nim dotarła do miasta Santalune, gdzie odnalazła Asha. Chłopak jednak nie pamiętał jej. Mimo to Serena pomogła mu w treningu do walki z Liderką Sali – Violą i w dużej mierze dzięki niej chłopak wygrał. Po tym wydarzeniu zaproponował on Serenie, by podróżowała z nim i jego przyjaciółmi, którymi byli wynalazca Clemont i jego młodsza siostra Bonnie. Dziewczyna z radością przyjęła propozycję, a przy okazji zwróciła Ashowi jego chusteczkę oraz przypomniała mu, w jaki sposób poznali się przed laty. Po tym wydarzeniu Serena stała się członkiem drużyny Asha. Kilka odcinków anime jest poświęconych głównie jej osobie. W odcinku "Pogoń w czasie wyścigów Rhyhornów" Serena uczy Asha jeździć na Rhyhornach, a później wraz z Clemontem i Bonnie ratuje Ketchuma z rąk Zespołu R. W odcinku "Bardzo słodka bitwa" bierze udział w konkursie na pieczenie Pokeptysiów, gdzie rywalizuje z dziewczyną imieniem Miette – należy jednak zauważyć, że prócz tego obie panny rywalizowały ze sobą również o względy Asha. Ostatecznie dziewczyny przegrały konkurs i pogodziły się, jednak Miette zapowiedziała Serenie, że odbije jej Asha, jeśli ta nie wyzna chłopakowi, co do niego czuje. W odcinku "Lato odkryć" drużyna Ketchuma trafia na Letni Obóz Pokemonów profesora Sycamore'a, gdzie poznaje trójkę przyjaciół: Tierno, Trevora i Shaunę (ostatnia osoba z tej trójki zostaje później rywalką Sereny w Wystawach Pokemonów) [13]. W odcinku "Wyścig o powrót do domu" drużyna Ketchuma spotyka Grace – Serena wówczas pokonuje mamę w wyścigach Rhyhornów, a także zaczyna naprawiać z nią swoje relacje[14]. W późniejszych odcinkach Serena otrzymuje możliwość wystąpienia na scenie podczas konkursu piękności – niestety jej pierwszy występ okazał się totalną porażką. Załamana tym faktem dziewczyna postanowiła coś w sobie zmienić. Obcięła wówczas włosy i zaczęła nosić inny ubiór. Nowy wizerunek przyjaciółki nie przypadł do gustu Bonnie, za to Ash uznał go za całkiem uroczy[15].

Serena jest córką Grace, która swego czasu była mistrzynią jazdy na Rhyhornach i próbowała wyszkolić córkę na swoją następczynię – bezskutecznie jednak, gdyż ta nie chciała iść w jej ślady[2]. Serena jest bardzo zainteresowana modą oraz pokazami Pokemonów. Posiada talent do pieczenia ciastek, jej specjalnością są Pokeptysie. Jest raczej przyjaźnie nastawione do życia, rzadko kiedy się złości – robi to zwykle wtedy, gdy ktoś krytykuje jej ubiór[3] lub kiedy jakaś dziewczyna zaleca się do Asha. Jej rywalką jest Miette, z którą Serena brała udział w konkursie pieczenia Pokeptysiów – obie dziewczyny walczyły wtedy jednak nie tylko o wygraną w konkursie, ale i o serce nieświadomego ich rywalizacji Asha[4]. Młody Ketchum jest obiektem westchnień Sereny: dziewczyna bardzo lubi przebywać w jego towarzystwie, korzysta również z każdej okazji, aby być z nim sam na sam oraz rumieni się, gdy ten ją chwali. Mimo tego umie skrytykować Asha, gdy ten jej zdaniem nie zachowuje się właściwie, jednak w miarę możliwości robi to delikatnie[5]. Potrafi również skutecznie podnieść go na duchu oraz wesprzeć w ciężkich chwilach[6]. Serena nie ma najlepszych relacji z matką i często robi jej na złość (np. prosi ją o radę w kwestii ubioru, a potem postępuje zupełnie przeciwnie do jej zaleceń[7]. Długo nie wiedziała, jakie jest jej największe marzenie. Dopiero później, dzięki Ashowi odnajduje je – to chęć zostania sławną pokemonową artystką[8]. Serena boi się zjawisk paranormalnych, takich jak duchy czy wampiry[9]. Gdy coś prezentuje, używa zwrotu "Ta Dam!". Jej idolką jest aktorka oraz Mistrzyni Pokemonów Ligi Kalos – Diantha[10]. Drugim i zarazem cichym idolem Sereny jest Ash, którego dziewczyna podziwia i uważa za niezwykłą osobę[11].

Serena zadebiutowała w odcinku Przygoda i marzenia rodzą się w Kalos!, gdzie zostaje niemiło obudzona przez Fletchlinga matki. W odcinku Pościg w mieście Lumiose! próbuje wyszkolić Rhyhorna w biegach.

Charakter

Serena jet bardzo miłą osobą. Jako jedyna potrafi skrytykwać Asha tak by nie doszło do kłótni. Jest bardzo miła dla Pokemonów (widać to, ponieważ jej Eevee ewoluowała w Sylveon). Gdy była małą dziewczynką, bała się jezdzić na Ryhornach. Dązy ona do celu,jest wytrwała (w odcinku Droga do przyszłości stoi otworem! wypowiedziała takie słowa: "Nie poddam się póki nie wygram!" wtedy też Palerma powiedziała, że Serena przyponina jej Arię).

Wygląd

Ma długie, jasnobrązowe włosy oraz niebieskie oczy. Nosi czarną podkoszulkę z białym kołnierzem, czerwoną spódniczkę z kieszonką, czarne pończochy, czarne buty z czerwonymi znakami oraz różowy kapelusz z czarną wstążką. W późniejszych odcinkach obcina sobie włosy na krótko oraz zmienia swój ubiór - spódniczkę i koszulkę zastępuje różową sukienką oraz czerwoną kamizelką; zaczyna też nosić duże, brązowe buty oraz niebieską wstążkę, którą dostała od Asha[1].

Pokemony

Przy sobie

Serena Braixen.png
Fennekin → Braixen
Serena Pancham.png
Pancham
Serena Serena Sylveon.png
Eevee → Sylveon

Tymczasowe

Rhyhorn
Serena Rhyhorn M17.png W Pokémon: Diancie i Kokon Destrukcji, Serena pożyczyła Rhyhorna od toru wyścigowego Rhyhornów z Miasta Orsay. Zrobiła to z Clemontem i Bonnie, by uciec z Diancie, która była ścigana przez złodziei. Ona i Rhyhorn szybko prześcignęli biegaczy na torze i wyjechali w środek lasu. Gdy byli już bezpieczni, Serena podziękowała Rhyhornowi za pomoc i ten wrócił na tor wyścigowy.
Debiut: Diancie and the Cocoon of Destruction
Rhyhorn
Serena Rhyhorn.png W Wyścig o powrót do domu!, Serena pożyczyła innego Rhyhorna, by tym razem ścigać Zespół R.

Jedyny znany atak Rhyhorna z Nadmorskiego Mee to Akcja*.

Debiut: Wyścig o powrót do domu!
Skiddo
Serena Grace Skiddo.png W Wyścig o powrót do domu!, Serena ścigała się ze swoją matką Grace na Skiddo. Grace namawiała Serenę, by to zrobić i po jakimś czasie Serena zgodziła się na to. Raz upadła, jendak udało się jej wygrać wyścig.
Debiut: Wyścig o powrót do domu!
Goomy
Serena Bonnie Goomy.png Główny artykuł: Goomy Asha

W Wszyscy za Goomy'ego!, Serena, wraz z Bonnie tymczasowo posiadali Goomy'ego Asha w walce z Zespołem R. Ale ten uciekł, przypominając sobie straszne doświadczenie z Pokémonami typu robaczego.

