Fandom

Pokémon Wiki

Quilava Asha

3054strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Quilava Asha
サトシのマグマラシ Satoshi no Magumarashi
Ash Quilava.png
Informacje
Płeć Nieznana
Zdolność Nieznana
Trenerzy Ash
Miejsce złapania Trasa 33
Obecna lokalizacja U Profesora Oaka
Historia
Debiut Polowanie
Złapany w Polowanie
Ewoluuje w Spotkanie ze starymi przyjaciółmi!
155MS.png 156MS.png
Ten Pokémon spędził 507 odcinków jako Cyndaquil.

Quilava to trzeci Pokémon, którego Ash złapał podczas podróży po Johto.

Historia

Johto

Quilava pierwszy raz pojawił się jako Cyndaquil w odcinku Polowanie. W drodze do Azalea, Ash dowiaduje się od trenera, że las jest zamieszkany przez Cyndaquila i decyduje się go odszukać. Ash był oddzielony od jego przyjaciół i ścigany przez Zespół R do jaskini, gdzie znalazł Cyndaquila. Po konkurowaniu z Koji i Zespołem R, Ash był w stanie go złapać.

Ash Cyndaquil Debut.png

Debiut Cyndaquila

Został użyty do walki o odznakę z Bugsym w odcinku Pogonić robala, ponieważ miał przewagę nad typem robaka. Walczył ze Spinarakiem, ale nie mógł rozpalić ognia na swoich plecach. Gdy został spowolniony Pajęczą Nicią i osłabiony Trującym Ukłuciem, Ash wycofał go, jednak potem musiał walczyć z Scytherem, gdyż był to ostatni stworek Asha. Wtedy jednak uruchomił swój ogień, ale Miotacze Płomieni nie były skuteczne, gdy Scyther się kręcił. Na szczęście Ash kazał Cyndaquilowi zaatakować tym atakiem od góry, przez co temperatura Scythera zaczęła wzrastać, po czym robak zaczął się palić. Scyther został pokonany.

W odcinku Ciężkie walki, Ash spotyka Miki. Cyndaquil nie dawał sobie rady w walce ze Skarmorym dziewczyny, ale pojedynek został przerwany przez Zespół R. Wtedy Ash postanowił potrenować go. Po pokonaniu kilku Beedrilli i opanowaniu ognia, Cyndaquil był już gotowy do rewanżu. Skarmory osłabił Cyndauila Stalowym Skrzydłem, ale sam mocno stracił na zdrowiu dzięki Miotaczowi Płomieni. Kiedy stalowy ptak upadł na ziemię, Cyndaquil wygrał dzięki Akcji.

Kiedy nadszedł czas na zdobycie trzeciej odznaki Johto, Ash wyzwał do walki Whitney, lecz ta zapomniała, jak dotrzeć do jej sali. Gdy już dotarli do sali, rozpoczęli bitwę. Pierwszym jej stworkiem była Nidorina, a Ash wybrał wtedy do walki Cyndaquila. Ten z łatwością pokonał Nidorinę jednym Miotaczem Płomieni. Następny był Clefairy. Cyndaquil cierpliwie czekał, aż użyje Metronomu, lecz zmienił się on w Pluskanie. Cyndaquil przestraszył Clefairy Miotaczem Płomieni, pokonując ją. Jednak z trzecim przeciwnikiem Cyndaquil nie poradził sobie, gdyż Miltank użyła dwa razy Walca, pokonując Cyndaquila.

Następnie Cyndaquil pojawił się w odcinku Starcie w mleczarni, gdzie pił mleko Miltanków, zatrzymał robot Zespołu R i walczył w rewanżu Asha z Whitney, ale wtedy też został pokonany przez kilka Walców Miltanka.

Pojawił się w walce Asha z Mortym w odcinku Od ducha do ducha. Pokonał Gastly'ego wbiegając na jego język i używając Akcji. Po Gastlym był Haunter, ten zablokował ucieczkę Cyndaquilowi, ale ten zranił go używając Prędkości. Następnie Haunter chciał go zahipnotyzować, ale nie trafił, gdyż Cyndaquil rozprzestrzenił ciemną chmurę dymu. W tym czasie Haunter złapał go i pokonał Lizaniem.

Ash wybrał go do walki również z Steelixem Jasmine w odcinku Nerwowy Steelix, który zrobił tornado z Burzy Piaskowej, uodparniając się od Miotacza Płomieni. Potem, korzystając z Tunelu, zniknął z oczu Cyndaquila, a następnie wyskoczył i zaatakował Stalowym Ogonem. Cała walka powtórzyła się, a potem Steelix uderzył Stalowym Ogonem, ale wtedy Cyndaquil użył Ściany Dymu i schował się w jednej z dziur wykopanych przez Steelixa. Ten dostał Miotaczem Płomieni, a potem wybawił Cyndaquila z kryjówki Stalowym Ogonem. Cyndaquil użył Miotacza Płomieni, ale znów Burza Piaskowa osłaniała Steelixa, lecz wtedy ognisty stworek nie przestawał i rozgrzał Steelixa, pokonując go.

Ostatnią odznakę, którą Ash zdobył między innymi dzięki niemu wywalczył w odcinku Trzymaj się Pryce. Walczył przeciwko Dewgongowi Pryce'a, użył Miotacza Płomieni, ale jego przeciwnik schował się w wodzie, po czym zamroził Cyndaquila Lodowym Promieniem. Gdy Dewgong powtarzał atak, Cydaquil rozmroził się dzięki ogniowi na swoich plechach. Dewgong użył Promienia Jutrzenki, a Cydaquil odskoczył i zanurkował w wodzie. Dewgong wskoczył do wody za Cyndaquilem, wydawało się wtedy, że wodny stworek ma tam przewagę, ale jednak Cyndaquil dał sobie radę i zakończył bitwę Prędkością. Gdy Pryce wezwał do walki Piloswine'a, ten użył Zamieci, która wyrzuciła Cynaquila w słup lodu. Wtedy Cyndaquil został pokonany.

Ash Cyndaquil.png

Jako Cyndaquil

Ash zostawił Cyndaquila wraz z resztą swoich Pokémonów z Johto w laboratorium profesora Oaka, gdy chciał rozpocząć swoją podróż po regionie Hoenn.

Cyndaquil pojawił się również w specjalnych odcinkach.

Sinnoh

Ash wezwał Cyndaquila do udziału w Konwaliowej Konferencji w odcinku Spotkanie ze starymi przyjaciółmi!. Został on oddzielony od Asha wraz z Bayleef, Totodile'em, Snorlaxem i Corphishem przez Zespół R, który chciał je ukraść. Po znalezieniu innych, Cyndaquil był tylko jeden do znalezienia. Został zaatakowany przez robota Zespołu R. Podczas bitwy okazało się, że nauczył się Kręgu Ognia podczas przebywania w laboratorium. Kiedy mechanizm miał opanować Cyndaquila, ten ewoluował w Quilavę i użył nowo poznanego ataku, Erupcji, aby zniszczyć robota.

W następnym odcinku, Ash używał Quilavę do walki z Nando w pierwszej rundzie Konwaliowej Konferencji, gdzie walczył z Armaldo. Podczas bitwy okazało się, że Quilava nauczył się Powietrznego Asa. Bitwa zakończyła się remisem.

Seria Czerń i Biel

Ponownie spotkał Asha na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i cechy

Cyndaquil był najmłodszy z grupy Asha. Był bardzo słaby i leniwy, i łatwo stawał się zmęczony. W walkach zwykle musiał czekać, aż jego płomień się zapali przed użyciem jakiegokolwiek ognistego ataku. Po treningu z Ashem w odcinku Ciężkie walki!, Cyndaquil mógł "zapalić się" do woli.

File-AshQuilavaNoFlame.png

Quilava Asha bez zapalonego ognia

Cyndaquil był bardzo szybki w walce. Był w stanie z łatwością unikać ataków. W odcinku Nerwowy Steelix, Cyndaquil pokonał bez wątpienia potężnego Steelixa Jasmine. Był również używany w większości do walk w Asha w salach Johto i był w stanie uzyskać co najmniej jedno zwycięstwo we wszystkich meczach, pokonując Scythera Bugsy'ego, Nidorinę i Clefairy Whitney, Gastly'ego Morty'ego i Dewgonga Pryce'a.

Jego ewolucja w Quilavę spowodowała wzrost dojrzałości i poziomu umiejętności. Osobowość Quilavy została całkowicie przebudowana, ponieważ stał się spokojny i poważny.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Miotacz Płomieni Ogień Polowanie Jest
Ash Cyndaquil Flamethrower.png

Akcja Normal Polowanie Jest
Ash Cyndaquil Tackle.png

Zwinność* Psycho Ciężkie walki Jest
Ash Cyndaquil Agility.png

Ściana Dymu Normal Ciężkie walki Jest
Ash Cyndaquil SmokeScreen.png

Prędkość Normal Od ducha do ducha Jest
Ash Cyndaquil Swift.png

Szybki Atak Normal Od ducha do ducha Jest
Ash Cyndaquil Quick Attack.png

Krąg Ognia Ogień Spotkanie ze starymi przyjaciółmi! Jest
Ash Cyndaquil Flame Wheel.png

Erupcja Ogień Spotkanie ze starymi przyjaciółmi! Jest
Ash Quilava Eruption.png

Powietrzny As Lot Ligowe emocje! Jest
Ash Quilava Aerial Ace.png

Dubbing

Jako Cyndaquil

Kraj Aktor(ka)
Japonia Yūji Ueda
Stany Zjednoczone Kayzie Rogers
Polska Kayzie Rogers

Jako Quilava

Kraj Aktor(ka)
Japonia Yūji Ueda
Stany Zjednoczone Bill Rogers
Polska Bill Rogers

Ciekawostki

  • Quilava jest jedynym ognistym starterem Asha, który nie został wcześniej porzucony przez swojego pierwszego trenera (ale za to został uchroniony przed "złym" trenerem, gdyż złapał go Ash).

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Cyndaquil i Quilava.
Pokémony Asha
{{{link}}}
Przy sobie PikachuRowlet
W laboratorium Oaka BulbasaurCharizardKinglerMukTaurosySnorlaxHeracrossBayleefQuilavaTotodileNoctowlDonphanSwellowSceptileCorphishTorkoalGlalieStaraptorTorterraInfernapeBuizelGliscorGibleUnfezantOshawottPigniteSnivyScraggyLeavannyPalpitoadBoldoreKrookodileTalonflameHawluchaNoivern
Na treningu SquirtlePrimeape
Wypuszczone ButterfreePidgeotLaprasGreninjaGoodra
Wymienione RaticateAipom
Rozdane Beedrill
Nieoficjalne HaunterLarvitar

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki