FANDOM

Pokémon Roselia to Pokémon typu trawiastego i trującego. Ewoluuje z Budew, a przekształca się w Roserade przy kontakcie z Błyszczącym Kamieniem.

Biologia

Fizjologia

Roselia to mały Pokémon z lekkim, zielonym ciałem. Ma spódnicę z liści i trzyma różę na każdej z rąk, czerwoną po prawej i niebieską po lewej stronie. Roselia ma liście rozciągające się od barków, a także spiczasty, żółty pas rozciągy się od szyi w dół. Z tyłu jest niewielki odcinek żółtego zabarwienia na szyi podobny do kołnierza. Roselia ma również ma trzy kolce na szczycie głowy.

Różnice płci

Samiec Roselii ma krótszą spódniczkę niż samica.

Specjalne umiejętności

Roselia normalnie strzela ostrymi kolcami w dzikie Pokémony, które próbują ukraść jej kwiaty. Roselia jest także zdolny do wytwarzania niektórych pyłów. Roselia może też poznać Taniec Płatków. Podobnie jak większość trawiastych Pokémonów, Roselia może czerpać światło słoneczne i skupić je w Słoneczny Promień.

Zachowanie

Roselia wydaje się być spokojnym Pokémonem, ale może atakować ostro i potężne trującymi atakami, kiedy wyczuje niebezpieczeństwo.

Środowisko naturalne

Roselie znajdują się w wielu siedliskach, najczęściej w lasach,obszarach sawann, i na łąkach.

Odżywianie

Roselia zwykle pije bogate w substancje odżywcze wody źródlane. Odżywia się poprzez fotosyntezę.

W anime

Ważniejsze występy

Roselia Drew

Roselia był popisowym Pokémonem Drew. Zadebiutował w odcinku Niezwykła moc kwiatów. Teraz jest Roserade'em.

Roselia Nando

Pod koniec odcinka Nadchodzi nowa era!, Ash wyzwał Nando do bitwy. Budew Nando przekształcił się w Roselię w walce z Pikachu Asha.

Inne

Victoria z rodziny Winstrate'ów posiada Roselię, którego użyła w walce z May w odcinku Szczery Camerupt.

Roselia pojawił się w otwarciu filmu Lucario i Tajemnica Mew.

Drugoplanowe role

Roselia pojawił się w odcinku Stylowe wejście podczas Kolekcji Hearthome.

Roselia pojawił się w otwarciu filmu Arceus i Klejnot Życia.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG033 Roselia, Ciernisty Pokémon. Roselia, zapachem kwiatów, oszałamia przeciwnika i atakuje trującymi kolcami.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

Galeria