Fandom

Pokémon Wiki

Sceptile

3139stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pokémon Sceptile to Pokémon typu trawiastego. Ewoluuje z Grovyle'a i jest ostatnim stadium ewolucji Treecko.

Biologia

Fizjologia

Plik:Sceptile wall.png
Wygląd Sceptile'a opiera się na wyglądzie jaszczurki. Szyja Sceptile'a jest nieco długa i ma dwa grzbiety na głowie. Jego oczy są półokrągłe z żółtymi twardówkami i otoczone czerwonym kolorem. Jego dolna szczęka jest również w kolorze czerwonym, tak samo jak pasek na brzuchu. Kolejny pasek przechodzi przez klatkę piersiową Sceptile'a, nieco przypomina kształt litery V. Sceptile ma na plecach sześć żółtych guzków, które opisane są jako "nasiona" na plecach, podobne w wyglądzie do guzków na roślinach strączkowych. Ma także bujny, zielony ogon. Ramiona Sceptile'a są długie i mają dwa grube, ostre, mocne, wydłużone liście i po trzy pazury. Ma dwie linie na plecach.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

Popisowym ruchem Sceptile'a jest Ostrze Liścia.Jego liście są ostre jak miecze i mogą nawet przeciąć grube drzewa. Ponadto, będąc trawiastym Pokémon o pozytywnych częściach roślin, może doskonalić ruchy takie jak Słoneczny Promień czy Synteza. Może poznać również Pazur Smoka, mimo że do smoków nie należy. Nasiona rosnące na plecach Sceptile'a posiadają składniki odżywcze, które mogą ożywiać drzewa.

Zachowanie

Sceptile bardzo troszczy się o swoje środowiskon i atakuje nieostrożnych trenerów, by odeszli z lasu. Skacze po gałęziach drzew i ma niesamowitą szybkość. Sceptile znany jest z miłości i dbania o drzewa i rośliny w lesie. Reguluje temperaturę ciała przez skąpanie w słońcu.

Siedlisko

Sceptile, znany jako "król lasu", żyją w gęstych tropikalnych dżunglach i lasach. Najczęściej można go znaleźć w Hoenn.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Sceptile nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Sceptile Asha

Ash Ketchum ma Sceptile'a, którego złapał jako Treecko w odcinku Troje to już tłum.

Inne

Sceptile pierwszy raz pojawił się w odcinku Pieśń zwycięstwa. Tyson używał go w walce z Aggronem podczas Ligi Hoenn.

Drugoplanowe role

Inny Sceptile pojawił się w odcinku Zaczynamy pierwszą rundę!. Był używany z Blazikenem w Wielkim Festiwalu Sinnoh.

Sceptile pojawił się w scenach otwierających film Zoroark: Mistrz Iluzji.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG161 Sceptile, Pokémon Las. Jego ramiona są wyposażone w ostre liście. porusza się lekko poprzez gałęzie, aby zaatakować swoich wrogów.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki