FANDOM

Raichu (jap. ライチュウ Raichu) - Pokémon typu Elektro wprowadzony w generacji I.

W Aloli, Raichu ma wariant regionalny typu Elektro i Psycho. Wszystkie Pikachu w Aloli wyewoluują w tę formę, niezależnie od ich pochodzenia.

Biologia

Fizjologia

Różnice płci

Końcówka ogona jest nieco bardziej zaokrąglona u samicy.

Specjalne umiejętności

Jego długi ogon zapewnia mu ochronę przed własną elektrycznością. Naładowany elektrycznością świeci w ciemności. Potrafi zaatakować nawet z siłą 10.000 woltów, jednak Pokédex w FireRed podnosi tę wartość nawet do 100.000 voltów. W razie braku elektryczności organizm Raichu produkuje ją sam. Uwalnia pole energetyczne wokół ciała. Jego futro generuje słabą, niegroźną energię elektryczną.

Raichu Alolański używa psychokinezy do kontroli elektryczności. Unosi się na swoim ogonie.

Zachowanie

Gdy naładuję się elektrycznością zbyt mocno, jego uszy stają prosto, a sam Pokémon staje się bardziej pobudzony i agresywny. W takich sytuacjach wbija ogon w ziemię, by spowodować wyładowanie, co nieco go uspokaja. Chroni to go również od przypadkowego porażenia samego siebie. Elektryczność jest mu niezbędna do przebiegu czynności życiowych. Czerpie ją z atmosfery.Czasem nieświadomie uwalnia elektryczność, więc wszyscy trenerzy tego Pokémona powinni mieć się na baczności.

Środowisko naturalne

Rozpoznanie ich środowiska życia nie jest trudne, gdyż czasem można znaleźć tam wypalone elektrycznością ścieżki. Najczęściej można spotkać je na obszarach zalesionych.

Raichu Alolański

Raichu w Aloli ma dwa typy - Elektryczny i Psychiczny. Jest w stanie wykorzystać psychiczne zdolności, co więcej, kumuluje moc w swoim ogonie, dzięki temu może stojąc na nim lewitować w powietrzu.

Nawet naukowcy nie potrafią stwierdzić, skąd wzięła się ta zmiana u Raichu w Aloli. Mieszkańcy regionu są obojętni na to pytanie, mówią: "może jadł za dużo słodkich i puszystych naleśników!". Pocierając swoje woreczki na policzkach emituje słodki zapach. Nie wiadomo, dlaczego tak się dzieje, ale możliwe, że ma to związek z nowymi psychicznymi zdolnościami.

Pokémony o nieprzemiennych formach