Fandom

Pokémon Wiki

Ritchie

3057stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij
Ritchie
250px
ヒロシ Hiroshi
Informacje
Płeć Męska
Kolor oczu Niebieski
Kolor włosów Kasztanowy
Miasto Frodomar
Region Kanto
Stanowisko Trener
Debiut Przyjaciel na śmierć i życie
Postać

Ritchie jest Trenerem Pokémonów z regionu Kanto.

Historia

Ritchie pojawił się w odcinku Przyjaciel na śmierć i życie i szybko zaprzyjaźnił się z kolegą z Ligi Pokémon, Ashem Ketchumem. Doprowadziło to do problemów w następnym odcinku, ponieważ dwójka została dopasowana do walki między sobą. Ritchie wygrał mecz, ponieważ na samym końcu Charizard Asha odmówił walki ze Sparky'm i wziął sobie drzemkę na polu bitwy. Mimo że przegrał w następnym meczu, dotarł do Top 8 w lidze.

Ritchie pojawił się ponownie w anime, kiedy Ash i grupa odwiedzili Wyspy Wirów. Szukał tajemniczego Pokémona, którego można tam znaleźć. Był to Lugia.

Wystąpił także w trzech odcinkach Kronik Pokémon: Porwany, Celebi i Joy i W poszukiwaniu legendy.

Charakterystyka

Plik:Ritchie Poke Balls.png
Ritchie jest bardzo miłą i kulturalną osobą. Jest on również bardzo przyjacielsko nastawiony do ludzi, choć generalnie rzecz biorąc, w wielu względach jest przeciwieństwem swojego przyjaciela - Asha. Podchodzi on do wielu spraw o wiele ostrożniej, często bywa także nieufny, co wychodzi mu na dobre. Jest to również bardzo praktyczna osoba, która woli najpierw pomyśleć, a dopiero potem przystąpić do działania.

W tak młodym wieku jest on w stanie naprawić zaawansowane technologicznie urządzenie, wykorzystując w tym celu śrubokręt oraz Pikachu. Zawsze ma on w swoim plecaku wszystko co potrzebne w podróży. Co więcej, na swoich Poké Ballach nalepia on specjalne naklejki, które pozwalają mu z łatwością odszukać jego Poké-Kule.

Jest on także wielkim pasjonatem walk, w związku z czym dba on o swoje Poki, od których wiele zależy w trakcie pojedynków. Co ciekawe, wszystkie Kieszonkowe Potwory jakie posiadał, w tych samych lub innych formach są lub były również trenowane przez Asha. Każdemu z nich nadaje on też oryginalne imiona. Ritchie preferuje zdrową formę rywalizacji. Gdy Ketchum spóźnia się na ich ligowy mecz i sędzia chce zakończyć spotkanie, ten prosi go, aby jeszcze się wstrzymał. Świadczy to również o fakcie, że pokłada on sporo zaufania w swoich przyjaciołach.

Strój

Ritchie nosi na głowie granatową czapkę z żółtym paskiem nad daszkiem, zielony strój, nieco przypominający mieszankę dresu z kombinezonem robotniczym oraz ciemno zieloną kamizelkę. Ma on też przy sobie sporych rozmiarów plecak, w którym transportuje swój ekwipunek.

Pokémony

Przy sobie

Sparky
Sparky.pngDebiut: Przyjaciel na śmierć i życie

Główny artykuł: Sparky

Pikachu Sparky jest głównym Pokémonem Ritchiego. Można go odróżnić od innych Pikachu przez bujną czuprynę na szczycie głowy.

Ataki
Zwinność, Piorun, Elektryczny Szok i Grzmot
Zippo
Zippo.pngDebiut: Przyjaciel na śmierć i życie

Główny artykuł: Zippo

Zippo jest Charmeleonem Ritchiego. Pojawił się jako Charmander i ewoluował.

Ataki
Siekanie, Miotacz Płomieni, Akcja i Ognisty Wir
Happy
Happy.pngDebiut: Przyjaciel na śmierć i życie Ten Pokémon Motyl, należący do Ritchiego nosi imię Happy. Stworek ten potrafi nie tylko walczyć. W drużynie tego bohatera pełni on także do pewnego czasu funkcje zwiadowcze. Jest on na tyle silny, że bez większych trudności potrafi unieść swojego trenera nad ziemią. Umie też wzbudzać silne tornada.
Ataki
Podmuch Wiatru i Usypiający Pyłek
Cruise
Cruise.pngDebiut: Tajemnicza historia Cruise to Pupitar Ritchiego, którego poznajmy w czasie spotkania go na jednej z Wysp Wirów. Wspierając Asha, Misty oraz ich Pokémony, ten Kamienny Stworek stawia czoła Zespołowi R, próbując uwolnić pojmaną Lugię i jej dziecko.
Ataki
Burza Piaskowa i Usunięcie
Rose
Rose.pngDebiut: Porwany Najnowszy nabytek w drużynie Ritchiego - Rose. Poza zdolnościami bitewnymi, pełni on także w drużynie funkcje zwiadowcze. Po raz pierwszy jego trener używa go do poszukiwania Profesora Oaka, który został porwany przez Butcha i Cassidy.
Ataki
Poryw Wiatru i Podwójny Zespół

Status nieznany

Spearow lub Tentacool
200px200pxDebiut: Przyjaciele na zawsze Ritchie miał co najmniej 3 inne Pokémony podczas Ligi Indygo. Nie jest pewne, które z nich należały do niego. Jednakże ujawniono, że jest właścicielem Spearowa lub Tentacoola.
Ataki
Bąbelki*

Wspomniane

W dubbingu, Ritchie powiedział, że ma Eevee'ego. Konsultuje on z profesorem Oakiem jego ewolucję w odcinku Porwany. Nie wspomniano w japońskiej wersji o nim.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki