Fandom

Pokémon Wiki

Rayquaza

3195stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Rayquaza (jap. レックウザ Rekkuza) - Pokémon wysokich partii nieba typu smoka i latającego. Jest legendarnym Pokémonem wersji Ruby, Sapphire i Emerald. W Ruby i Sapphire można go złapać po przejściu Elite Four Hoenn w wieży Sky Pillar, podobnie jak w wersji Emerald. Sławny Pokémon ze względu na swoją szybkość i partie atmosfery, w których przebywa. W animé razem z Deoxysem główny bohater siódmego filmu kinowego. W Trading Card Game występował kilka razy, w tym jako Pokémon Ex oraz δ Pokémon. Posiada Zdolność Air Lock (Blokowanie Powietrza), sprawiającą, że Pokémon ten niweluje efekty pogodowe względem innych. Nie posiada żadnych ewolucji.

Wygląd zewnętrzny

Rayquaza ma zielone ciało przypominające węża z żółtymi ślepiami i czerwonymi ustami. Z głowy wystają mu wyrostki, ma dwie pary rąk.

Pokémon ten z natury jest dobry (co możemy zauważyć w grze Pokémon Emerald) oraz inteligentny. Inaczej został przedstawiony w animé. Lata w warstwie ozonowej Ziemi, na wysokości pomiędzy 25 a 50 kilometrów nad poziomem morza.

Głowa

Głowa Pokémona jest dosyć duża i masywna. Żuchwa prawie zawsze jest otwarta. Szczęki mogą się rozwierać pod kątem dochodzącym do 170° (widoczne jest podobieństwo do węży). Usta są poszarpane w czterech miejscach, ułożonych równolegle względem siebie. Język jest czerwony, nie jest znany przypadek, w którym wystawał on ponad żuchwę bądź choćby unosił się. Na głowę Pokémona narasta wybrzuszenie w kształcie łuku, sięgające od "uszu" do miejsca blisko końcowi pyska. Na owym łuku znajdują się czarne oczy z żółtymi tęczówkami i czarnymi źrenicami. W jego wnętrzu rozpoczyna się długi, świecący, żółty wzór, który pokrywa całe ciało smoka. Dwie pary płaskich, skórnych wyrostków, nazywanych czasem "uszami", wyrasta na końcu łuku. Są one dłuższe u góry, ustawione i zakończone ukośnie pod kątem ok. 20 - 30°. Głowa względem szyi również jest nachylona, pod kątem ok. 130°.

Tułów

Tułów jest długi, podzielony na kilka segmentów - zazwyczaj na pięć, czasami widuje się cztery(prawdopodobnie błędnie). Pierwszy segment jest największy, ma jedną parę skrzydełek i jedną parę krótkich, podzielonych na części łap. Dłonie mają po trzy palce, każdy przeciwstawny względem siebie. Na pierwszym segmencie czarny wzór, będący w rzeczywistości otworami. Następne znajdują się w pewnej odległości od siebie (od około 1,5 do 2 metrów, ta przestrzeń łącząca pokryta jest żółtymi wzorami w kształcie kół). Kolejne trzy segmenty są takie same, podobne do pierwszego, lecz trochę krótsze i z dwiema parami skrzydeł (bez łap). Odległość od czwartego segmentu do ostatniego jest nieco dłuższa niż średnio. Ma jedną parę skrzydełek (także bez łap), jest dłuższy i kończy się nieco spiczasto. Jest zakończeniem ciała Pokémona.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki