FANDOM

018MS Pidgeot
Pokémon
Raticate 020MS
#019
Generacja I
Rattata
コラッタ Koratta
019MS
Rattata

Pokémon Mysz
Typy
Normal
Zdolności
Ucieczka lub odwaga Gwar
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Lądowe
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
3,5 kg 0,3 m
Statystyki
HP
30
Atak
56
Obrona
35
Sp. Atak
25
Sp. Obrona
35
Szybkość
72
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08 F019
Linki zewnętrzne
Smogon: Rattata

Rattata (jap. コラッタ) to Pokemon mysz typu Normal, może ewoluować w Raticate na poziomie 20.

Entymologia

Angielska nazwa "rattata" może pochodzić od angielskiego "rat" czyli szczur i "attack" - atak, lub od samego "rat", z japońską końcówką (karATTA).

Charakterystyka ogólna

Rattata jest często spotykanym pokemonem. Początkowi trenerzy bojący się zaatakować silniejszego pokémona, postanawiają właśnie wybrać coś łatwego na początek , np. Oddish albo właśnie Rattata.

Ciekawostki

Mimo że Rattata posiada tylko 3 ataki, ewoluujac w Raticate zyskuje 4 kolejne ataki (czyli ma ich w sumie 7).

Wygląd zewnętrzny

Wygląd zewnętrzny

Rattata to pokemon szczur typu normalnego. Ma wielkie przednie zęby. Jest koloru jasnofioletowego, a końce jej łap, wąsy, brzuch i pyszczek są kremowe. Ma czerwone oczy i jest niewielka. Ma długi, zakręcony na końcu ogon i małe pazurki. Ma także stosunkowo duże uszy, które w środku są jasnoróżowe.

Różnice Płci

Samice mają krótsze wąsy i jaśniejsze, bo niemal fiołkowe futro.

Odżywianie

Rattata jak każdy szczur je niemal wszystko.

Zachowanie

W pierwszym odcinku Dexer mówił, że zaczepia tylko głupich trenerów. Rattata, jak jej zwierzęcy odpowiednik (szczur) jest prawdopodobnie bardzo sprytna. Lubi chować się w wysokiej trawie i wyskakuje spod nóg. Kradnie jedzenie, ponieważ jest bardzo żarłoczna.

Pokémony o nieprzemiennych formach