FANDOM

Provo to postać z regionu Sinnoh, pojawiająca się w odcinku Kto pierwszy, ten lepszy.

Historia

Provo był czterokrotnym mistrzem w zawodach PokéRingo odbywających się w Squallville. W odcinku Kto pierwszy, ten lepszy ponownie chciał zdobyć mistrzostwo. Jego pierwszym przeciwnikiem był Paul.

Provo użył Dragonite'a przeciwko Honchkrowowi Paula. Honchkrowowi udało się pokonać smoczego Pokémona, a Provo został zmuszony do zrzeczenia się mistrzowskiego tytułu.

Pokémony

Przy sobie

Dragonite
EP587 Provo Dragonite
Dragonite był używany przez Provo w czasie uczestnictwa w konkursie PokéRingo i początkowo wydawał się trudny do pokonania. Rywalizował z Honchkrowem Paula w pierwszej rundzie. Jest niezwykle szybki, a także znać potężne ataki. Jednak Paul uczestniczył w turnieju po to, aby zwiększyć siłę Honchkrowa w walce, dzięki czemu pokonał Dragonite'a, a Provo musiał zrzec się swojego tytułu.

Dragonite zna takie ruchy jak: Puls Smoka, Ognisty Cios i Bieg Smoka.

Debiut Kto pierwszy, ten lepszy

Aktorzy głosowi

Japonia: 石塚運昇 Unshō Ishizuka
Stany Zjednoczone: Sean Schemmel
Polska: Karol Wróblewski

Ciekawostki

  • Japońskie imię Provo (jap. ポルト Poruto) brzmi bardzo podobnie do japońskiego imienia byłego mistrza zawodów PokéRingo, odbywających się w Crossgate w regionie Hoenn - Volta (jap. ボルト Boruto).