FANDOM

272MS Ludicolo
Pokémon
Nuzleaf 274MS
#273
Generacja III
Seedot
タネボー Taneboh
273MS
Seedot

Pokémon Żołądź
Typy
Trawa
Zdolności
Chlorophyll lub Early Bird Pickpocket
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
LądoweRośliny
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
4,0 kg 0,5 m
Statystyki
HP
40
Atak
40
Obrona
50
Sp. Atak
30
Sp. Obrona
30
Szybkość
30
Styl Ciała Odcisk łapy
Body07 F273
Linki zewnętrzne
Smogon: Seedot
Seedot (jap. タネボー Taneboh) - Pokémon typu Trawa wprowadzony w generacji III. Ewoluuje w Nuzleafa na poziomie 14.

Wygląd

Fizjologia

Seedot to małe, brązowe stworzenie, które bardzo przypomina żołędzia. Ma szarą "czapeczkę" obejmującą górną część jego głowy. Jest beżowego koloru i ma maskopodobne wzornictwo na twarzy. Jego oczy są duże i czarne z beżowymi źrenicami. Seedot ma także beżowe nogi do poruszania się.

Różnice płci

Brak różnic płci.

Specjalne umiejętności

Rozmiar Seedota daje mu niewiele możliwości, jednak jest w stanie nauczyć się Eksplozji. Może trzymać się gałęzi drzew za pomocą "czapeczki".

Zachowanie

Przez to, że wygląda jak żołądź, może zaskoczyć inne Pokémony przez nagłe przeniesienie i cieszy się ich przestraszeniem, zwłaszcza z wystraszenia żerujących Pidgey'ów. Seedot poleruje swoje ciało raz dziennie za pomocą liści.

Środowisko naturalne

Seedoty żyją w gęstych lasach. Czasem zwisają z gałęzi drzew.

Dieta

Seedot pożywia się dużą ilością wody i składników pokarmowych z drzew. Im więcej wypije, tym jego ciało staje się bardziej błyszczące. Kiedy kończy jedzenie, jego ciało staje się tak ciężkie, że spada na ziemię z hukiem.

W anime

Ważniejsze występy

Seedot pojawił się w odcinku Zobaczyć to uwierzyć!. Trio tych Pokémonów było w smutnym nastroju. Profesor Birch użył swojej wiedzy, by ich pocieszyć.

Kolonia Seedotów i Nuzleafów pojawiła się w odcinku Zadanie dla Brocka.

Drugoplanowe role

Seedot pierwszy raz pojawił się w odcinku Ostatnie fotografie z Johto.

Kilka dzikich Seedotów pojawił się w filmach Cel Deoxys, Giratina i Strażnik Nieba, gdzie w siódmym filmie anonimowy trener miał także Seedota.

Seedot pojawił się również w odcinku Odwrócone napięcie, gdzie powiedział Meowthowi dlaczego Elekid żyjący w górach był tak agresywny.

Kolejne Seedoty pojawiły się w odcinkach Ochotnicy ratownicy i Starzy rywale, nowe sztuczki.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG028 Seedot, Pokémon Żołądź. Wygląda jak zwykły owoc dębu wiszący na gałęzi. Nagle zeskakuje strasząc przechodniów.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.