FANDOM

Ribombee to Pokémon o typie robaczym i baśniowym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Ribombee zbiera nektar i pyłek z kwiatów, z których następnie robi Nektarowe Ptysie, które służą jako pokarm i co więcej, mogą wywołać paraliż i zawroty głowy. Te ptysie mogą posłużyć mu do walki. Niektóre z nich mają odprężający efekt i mogą zelżeć zmęczenie. Są one sprzedawane w Aloli jako drogi suplement.

Ribombee nie znosi deszczu przez robią się mokre i tracą zebrany na włoskach pyłek. Mieszkańcy Aloli wiedzą, że jeżeli zobaczą pracowite Ribombee na polach i łąkach, to pogoda pozostanie słoneczna.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Cutiefly ewoluuje w Ribombee na poziomie 25. Ribombee nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Cutiefly
Cutiefly
robaczy baśniowy
Poziom 25 Ribombee
Ribombee
robaczy baśniowy

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Ribombee (TCG)

Ciekawostki

  • Żaden inny Pokémon nie ma takiej kombinacji typów, co Ribombee i jego pre-ewolucja.
  • Ribombee i jego pre-ewolucja są jedynymi Pokémonami z grupami hodowli Bug i Fairy.
  • Ribombee jest najlżejszym, w pełni wyewoluowanym Pokémonem.

Pochodzenie

  • Ribombee jest wzorowany na bujance, owadzie z rodziny bujankowatych. Może być również częściowo oparty na wróżce, gdyż jego "kłębki pyłków" czerpią inspirację od magicznego pyłu używanego przez wróżki.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją słów ribbon (wstążka), Bombyliidae (bujankowate; rodzina owadów) oraz bee (pszczoła). Może również pochodzić od hiszpańskiego rimbombante (kwiecisty, żyzny).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 吊虻 tsuriabu (bujanka) i angielskiego ribbon (wstążka).

Przypisy