FANDOM

Roxanne to uczona oraz liderka sali w mieście Rustboro. Specjalizuje się w Pokémonach typu kamiennego. Wręcza Odznakę Kamienia trenerom, którzy ją pokonają.

Historia

Roxanne pierwszy raz pojawiła się w odcinku Kto rządzi w szkole!. Ash Ketchum i jego przyjaciele spotkali ją, gdy Max znalazł zgubionego Poliwaga ze szkoły Roxanne. Roxanne prowadzi zajęcia dla młodszych obywateli Rustboro. Zajmuje się nauczaniem o Pokémonach w Szkole Trenerów Pokémon.

Kiedy Ash i spółka po raz pierwszy przybyli do Rustboro, Roxanne nie była w stanie odpowiedzieć na wyzwanie Asha, ponieważ była jeszcze zajęta nauczaniem. Jednak ona i dyrektor szkoły zwrócili się do grupy z prośbą, by spędzili dzień w szkole.

W odcinku Kto wygra z Nosepassem, Ash walczył z Roxanne w Sali. Walka była obserwowana przez niektórych studentów Roxanne. Pikachu Asha był w stanie pokonać jej Pokémony poprzez połączenie czystej energii elektrycznej i świeżo nauczonego Stalowego Ogona. Technika ta była dla Roxanne zaskoczeniem.

Roxanne najwyraźniej wie dużo o Profesorze Oaku, ponieważ pozwala, by dawał wykłady dla studentów w szkole.

Pokémony

Geodude
Roxanne GeodudeDebiut: Kto rządzi w szkole! Geodude pierwszy raz pojawił się w odcinku Kto rządzi w szkole!. Roxanne w tym odcinku użyła go do walki z Zespołem R. W kolejnym odcinku został wybrany do walki Roxanne z Ashem. Geodude łatwo pokonał Treecko przy użyciu Mega Uderzenia, jednak Pikachu pokonał go przy użyciu Pioruna.
Ataki
Mega Uderzenie, Kamienna Lawina i Walec
Nosepass
Roxanne NosepassDebiut: Kto wygra z Nosepassem Nosepass jest głównym Pokémonem Roxanne. Pojawił się w odcinku Kto wygra z Nosepassem. Był drugim wyborem Roxanne w walce z Ashem. Pikachu dopiero uczył się używać Stalowego Ogona, więc ten atak był mało efektywny w walce przeciwko Nosepassowi. Nosepass zna wiele potężnych ataków przez co okazał się bardzo trudnym przeciwnikiem dla Pikachu. W końcu jednak Pikachu udało się użyć Stalowego Ogona i pokonał Nosepassa, dzięki czemu Ash zdobył pierwszą odznakę w Hoenn.
Ataki
Elektro Działo

*, Burza Piaskowa, Fala Piorunów i Kamienny Grób

Liderzy Sal w regionie Hoenn

FileStone Badge
Roxanne
w mieście Rustboro

FileKnuckle Badge
Brawly
na wyspie Dewford

FileDynamo Badge
Wattson
w mieście Mauville

FileHeat Badge
Flannery
w mieście Lavaridge

FileBalance Badge
Norman
w mieście Petalburg

FileFeather Badge
Winona
w mieście Fortree

FileMind Badge
Tate i Liza
w mieście Mossdeep

FileRain Badge
Wallace/Juan
w mieście Sootopolis