FANDOM

Wallace Cup Station

Stadion Pucharu Wallace'a

Aqua Ribbon

Główna nagroda - Aqua Wstążka

Puchar Wallace'a (jap. ミクリカップ Mikurikappu, ang. Wallace Cup) — turniej, który odbywa się w kilku miejscach na świecie. Jest zarządzany i oceniany przez mistrza pokazów, Wallace'a, lidera sali z Sootopolis i mistrza regionu Hoenn.

Puchar Wallace'a został ogłoszony w odcinku Puchar mistrza, gdy Dawn dowiedziała się o nim i była podekscytowana wzięciem w nim udziału. W końcu ona, Ash i Brock wpadli na samego Wallace'a, który relaksował się z Miloticiem przy jeziorze; Ash również postanowił wziąć udział w konkursie z Buizelem, którego używał w trzech rundach przed przegraną.

W odcinku Żegnaj, Pucharze Juniorów - Witaj przygodo! Dawn ujawniła, że chce ponownie wziąć udział w Pucharze Wallace'a, który teraz odbywa się w Johto.

Konkurs

Puchar Wallace'a to specjalne Pokazy Pokémonów, które goszczą w różnych miejscach na całym świecie. Jeden z pucharów miał miejsce nad Jeziorem Waleczności w regionie Sinnoh, gdzie nagrodą była Aqua Wstążka, wstążka pokazowa, która daje dostęp do Wielkiego Festiwalu w każdym regionie. Z tego powodu, koordynatorzy Pokémon przybywają z całego kraju do konkurowania w tych pokazach.

Konkurs rozpoczął się w odcinku Powitajmy bohaterów! i trwał aż do Strategia z uśmiechem. Podobnie jak we wszystkich Pokazach Pokémonów w Sinnoh, Marian jest spikerką.

May przybyła aż z Johto do konkurowania w tym konkursie, ale przegrała z Dawn w rundzie finałowej.

Rundy

Każda runda jest oceniana przez jury złożonego z czterech osób. Są to Raoul Contesta, pan Sukizo, Siostra Joy z Sinnoh i Mistrz Wallace.

Runda apelowa

Podobnie jak w zwykłych konkursach, pierwsza runda to etap odwołania. Koordynatorzy przedstawiają piękno swoich Pokémonów, aby przekonać sędziów. Tylko 16 koordynatorów awansuje do drugiej rundy.

Rundy walk

Drugi etap rozpoczyna rundy walki Pucharu Wallace'a i pokazuje, jak wykwalifikowani koordynatorzy i ich Pokémony spisują się w walkach. Wszyscy koordynatorzy są dopasowani losowo przez komputer. Koordynatorzy, którym zabrakło punktów, ich Pokémony zostały znokautowane lub mieli najmniejszą ilość punktów zostają wyeliminowani z turnieju.

Pierwsza runda   Ćwierćfinały   Półfinały   Finał
   Koordynatorka ?  
   Koordynator ?        Koordynatorka 279 mini  
   Dawn 427 mini      Dawn 417 mini  
   Koordynator 320 mini          Dawn 393 mini  
   Ash 418 mini          Kyle 342 mini  
   Koordynator 352 mini        Ash 418 mini
   Kyle ?      Kyle 171 mini  
   Koordynatorka ?          Dawn 393 mini
   Koordynatorka ?          May 471 mini
   Koordynatorka ?        Koordynatorka 414 mini  
   Zoey 422 mini      Zoey 200 mini  
   Koordynatorka 179 mini          Zoey 431 mini
   Koordynator ?          May 267 mini  
   Koordynatorka ?        Koordynator 183 mini
   May 300 mini      May 003 mini  
   Koordynator 103 mini  

Znani zawodnicy

Koordynator Miejsce
Dawn zwycięzca
May drugie miejsce
Kyle top 4
Zoey top 4
Ash Ketchum top 8
Jessilina runda apelowa
Ursula runda apelowa

Więcej z Fandomu

Losowa wiki