FANDOM

Pyukumuku to Pokémon o typie wodnym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Turyści nie przypadają za Pyukumuku ze względu na ich wygląd i zwyczaje. Na plażach dla turystów istnieje możliwość podjęcia pracy tymczasowej, polegającej na zbieraniu Pyukumuku i wrzucaniu ich z powrotem do morza. Jednak niezależnie jak daleko od brzegu się je wyrzuci, zawsze wracają w to samo miejsce.

Pyukumuku nigdy nie porzuca miejsca, które mu się spodobało i będzie głodował, kiedy zabranie w nim dla niego pożywienia. Mieszkańcy Aloli upodobali sobie odnoszenie głodujących Pyukumuku z powrotem do morza pełnego pożywienia.

Są pokryte śliskim i lepkim płynem, który trzyma wilgoć. Dzięki niemu ten Pokémon może pozostać na lądzie tygodniami i nie wyschnąć. Jest wykorzystywany jako składnik kosmetyków nawilżających.

Pyukumuku nienawidzi, kiedy dotyka się ich kolców i ust. Gdy ktoś na niego nadepnie, Pokémon wyrzuci z siebie ograny podobne do pięści i uderzy.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Pyukumuku nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Pyukumuku
Pyukumuku
wodny

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Pyukumuku (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Pyukumuku jest oparty na strzykwie, znanej powszechnie jako ogórek morski. Niektóre gatunki są w stanie wyrzucić na zewnątrz ciała organ Cuviera w celu sparaliżowania lub unieruchomienia napastnika. Ogon Pyukumuku oraz jego "uszy" upodobniają go także do królika morskiego, rodzaju ślimaka. Przypomina również Wiwaxia.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją słów puke (wymiotować), cucumber (ogórek) i mucus (wydzielina).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 海鼠 namako (ogórek morski) i 拳 kobushi (pięść).

Przypisy