FANDOM

EP755 Wallace Cup

Wallace i Milotic prezentują Aqua Wstążkę.

Puchar Wallace'a (jap. ミクリカップ Puchar Mikuriego, ang. Wallace Cup) to coroczny turniej, który odbywa się w różnych miejscach na świecie. Są to międzyregionalne Pokazy Pokémonów, które przyciągają koordynatorów ze wszystkich stron świata, ponieważ tutejszą nagrodą jest prestiżowa Aqua Wstążka, która pozwala na udział w każdym znanym Wielkim Festiwalu. Puchar Wallace'a jest promowany i oceniany przez mistrza pokazów, Wallace'a, stąd jego nazwa.

Puchar Wallace'a w regionie Sinnoh został ogłoszony przez program telewizyjny "Teraz Sinnoh" w odcinku Puchar mistrza. Kiedy Dawn dowiedziała się o nim, była podekscytowana wzięciem w nim udziału, mimo przygnębienia z powodu dwóch poprzednich porażek w pokazach. W końcu ona, Ash i Brock wpadli na samego Wallace'a, który relaksował się z Miloticiem przy jeziorze; dzięki niemu Ash również postanowił wziąć udział w konkursie razem ze swoim Buizelem.

W odcinku Żegnaj, Pucharze Juniorów - Witaj, przygodo! Dawn ujawniła, że chce ponownie wziąć udział w Pucharze Wallace'a, który tym razem ma odbyć się w regionie Johto.

Konkurs

Puchar Wallace'a to specjalne Pokazy Pokémonów, które odbywają w różnych miejscach na całym świecie. Nagrodą jest Aqua Wstążka - wstążka pokazowa, która umożliwia udział w Wielkim Festiwalu w każdym regionie, w którym odbywają się pokazy. Z tego powodu koordynatorzy ze wszystkich stron świata przybywają, aby konkurować w tych zawodach. Konkurs jest promowany przez Wallace'a, znanego mistrza pokazów, który regularnie podróżuje po całym świecie, organizując Puchar Wallace'a.

Puchar Wallace'a w Sinnoh miał miejsce nad Jeziorem Waleczności. Rozpoczął się w odcinku Powitajmy bohaterów! i trwał aż do odcinka Strategia z uśmiechem. Podobnie jak we wszystkich Pokazach Pokémonów w Sinnoh, Marian pełniła rolę spikerki. Jessadia również była gospodarzem Pucharu Wallace'a, przeprowadzając wywiady z zawodnikami pomiędzy rundami.

May przybyła aż z Johto, aby konkurować w Pucharze Wallace'a w Sinnoh, ale przegrała z Dawn w rundzie finałowej.

Rundy

EP546 Wallace Cup judges

Panel sędziowski Pucharu Wallace'a.

Każda runda jest oceniana przez panel jurorski, w skład którego wchodzą cztery osoby. Są to: Raoul Contesta, przewodniczący Komitetu Aktywności Pokémonów; pan Sukizo, przewodniczący Fanklubu Pokémonów; Siostra Joy z lokalnego Centrum Pokémonów oraz główny promotor tego wydarzenia, Wallace.

Etap prezentacji

W etapie prezentacji koordynatorzy muszą pokazać styl swoich Pokémonów w imponujący wizualnie sposób, pokazując ich ruchy i umiejętności, aby przyciągnąć uwagę sędziów, podobnie jak w przypadku zwykłych Pokazów Pokémonów. Na scenie znajduje się gigantyczny basen, który zawodnicy mogą wykorzystać na swoją korzyść, zwłaszcza ci, którzy używają Pokémonów typu wodnego. Każdy występ jest dokładnie oceniany, a po obradach sędziów 16 najlepszych koordynatorów awansuje do drugiego etapu.

Etap pojedynków

Drugi etap składa się z rund walk. Wszyscy koordynatorzy są dobierani losowo przez komputer, aż do rundy półfinałowej, która jest ostatnią rundą, w której komputer dopiera zawodników. Uczestnicy, którym zabraknie punktów, mają najmniej punktów pod koniec pięciominutowej bitwy lub ich Pokémon zostanie znokautowany, zostają automatycznie wyeliminowali z konkurencji, a do kolejnej rundy awansują ich przeciwnicy. Po rozstrzygnięciu zwycięzcy Wallace nagradza go Aqua Wstążką.

Pierwsza runda   Ćwierćfinały   Półfinały   Finał
   Koordynatorka ?  
   Koordynator ?        Koordynatorka 279MS  
   Dawn 427MS      Dawn 417MS  
   Koordynator 320MS          Dawn 393MS  
   Ash 418MS          Kyle 342MS  
   Koordynator 352MS        Ash 418MS
   Kyle ?      Kyle 171MS  
   Koordynatorka ?          Dawn 393MS
   Koordynatorka ?          May 471MS
   Koordynatorka ?        Koordynatorka 414MS  
   Zoey 422MS      Zoey 200MS  
   Koordynatorka 179MS          Zoey 431MS
   Koordynator ?          May 267MS  
   Koordynatorka ?        Koordynator 183MS
   May 300MS      May 003MS  
   Koordynator 103MS  

Uczestnicy

EP548 Dawn Aqua Ribbon

Dawn z Aqua Wstążką.

Ciekawostki

  • Aqua Wstążka przypomina kształtem sylwetkę głowy Wallace'a z koroną na głowie. Dodatkowo wstążki po obu jej stronach są tego samego koloru, co strój Wallace'a.