Fandom

Pokémon Wiki

Puchar Wallace'a

3273strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Wallace Cup Station.png

Stadion Pucharu Wallace'a

Aqua Ribbon.png

Główna nagroda - Aqua Wstążka

Puchar Wallace'a (jap. ミクリカップ Mikurikappu, ang. Wallace Cup) — turniej, który odbywa się w kilku miejscach na świecie. Jest zarządzany i oceniany przez mistrza pokazów, Wallace'a, lidera sali z Sootopolis i mistrza regionu Hoenn.

Puchar Wallace'a został ogłoszony w odcinku Puchar mistrza, gdy Dawn dowiedziała się o nim i była podekscytowana wzięciem w nim udziału. W końcu ona, Ash i Brock wpadli na samego Wallace'a, który relaksował się z Miloticiem przy jeziorze; Ash również postanowił wziąć udział w konkursie z Buizelem, którego używał w trzech rundach przed przegraną.

W odcinku Żegnaj, Pucharze Juniorów - Witaj przygodo! Dawn ujawniła, że chce ponownie wziąć udział w Pucharze Wallace'a, który teraz odbywa się w Johto.

Konkurs

Puchar Wallace'a to specjalne Pokazy Pokémonów, które goszczą w różnych miejscach na całym świecie. Jeden z pucharów miał miejsce nad Jeziorem Waleczności w regionie Sinnoh, gdzie nagrodą była Aqua Wstążka, wstążka pokazowa, która daje dostęp do Wielkiego Festiwalu w każdym regionie. Z tego powodu, koordynatorzy Pokémon przybywają z całego kraju do konkurowania w tych pokazach.

Konkurs rozpoczął się w odcinku Powitajmy bohaterów! i trwał aż do Strategia z uśmiechem. Podobnie jak we wszystkich Pokazach Pokémonów w Sinnoh, Marian jest spikerką.

May przybyła aż z Johto do konkurowania w tym konkursie, ale przegrała z Dawn w rundzie finałowej.

Rundy

Każda runda jest oceniana przez jury złożonego z czterech osób. Są to Raoul Contesta, pan Sukizo, Siostra Joy z Sinnoh i Mistrz Wallace.

Runda apelowa

Podobnie jak w zwykłych konkursach, pierwsza runda to etap odwołania. Koordynatorzy przedstawiają piękno swoich Pokémonów, aby przekonać sędziów. Tylko 16 koordynatorów awansuje do drugiej rundy.

Rundy walk

Drugi etap rozpoczyna rundy walki Pucharu Wallace'a i pokazuje, jak wykwalifikowani koordynatorzy i ich Pokémony spisują się w walkach. Wszyscy koordynatorzy są dopasowani losowo przez komputer. Koordynatorzy, którym zabrakło punktów, ich Pokémony zostały znokautowane lub mieli najmniejszą ilość punktów zostają wyeliminowani z turnieju.

Pierwsza runda   Ćwierćfinały   Półfinały   Finał
   Koordynatorka ?.png  
   Koordynator ?.png        Koordynatorka 279 mini.png  
   Dawn 427 mini.png      Dawn 417 mini.png  
   Koordynator 320 mini.png          Dawn 393 mini.png  
   Ash 418 mini.png          Kyle 342 mini.png  
   Koordynator 352 mini.png        Ash 418 mini.png
   Kyle ?.png      Kyle 171 mini.png  
   Koordynatorka ?.png          Dawn 393 mini.png
   Koordynatorka ?.png          May 471 mini.png
   Koordynatorka ?.png        Koordynatorka 414 mini.png  
   Zoey 422 mini.png      Zoey 200 mini.png  
   Koordynatorka 179 mini.png          Zoey 431 mini.png
   Koordynator ?.png          May 267 mini.png  
   Koordynatorka ?.png        Koordynator 183 mini.png
   May 300 mini.png      May 003 mini.png  
   Koordynator 103 mini.png  

Znani zawodnicy

Koordynator Miejsce
Dawn zwycięzca
May drugie miejsce
Kyle top 4
Zoey top 4
Ash Ketchum top 8
Jessilina runda apelowa
Ursula runda apelowa

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki