FANDOM

Profesor Birch
Birch
オダマキ博士 Dr. Odamaki
Informacje
Płeć Męska
Miasto Littleroot
Region Hoenn
Stanowisko Profesor Pokémon
Debiut Ostatnie fotografie z Johto
Postać

Profesor Birch jest profesorem Pokémon z Littleroot w Hoenn. Specjalizuje się w siedliskach i dystrybucjach Pokémonów.

Historia

Po raz pierwszy wspomniano o nim w retrospekcji Harrisona w odcinku Ostatnie fotografie z Johto. Jego pierwszy występ nastąpił w odcinku Długa droga przed nami!, gdy dał May Torchica. Później pojawił się w Mieście Dewford w odcinku Plan trzech Zespołów i Zobaczyć to uwierzyć!. Birch także pojawił się w odcinku Wspaniała szóstka!, gdy spotkał profesora Oaka. Później, Birch pojawił się w odcinku Ewolucyjna wojna na wakacjach na Wyspach A-B-C. Tam odkrył tajemnicę ewolucji Clamperla. Birch pojawił się także w odcinku Mistrz umysłu Pokémonów Mirażu.

Jego preferowany rodzaj transportu to jeep, którym jeździ lekkomyślnie.

Ze względu na relacje między postaciami w grach, powszechnie spekulowano, że Birch jest ojcem odpowiednika z anime Brendana. Ta postać pojawiła się w trzech krótkich epizodycznych rolach w anime i ma Startera Pokémon, którego typ osłabia startera May.

Pokémony

Przy sobie

Poochyena
Birch PoochyenaDebiut: Wspaniała szóstka! Poochyena profesora Bircha pojawia się na krótko, starając się ratować Startery Pokémon z rąk Zespołu R. Poochyena jest dobry w polowaniu na ludzi i Pokémony na podstawie zapachu. Jednakże jego zakres bitewny nie jest znany.
Ataki
Brak

Daje nowym Trenerom

Birch Treecko
Treecko
200px
Torchic
200px
Mudkip

Trenerzy z jego Starterami

Harrison Blaziken
Blaziken Harrisona
200px
Blaziken May