FANDOM

Roxanne
250px
ツツジ Tsutsuji
Informacje
Płeć Żeńska
Kolor oczu Czerwony
Kolor włosów Ciemnoszary
Miasto Rustboro
Region Hoenn
Stanowisko Liderka Sali, Nauczycielka
Liderka w Sali Rustboro
Odznaka Odznaka Głazu
Specjalizacja Typ Kamienny
Debiut Kto rządzi w szkole!
Postać

Roxanne jest Liderką Sali w Rustboro. Trenerzy, którzy ją pokonaja otrzymują Odznakę Głazu. Jest uczoną, która specjalizuje się w Pokémonach Kamiennych.

Historia

Roxanne pierwszy raz pojawiła się w odcinku Kto rządzi w szkole!. Ash Ketchum i jego przyjaciele spotkali ją, gdy Max znalazł zgubionego Poliwaga ze szkoły Roxanne. Roxanne prowadzi zajęcia dla młodszych obywateli Rustboro. Zajmuje się nauczaniem o Pokémonach w Szkole Trenerów Pokémon.

Kiedy Ash i spółka po raz pierwszy przybyli do Rustboro, Roxanne nie była w stanie odpowiedzieć na wyzwanie Asha, ponieważ była jeszcze zajęta nauczaniem. Jednak ona i dyrektor szkoły zwrócili się do grupy z prośbą, by spędzili dzień w szkole.

W odcinku Kto wygra z Nosepassem, Ash walczył z Roxanne w Sali. Walka była obserwowana przez niektórych studentów Roxanne. Pikachu Asha był w stanie pokonać jej Pokémony poprzez połączenie czystej energii elektrycznej i świeżo nauczonego Stalowego Ogona. Technika ta była dla Roxanne zaskoczeniem.

Roxanne najwyraźniej wie dużo o Profesorze Oaku, ponieważ pozwala, by dawał wykłady dla studentów w szkole.

Pokémony

Geodude
200pxDebiut: Kto rządzi w szkole! Geodude pierwszy raz pojawił się w odcinku Kto rządzi w szkole!. Roxanne w tym odcinku użyła go do walki z Zespołem R. W kolejnym odcinku został wybrany do walki Roxanne z Ashem. Geodude łatwo pokonał Treecko przy użyciu Mega Uderzenia, jednak Pikachu pokonał go przy użyciu Pioruna.
Ataki
Mega Uderzenie, Kamienna Lawina i Walec
Nosepass
200pxDebiut: Kto wygra z Nosepassem Nosepass jest głównym Pokémonem Roxanne. Pojawił się w odcinku Kto wygra z Nosepassem. Był drugim wyborem Roxanne w walce z Ashem. Pikachu dopiero uczył się używać Stalowego Ogona, więc ten atak był mało efektywny w walce przeciwko Nosepassowi. Nosepass zna wiele potężnych ataków przez co okazał się bardzo trudnym przeciwnikiem dla Pikachu. W końcu jednak Pikachu udało się użyć Stalowego Ogona i pokonał Nosepassa, dzięki czemu Ash zdobył pierwszą odznakę w Hoenn.
Ataki
Elektro Działo*, Burza Piaskowa, Fala Piorunów i Kamienny Grób
Liderzy Sal w regionie Hoenn

Plik:FileStone Badge.png
Roxanne
w mieście Rustboro

Plik:FileKnuckle Badge.png
Brawly
na wyspie Dewford

Plik:FileDynamo Badge.png
Wattson
w mieście Mauville

Plik:FileHeat Badge.png
Flannery
w mieście Lavaridge

Plik:FileBalance Badge.png
Norman
w mieście Petalburg

Plik:FileFeather Badge.png
Winona
w mieście Fortree

Plik:FileMind Badge.png
Tate i Liza
w mieście Mossdeep

Plik:FileRain Badge.png
Wallace/Juan
w mieście Sootopolis