Goomy nie użył żadnych ruchów.

Debiut: Wszyscy za Goomy'ego!
Frogadier
Serena Frogadier.png Główny artykuł: Frogadier Asha

Po tym, jak grupa Pangoro spowodowała rozdzielenie Asha z jego przyjaciółmi i z Zespołem R, Serena, Frogadier i Chespin znaleźli się oddzieleni od wszystkich innych. Frogadier strzegł Sereny i Chespina, rozpoznając z wyprzedzeniem zagrożenia, a przy użyciu jego Frąbelków, dał czas dla nich, aby uniknąć szukającego ich jednego z Pangoro. Serena i spółka zostali ostatecznie znaleziona przez Asha, Panchama, Fletchindera, Hawluchę i Luxray, przy czym Frogadier powrócił do swojego trenera.

Debiut: To nie będzie dobry dzień!
Chespin
Serena Chespin.png Główny artykuł: Chespin Clemonta

Po tym, jak grupa Pangoro spowodowała rozdzielenie Asha z jego przyjaciółmi i z Zespołem R, Serena, Frogadier i Chespin znaleźli się oddzieleni od wszystkich innych. Po pochwaleniu przez Serenę, Frogadier zaczął działaś jako ochroniarz, a Chespin stając się zazdrosny pobiegł przed siebie na zwiad na niebezpieczeństwo. Jednak skończyło się to tym, że Chespin zwrócił na siebie uwagę jednego z Pangoro. Po powrocie do grupy Asha, Fletchinder odnalazł Clemonta, Pikachu, Braixena i Bunnelby, po czym Chespin wrócił do swojego trenera.

Debiut: To nie będzie dobry dzień!
Mamoswine
Ash Serena Mamoswine.png Serena tymczasowo jechała na Mamoswine wraz z Ashem, by przekroczyć ośnieżone góry i dostać się do Lodowej Pieczary.
Debiut: Przez śnieżną górę!
Pikachu
Serena Pikachu.png Główny artykuł: Pikachu Asha

Serena tymczasowo wykorzystała Pikachu Asha do walki z Jimmym i jego Pikachu, zamiast Asha, który był chory.

Debiut: Battling at Full Volume!
Talonflame
Ash Talonflame.png Główny artykuł: Talonflame Asha

Serena rozkazywała Talonflame'owi w Volcanion and the Mechanical Marvel, kiedy zaatakował ich Gengar Jarvisa.

Debiut: Volcanion and the Mechanical Marvel

Artworki

Serena XY.png Serena XY 5.png Serena XY 4.png
Oficjalny wygląd z
Serii XY
Alternatywny wygląd z
Serii XY

Inne atworki

Serena XY 6.png Serena XY 2.png Serena XY 3.png Serena New Outfit XY2.png Serena New Outfit XY.png
Serena w swoim oryginalnym stroju z Fennekinem Serena w swoim nowym stroju z Fennekinem Serena w swoim nowym stroju z Panchamem

Wystawy

Serena Current Keys.png

Klucze Księżniczki Sereny

Otrzymane Klucze Księżniczki

Lista Kluczy Księżniczki zdobytych przez Serenę:

Ranking Klasy Mistrzyń

Serena osiągnęła następującą pozycję w turnieju Klasy Mistrzyń:

  • Wystawa Gloire - Drugie miejsce (Droga do przyszłości stoi otworem!)

