FANDOM

Raticate Asha to Pokémon tymczasowo posiadany przez Asha Ketchuma w odcinku Bitwa na pokładzie Świętej Anny, ogólnie ósmy będący w jego posiadaniu.

Historia

Raticate pojawił się po raz pierwszy w posiadaniu dżentelmena na pokładzie Świętej Anny, gdzie z łatwością pokonał Starmie nieznanego trenera w bitwie. Widząc, jak bardzo jest silny, Ash rzucił wyzwanie mężczyźnie, używając swojego Butterfree. Jego Pokémon z łatwością wytrzymywał i unikał wszystkie ataki Raticate'a, a następnie sparaliżował go Oszałamiającym Proszkiem. Jednak zanim Ash zdołał wykonać ostateczny cios, dżentelmen przerwał bitwę, ogłaszając remis, chociaż jego przeciwnik był bliski zwycięstwa.

Później dżentelmen podszedł do Asha, mówiąc mu, że jest pod wrażeniem jego Butterfree, jednocześnie wyrażając chęć wymiany za niego swojego Raticate'a. Ash, choć także był pod wrażeniem siły Raticate'a, nie był pewien, co robić, więc poprosił Brocka o radę. Ten - zważywszy na fakt, że w tej chwili był zauroczony piękną towarzyszką dżentelmena - nie zwracał całkowitej uwagi na rozmowę z przyjacielem i zgodził się na transakcję. W ten sposób doszło do wymiany, w wyniku której Ash zdobył Raticate'a. Później chłopak powiedział Misty, że jest niepewny, czy dżentelmen zadba o jego Butterfree w sposób, w jaki on to zrobił, i zastanawiał się, czy wymiana była dobrym pomysłem.

Ash użył Raticate'a tylko raz, omyłkowo wystawiając go do bitwy, chcąc użyć swojego Butterfree w walce z Zespołem R, jednak po chwili przypomniał sobie o wymianie. W końcu zrozumiał, jak bardzo tęskni za swoim pierwszym złapanym Pokémonem, martwiąc się o jego dobre samopoczucie, przez co zdał sobie sprawę, że transakcja była złym pomysłem. Dżentelmen zgodził się na cofnięcie wymiany, w wyniku czego Ash otrzymał swojego Butterfree z powrotem.

Osobowość i cechy charakteru

Ponieważ Ash miał Raticate'a tylko na własność mniej niż cały odcinek, niewiele można o nim powiedzieć. Zbyt mało o nim wiadomo, nawet nie można odróżnić go od innych Raticate'ów, pomijając fakt, że może używać Skokokopu, techniki, której nie może się nauczyć inny przedstawiciel jego gatunku. Ogólnie jest silnym Pokémonem.

Znane ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Skokokop × Bitwa na pokładzie Świętej Anny
Superkieł Bitwa na pokładzie Świętej Anny
Hiperkieł Bitwa na pokładzie Świętej Anny

Aktorzy głosowi

Japonia: Ikue Ohtani
Stany Zjednoczone: Jimmy Zoppi
Polska: Jimmy Zoppi

Ciekawostki

  • Raticate był pierwszym Pokémonem Asha, którego posiadał przez mniej niż jeden odcinek. Drugim był Beedrill.
  • Raticate jest pierwszym Pokémonem uzyskanym przez Asha w pełni rozwiniętej formie. Jednak pierwszym w pełni wyewoluowanym Pokémonem, którego złapał, był Primeape.
  • Raticate jest pierwszym z dwóch Pokémonów uzyskanych przez Asha w ramach wymiany; drugim jest Buizel.

Zobacz też

  • Jeżeli szukasz więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Raticate.