FANDOM

Sandshrew (jap. サンド Sando) - Pokémon typu Ziemia wprowadzony w generacji I. Ewoluuje w Sandslasha na poziomie 22.

W Aloli, Sandshrew ma wariant regionalny typu LódStalAlolański Sandshrew ewoluuje w Alolańskiego Sandslasha przy kontakcie z Lodowym Kamieniem.

Biologia

Fizjologia

Sandshrew to pancernik z żółtymi łuskami. Brzuch i buzię ma bezową, a oczy czarne. Ma białe pazury u stóp i rąk.

Środowisko naturalne

Sandshrew występuje w wielu miejscach, można go spotkać w lasach, górach, jaskiniach oraz na łąkach.

Sandshrew Alolański

Sandshrew pierwotnie żył na piaszczystych pustyniach, ale częste wybuchy pobliskich wulkanów zmusiły je do ucieczki w lodowe góry.

Z czasem przystosowały się do nowego klimatu. Alolańskie Sandshrew są pokryte lodem, a ich skóra jest twarda jak stal. Uzyskały one większą defensywę, ale utraciły elastyczność przez to nie mogą zwijać się w kulkę tak jak ich ziemni kuzyni.

Jego ogromny ciężar spowodował, że Alolański Sandshrew jest wolniejszy od zwykłego, ale jego szpony na przednich i tylnych kończynach umożliwiają mu poruszanie się na śniegu bez potknięcia. Żeby szybko się poruszać, może ślizgać się po lodzie na swoim brzuchu.

Ewolucja

Sandshrew ewoluuje w Sandslasha na poziomie 22, Sandslash jest ostateczną formą Sandshrew.

Plik:027.pngPlik:028.png
Pokémony o nieprzemiennych formach