Inne osiągnięcia

Serena brała udział w następujacych turniejach Klasy Debiutantów:

Zawody Pokémon

Serena brała udział w następujących Zawodach Pokémon:

Ciekawostki

  • Serena jest jedyną osobą podróżującą z Ashem, którą poznał on w dzieciństwie.
  • Jest drugą po Iris towarzyszką Asha, której Pikachu nie zniszczył roweru.
  • Jest pierwszą towarzyszką Asha, której Pikachu nie poraził prądem.
  • Jest pierwszą towarzyszką, której Ash sam zaproponował, aby dołączyła do jego drużyny.
  • Jest pierwszą towarzyszką Asha, która zmienia swój wygląd w czasie podróży.
  • Jest drugą towarzyszką Asha, która interesuje się modą (pierwszą byłą Dawn).
  • Jest jedyną osobą, która umie skrytykować Asha w taki sposób, aby nie wywołać z nim sprzeczki.
  • Jest jedną z niewielu osób, z którymi Ash nigdy się nie kłóci.
  • Jest drugą towarzyszką Asha, która jako startera wybiera Pokemona ognistego (pierwszą była May)
  • Jest drugą po Iris

osobą z całego anime, która w amerykańskim dubbingu nosi to samo imię, co w japońskim oryginale (amerykański dubbing zwykle bowiem zmienia japońskie imiona bohaterów).

  • Podobnie jak May Serena nie posiadała żadnego określonego celu,

który chciałaby osiągnąć. Zarówno May, jak i Serena dopiero podczas podróży z Ashem znalazły marzenie, któremu postanowiły się poświęcić (May wybrała Pokazy Pokemonów, Serena - Wystawy Pokemonów).

  • Serena, podobnie jak May, posiadała Eevee, który później ewoluował.
  • Warto zauważyć, że od May jej ojciec oczekiwał, że pójdzie w jego

ślady i zostanie liderem Sali w Petalburgu. Z kolei mama Sereny liczyła na to, że jej córka będzie brała udział w wyścigach Rhyhornów.

  • W przeciwieństwie do innych towarzyszek Asha Serena nie dołączyła do

jego drużyny w pierwszym lub drugim odcinku, w którym się pojawiła, ale dopiero w siódmym.

  • Serena posiada trzy rywalki. Są to Miette, Shauna i Nini.
  • Jest pierwszą towarzyszką Asha, której miłość do młodego Ketchuma jest w anime wyraźnie pokazana i nie ma co do niej żadnych wątpliwości.
  • Podobnie jak Ash i Dawn Serena nie ma ojca; mieszka tylko z mamą.
  • Serena używa dwóch strojów na Wystawach Pokemonów. Jeden z nich dostała od mamy, a drugi ofiarowała jej Valerie.
  • Jak dotąd Serena to pierwsza towarzyszka Asha, która nie była w swoim rodzinnym mieście podczas podróży z nim.
  • Serena po obcięciu włosów staje się obiektem westchnień Tierna.
  • Oprócz anime Serena pojawia się również w siedemnastym, osiemnastym oraz dziewiętnastym pełnometrażowym filmie Pokemon.
  • Imię "Serena" oznacza po łacinie osobę "czystą, pogodną i spokojną", co bardzo pasuje do charakteru tej postaci.
  • Serena jako jedyna z osób podróżujących z Ashem pocałowała go.
  • Bardzo prawdopodobne jest to, że Serena powróci jeszcze do anime.Możemy to stwierdzić po słowach wypowiedzianych przy pożegnaniu do

Asha,w wersji angielskiej a mianowicie ,,Kiedy ponownie się spotkamy będę atrakcyjniejszą dziewczyną" zaś w wersji polskiej powiedziała "Gdy następnym razem się spotkamy będziesz pod wrażeniem moich osiągnięć!"

  • Tak jak May, czy Dawn potrafi przygotowywać smakołyki dla pokemonów (pokeptysie)
  • Potrafiła zmotywować Asha podczas walki ( walka o pierwszą odznakę w lidze Kalos )
  • W seri XY w japońskiej wersji otrzymała swoje outro.
  • Serena bardzo boi się zjawisk paranormalnych.

Zobacz też

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki