FANDOM

Raikou (jap. ライコウ Raikou, niem. Raikou, fr. Raikou) - legendarny Pokémon typu Elektro wprowadzony w generacji II. Wraz z Suicune i Enteiem współtworzy trio Legendarnych Bestii.

Biologia

Fizjologia

Raikou posiada żółte ciało z białym brzuchem i czarnymi znaczeniami. Na jego plecach futro jest ciemnoszare i puszyste, co prawdopodobnie ma się kojarzyć z chmurami burzowymi. Jego ogon przypomina jasnoniebieski piorun zakończony jakby gwiazdą. Głowa Raikou przypomina głowę tygrysa z puszystym białym futrem okalającym głowę. Jego wąsy przypominają czteroramienną gwiazdę. Spod nich wydobywają się kły o długości około 15 centymetrów. Raikou ma na głowie również czarną "maskę", rozszczepioną u góry i z dwoma wypukłościami na czole.

Specjalne umiejętności

Tworząc chmury burzowe jest w stanie latać. Jest ostrożny i nieufny wobec ludzi, jednak jest w stanie zaprzyjaźnić się z osobami, które mu pomogły. Niebywale troszczy się o inne elektryczne Pokemony. Potrafi poruszać się z prędkością światła.

Zachowanie

W anime

Raikou wystąpił w odcinku Legend of Thunder serii Pokémon Chronicles. Agenci Zespołu R, Attila i Hun próbowali go ukraść z pomocą urządzenia wynalezionego przez Professora Sebastiana, jednak z pomocą Jimmiego, Mariny, Vincenta i Eugene'a udało mu sie wydostać i pokonać Zespół R.

Legendarne Pokémony