Fandom

Pokémon Wiki

Roark

2979stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Roark
Roark.png
ヒョウタ Hyouta
Informacje
Płeć Męska
Kolor oczu Karminowy
Kolor włosów Karminowy
Miasto Oreburgh
Region Sinnoh
Stanowisko Lider Sali
Lider w Sali Oreburgh
Odznaka Węgielna Odznaka
Specjalizacja Typ Kamienny
Debiut Przyszłość nabiera kształtów
Postać

Roark jest Liderem Sali w Mieście Oreburgh. Wręcza Węgielną Odznakę trenerom, którzy go pokonają. Specjalizuje się w Pokémonach typu Kamiennego. Jest synem Byrona.

Historia

Roark pojawia się w odcinkach między Przyszłość nabiera kształtów a Sposób na Rampardosa. Walczył z Paulem w swoim debiucie. W tej walce, pokazał on swoje silne zdolności (nawet pokonał Azumarilla Paula przy użyciu Geodude'a). Jednak potęga jego Cranidosa nie była wystarczająco silna, aby pokonać Elekida. Dzięki tej wygranej, Paul zdobył Węgielną Odznakę od Roarka. Po jego klęsce, Roark walczył i pokonał Asha w następnym odcinku.

Użył on swojego Cranidosa do walki z prehistorycznym Pokémonem, Aerodactylem, który atakował Oreburgh. Podczas konfliktu, jego Cranidos przekształcił się w Rampardosa.

Później, Roark walczył w rewanżu z Ashem. Onix i Geodude zostali pokonani przez Pikachu i Aipom. Jego potężny Rampardos walczył przeciwko całemu zespołowi Asha i został pokonany przez Turtwiga. Jako zwycięzca, Ash zdobył Węgielną Odznakę.

Plik:Young Roark.png
Roark pojawił się znowu w odcinku Sprawy rodzinne!, odwiedzając ojca, Byrona, w mieście Canalave. Twierdził, że Byron bardziej kocha skamieniałości niż własnego syna i stoczył krótką walkę z nim. Roark odkrył, że Byron nagle opuścił Salę Oreburgh, bo został poproszony o przejęcie Sali Canalave. Roark był zszokowany i zasmucony nagłym odejściem ojca myśląc, że nie obchodzi go to, co dzieje się z nim i matką. Później, Byron pokazał, że miał zawsze przy sobie skamieniały liść Sunkerna, którego otrzymał od Roarka dziesięć lat wcześniej, i Roark zaakceptował, że jego ojciec dbał o niego cały czas.

Wraz z byciem przodownikiem w kopalni Oreburgh, Roark jest również szefem Operacji Wyprawczych Starożytnych Pokémonów.

W odcinku Damy sobie z nimi radę!, Roark był sędzią w walce Asha przeciwko Byronowi w sali.

Pokémony

Geodude
200pxDebiut: Przyszłość nabiera kształtów Geodude był pierwszym Pokémonem Roarka wykorzystanym przeciwko Paulowi. Na początku walczył z Azumarillem, ale pomimo złego typu, był w stanie pokonać wodnego Pokémona. Geodude następnie walczył przeciwko Elekidowi i tym razem miał typ korzystny, ale został pokonany. Został również stosowany jako drugi Pokémon w rewanżu z Ashem i walczył przeciwko Aipom. Pomimo stawiania dobrej walki, został pokonany z uwagi na szybkość Aipom.
Ataki
Walec, Ukryta Moc i Sejsmiczny Wstrząs
Onix
200pxDebiut: Przyszłość nabiera kształtów Onix był używany jako drugi podczas meczu przeciwko Paulowi. Najpierw walczył z Elekidem i gdy był w stanie osłabić go, Onix uderzył Elekida, przez co został sparaliżowany przez Statyczność. Dzięki temu został pokonany przez Chimchara. Onix był używany jako drugi w pierwszym meczu Roarka przeciwko Ashowi i łatwo wygrał bitwę nokautując już wyczerpanego Turtwiga i Pikachu, choć w rewanżu, Pikachu nadrobił straty i pokonał Onixa. Zna zdolność Skalna Głowa.
Ataki
Klaps, Podwójne uderzenie kantem, Tajemnicza Skała i Skrzek
Cranidos → Rampardos
200pxDebiut: Przyszłość nabiera kształtów

Osobny artykuł: Rampardos Roarka

Rampardos jest głównym Pokémonem Roarka. Po raz pierwszy pojawił się jako Cranidos. Był używany do walki z Paulem, ale przegrał. Następnie, w walce z Ashem, wygrał. Zna wiele potężnych ataków. Podczas walki z Zespołem R, ewoluował w Rampardosa. W rewanżu, Rampardos pokonał Aipom i Pikachu i prawie został pokonany przez Turtwiga Asha, ale Turtwigowi udało się wygrać. Wiele epizodów później, pojawił się ponownie z Roarkiem, gdzie walczył z Bastiodonem Byrona.

Ataki
Skupienie Energii, Miotacz Płomieni, Taran, Taran Zen i Super Taran
Liderzy Sal w regionie Sinnoh
Plik:FileCoal Badge.png

Roark
w mieście Oreburgh

Plik:FileForest Badge.png

Gardenia
w mieście Eterna

Plik:FileCobble Badge.png

Maylene
w mieście Veilstone

Plik:FileFen Badge.png

Wake
w mieście Pastoria

Plik:FileRelic Badge.png

Fantina
w mieście Hearthome

Plik:FileMine Badge.png

Byron
w mieście Canalave

Plik:FileIcicle Badge.png

Candice
w mieście Snowpoint

Plik:FileBeacon Badge.png

Volkner
w mieście Sunyshore

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki