FANDOM

Ricky to samozwańczy psionik z regionu Unova, pojawiający się w odcinku Wspinaczka na wieżę sukcesu!.

Historia

Ricky uczestniczył w konkursie z okazji Festiwalu Dzwonu Życzeń wraz z Ashem, Iris, Cilanem i Stephanem, z którymi został zgrupowany w pierwszej części konkursu. Zamiast grać uczciwie, używał on Elgyema, by ten wykorzystał swoje psychiczne uprawnienia do ukończenia większości konkurencji. Jednakże jego oszustwo pomogło całej grupie przejść przez część quizową, gdyż Elgyem manipulował umysłem Milesa. Był pierwszym, który przekroczył linię mety podczas wyścigu przez jezioro, ponieważ używał Psychicznego Ciosu Elgyema, by unosić się w powietrzu.

Podczas konkurencji kostiumowej Ricky miał naśladować sierżant Jenny, podczas gdy Elgyem - jej Herdiera. Ponownie użył swojego Pokémona, aby Miles myślał, że ich kostium zrobił doskonałe wrażenie, mimo że nawet nie włożyli strojów. On, wraz z Ashem i Stephanem, doszedł do ostatniej części konkursu, gdzie wszyscy musieli wspiąć się na wieżę Mistraltonu przy zapalonej świecy Litwicka. Ricky był pierwszym, który dostał się na szczyt wieży poprzez wykorzystanie mocy Elgyema, ale przegrał, kiedy Pidove zdmuchnął jego świeczkę Powietrznym Cięciem.

Ricky lubi udawać, że ataki jego Elgyema są jego własnymi ruchami, a czasami przybiera postawę, jakby sam atakował.

Pokémony

Przy sobie

Elgyem
EP731 Ricky Elgyem
Elgyem to jedyny znany Pokémon Ricky'ego. Jego psychiczne moce przydały się w konkursie organizowanym z okazji Festiwalu Dzwonu Życzeń, lecz nieraz zostały wykorzystane do oszukiwania. Sam Ricky lubi nadużywać jego umiejętności.

Znane ruchy Elgyema to: Psychiczny Cios, Psychopromień i Świetlisty Ekran.

Debiut Wspinaczka na wieżę sukcesu!

Aktorzy głosowi

Japonia: 真堂圭 Kei Shindō
Stany Zjednoczone: George Bailey
Polska: Łukasz Lewandowski

Ciekawostki