FANDOM

Sceptile (jap. ジュカイン Jukain) - Pokémon typu Trawa wprowadzony w generacji III. Ewoluuje z Grovyle'a na poziomie 36 i jest finalną formą Treecko. Może Mega Ewoluować w Mega Sceptile (ma w tej formie dodatkowo typ Smok) używając Sceptilitu.

Biologia

Fizjologia

Wygląd Sceptile'a opiera się na wyglądzie jaszczurki. Szyja Sceptile'a jest nieco długa i ma dwa grzbiety na głowie. Jego oczy są półokrągłe z żółtymi twardówkami i otoczone czerwonym kolorem. Jego dolna szczęka jest również w kolorze czerwonym, tak samo jak pasek na brzuchu. Kolejny pasek przechodzi przez klatkę piersiową Sceptile'a, nieco przypomina kształt litery V. Sceptile ma na plecach sześć żółtych guzków, które opisane są jako "nasiona" na plecach, podobne w wyglądzie do guzków na roślinach strączkowych. Ma także bujny, zielony ogon. Ramiona Sceptile'a są długie i mają dwa grube, ostre, mocne, wydłużone liście i po trzy pazury. Ma dwie linie na plecach.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności 

Popisowym ruchem Sceptile'a jest Ostrze Liścia. Jego liście są ostre jak miecze i mogą nawet przeciąć grube drzewa. Ponadto, będąc trawiastym Pokémonem o pozytywnych częściach roślin, może doskonalić ruchy takie jak Słoneczny Promień czy Synteza. Może poznać również Pazur Smoka, mimo że do smoków nie należy. Nasiona rosnące na plecach Sceptile'a posiadają składniki odżywcze, które mogą ożywiać drzewa.

Zachowanie

Sceptile bardzo troszczy się o swoje środowisko i atakuje nieostrożnych trenerów, by odeszli z lasu. Skacze po gałęziach drzew i ma niesamowitą szybkość. Sceptile znany jest z miłości i dbania o drzewa i rośliny w lesie. Reguluje temperaturę ciała przez skąpanie w słońcu.

Środowisko naturalne

Sceptile, znany jako "król lasu", żyje w gęstych tropikalnych dżunglach i lasach. Najczęściej można go znaleźć w Hoenn.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Sceptile nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.