FANDOM

Porygon (jap. ポリゴン Porygon) - Pokémon typu Normal wprowadzony w generacji I.

Biologia

Fizjologia

Różowo-niebieskie ciało Porygona składa się z 5 wielobocznych brył i przypomina prymitywny, trójwymiarowy obiekt graficzny. Dwie z nich przypadają na nogi tego Pokémona, reszta zaś stanowi głowę, tułów i ogon. Widoczne są również oczy przypominające kształtem sześciokąty foremne.

Zachowanie

Porygon to pierwszy na świecie sztuczny Pokémon. Ma zaprogramowane jedynie kilka emocji, więc jego zachowanie jest odbierane jako nienaturalne, sztuczne. Czasem jednak pojawiają się uczucia, które nie zostały Porygonom zaimplementowane. Traktowane są one jednak jak zwykły błąd programistów. Porygon został zabezpieczony przed kopiowaniem, więc nie można go rozmnażać w ten sposób. Pokémon, który w całości składa się z zaprogramowanego kodu. Zdolny swobodnie poruszać się w cyberprzestrzeni. Ten Pokémon nie musi oddychać, więc ludzie chętnie walczą nim w różnych środowiskach. Jest bardzo wszechstronny, ale uczy się tylko podstawowych emocji.

Środowisko naturalne

Ich "naturalnym" środowiskiem jest sieć komputerowa, w której mogą przemieszczać się bez przeszkód. Można je także znaleźć na wolności, są jednak niezmiernie rzadkie. Mogą przetrwać w każdym środowisku, gdyż nie potrzebują do życia ani pokarmu, ani tlenu.

Ewolucja

Porygon ewoluuje w Porygona2 trzymając Up-Grade podczas wymiany. Porygon2 ewoluuje w Porygona-Z trzymając Podejrzany Dysk podczas wymiany. Porygon-Z nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Porygon
Porygon
normalny
trzymając Up-Grade podczas wymiany Bag Up-Grade Sprite Porygon2
Porygon2
normalny
trzymając Podejrzany Dysk podczas wymiany Bag Dubious Disc Sprite Porygon-Z
Porygon-Z
normalny

Ciekawostki

Etymologia

Porygon pochodzi z japońskiej wymowy Polygone.