Fandom

Pokémon Wiki

Scolipede

2977stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Pokémon Scolipede to Pokémon o typie robaczym i trującym. Ewoluuje z Whirlipede'a i jest ostateczną formą Venipede'a.

Biologia

Fizjologia

Jest to czerwono-czarna wielka stonoga. Na całym ciele ma fioletowe pierścienie, na czubku głowy i końcu tułowia po dwa długie, lekko skręcone rogi. Posiada cztery pary fioletowych kończyn przednich i dwie czarno-czerwone, na których się porusza.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

Pazury na jego szyi mogą wstrzyknąć potężną truciznę, która może sparaliżować lub zabić Pokémona. Scolipede jest również bardzo szybki jak na swój rozmiar.

Zachowanie

Scolipede'y są bardzo agresywne i nie poddają się. Ścigają wrogów z dużą prędkością, a następnie bezlitośnie aatakują ich rogami. Zatruwają swoich przeciwników pazurami na karku.

Siedlisko

Żyją w lasach.

Dieta

Żywi się mięsem, ale tak jak każdy Pokémon, Scolipede nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Najważniejsze występy

Dziki Scolipede pojawił się w odcinku Axew w opałach!. Axew Iris spadł z drzewa i został złapany w czułki Scolipede'a. To zaskoczyło Scolipede'a i spowodowało, że wpadł w szał, ale Excadrill Iris pokonał go.

Inny Scolipede pojawił się w odcinku Battling the Bully!.

Roxie, liderka w Virbank, posiada Scolipede'a, który zadebiutował w odcinku Rocking the Virbank Gym! (Part 1).

Drugoplanowe role

Kolejny dziki Scolipede pojawił się w odcinku Zniewalająca Emolga!, atakując Asha, Cilana i Biancę po tym jak Bianca przypadkowo rozwścieczyła go poprzez Miotacz Płomieni Pignite'a.

Emmanuel użył Scolipede'a w odcinku Emocje w Nimbasie! w Klubowych Bitwach. Jednak przegrał.

Dziki Scolipede pojawił się ponownie w odcinku Maractusowy musical!.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW009 Scolipede, Pokémon Megapod. Szybko chwyta swojego przeciwnika i atakuje przy użyciu rogów na głowie. Scolipede jest wyjątkowo agresywny i walczy tak długo, aż zwycięży.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki