FANDOM

Pokémon Sawsbuck to Pokémon typu normalnego i trawiastego. Ewoluuje z Deerlinga. Zmienia się razem z porą roku.

Biologia

Fizjologia

Sawsbuck wygląda na jelenia. Ma duże rogi i nogi, żółte na dole. Grzbiet od kremowego brzucha oddzielony jest żółtą, falistą linią. W każdej porze roku jest brązowo-żółty (Oprócz zimy, wtedy żółć zmienia się w biel).

Różnice płci

Brak.

Zdolności specjalne

Sawsbuck zmienia wygląd z pormi roku w następujący sposób:

  • Wiosna: kępka futra kremowego na piersi, kwiaty na porożach, trochę więcej futra na kończynach, ogon skierowany w dół.
  • Lato: bez dodatkowego futra z wyjątkiem tyłu głowy i ogona, który skierowany jest do góry, rogi jelenia w pełni rozwinięte z zielonymi liśćmi.
  • Jesień: futro kremowe z powrotem na piersi i łapach, poroże mają czerwone i brązowe liście, ogon skierowany w dół.
  • Zima: rozrosłe futro białego koloru na piersi i łapach, poroża biały i nagie, ogon skierowany w dół.

Sawsbuck jest także jedynym znanym Pokémonem, który jest w stanie nauczyć się ataku Poroże Mocy.

Zachowanie

Sawsbucki żyją w stadach. Stado jest prowadzone przez Sawsbucka z najwspanialszymi rogami. Kwiaty na rogach zmieniają się w zależności od pór roku.

Siedlisko

Sawsbucki mogą żyć niemal wszędzie w regionie Unova, bo są oni dostosowaniu do pór roku, ale wolą żyć z dala od ludzi.

Dieta

Sawsbucki są roślinożernymi Pokémonami.

W anime

Ważniejsze występy

Burgundy użyła Sawsbucka do walki z Pansage'em Cilana jest w odcinku Zemsta Znawczyni!, ale przegrał po uderzeniu przez potężny Słoneczny Promień.

Wszystkie cztery formy Sawsbucka pojawiły się w odcinku Cztery pory roku Sawsbucka!.

Drugoplanowe role

Letni Sawsbuck pojawił się w filmie Biel-Victini i Zekrom, podczas gdy jesienny Sawsbuck pojawił się w Czerń-Victini i Reshiram.

Wiele Sawsbucków pojawiło się w odcinkach Zatrzymać gniew legend! Część 1 i Zatrzymać gniew legend! Część 2.

Sawsbuck pojawia się w odcinku Jostling for the Junior Cup!.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW019 Sawsbuck, Pokémon Pora Roku, ewoluuje z Deerlinga. Rośliny na porożu Sawsbucka zmieniają się w zależności od sezonu i często służą ludziom do określenia pór roku.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki