Fandom

Pokémon Wiki

Porygon

3273strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Porygon (jap. ポリゴン Porigon, niem. Porygon, fr. Porygon) - Pokémon-grafika trójwymiarowa. Porygon jest pokemonem normalnym. Ewoluuje w Porygona2, gdy wymieni się go mając Up-Grade (wymiana z owym przedmiotem niemożliwa w Pokémon Red/Blue/Green/Yellow).

Biologia

Fizjologia

Różowo-niebieskie ciało Porygona składa się z 5 wielobocznych brył i przypomina prymitywny, trójwymiarowy obiekt graficzny. Dwie z nich przypadają na nogi tego Pokemona, reszta zaś stanowi głowę, tułów i ogon. Widoczne są również oczy przypominające kształtem sześciokąty foremne.

Zachowanie

Porygon to pierwszy na świecie sztuczny Pokemon.Mają zaprogramowane jedynie kilka emocji, więc ich zachowanie jest odbierane jako nienaturalne, sztuczne. Czasem jednak pojawiają się uczucia, które nie zostały Porygonom zaimplementowane. Traktowane są one jednak jak zwykły błąd programistów. Ich "naturalnym" środowiskiem jest sieć komputerowa, w której mogą przemieszczać się bez przeszkód. Można je także znaleźć na wolności, jest to jednak niezmiernie rzadkie. Mogą przetrwać w każdym środowisku, gdyż nie potrzebują do życia ani pokarmu, ani tlenu.Porygon został zabezpieczony przed kopiowaniem,więc nie można go rozmnażać w ten sposób.

Siedlisko

Egzystują w sieci komputerowej.Jedynym miejscem,w którym można złapać Porygona na dziko,jest Trophy Garden.

Entymologia

Porygon pochodzi z japońskiej wymowy Polygone.

Ciekawostki

  • Porygona widać przez chwilę na początku czwartego filmu
  • Gdyby Porygon oraz jego formy nie zostały usunięte z Animé, mogło by wpłynąć to na wiele rzeczy (Któraś z postaci mogła mieć Porygona, więc wyniki walk, ilość odcinków mogły by się zmienić).
  • Porygona widać także przez chwile z innymi pokemonami na początku filmu 5
  • Porygona widać także przez chwile w EP047.

Występy w Anime

Porygon pierwszy raz wystąpił w odcinku 38 ("Electric Soldier Porygon" dosłownie "Elektryczny Żołnierz Porygon). Wtedy, właśnie miało miejsce pamiętne wydarzenie w Animé; podczas sceny z ostrym, migającym światłem przez co ponad 800 japońskich dzieci oglądających ten oto fragment odcinka trafiło do szpitala, z zagrożeniem padaczki. Po tym wydarzeniu, Nintendo zerwało kontrakt na Porygona z Animé, przez co Porygon pojawił się tylko w tym jednym (Zbanowanym na całym świecie) odcinku, a jego formy nigdy nie wystąpią w Animé, choć tak naprawdę to Pikachu spowodował owy wybuch.

Kontrowersja związana z odcinkiem

Electric Soldier Pokémon (Denno Senshi Porygon) – 38 epizod anime, który został wyemitowany 16 grudnia 1997 w Japonii na kanale TV Tokyo o godzinie 18.30 czasu Japońskiego. Odcinek był niebezpieczny dla zdrowia. W 20 minucie odcinka jest scena, w której Pikachu atakuje pociski piorunem, a w wyniku wielkiego wybuchu na ekranie migają intensywnie czerwone i niebieski światła przez około 4 sekundy, na części ekranu, a potem przez 2 sekundy na pełnym obrazie. W tym momencie widzowie zaczęli się skarżyć na niewyraźne widzenie, bóle głowy, zawroty i nudności. Kilka osób straciło nawet przytomność. W sumie, 685 widzów (310 chłopców, 375 dziewcząt) zostało przewiezionych do szpitali przez karetki pogotowania. Ponad 150 z nich zostało na obserwacji w szpitalu nawet przez 2 tygodnie. U niewielkiej części dzieci stwierdzono po tym epilepsje.

Wiadomość o tym incydencie szybko rozprzestrzeniła się w Japonii. Następnego dnia stacja telewizyjna Tv Tokyo, w której był wyemitowany epizod przeprosiła Japończyków. Późniejsze badania wykazały, że 501 widzów miało łagodne objawy – u sporej ilości przez 3 lata podobne sytuacje się nie pojawiły.

Po epizodzie „Electric Soldier Pokémon” anime Pokémon nie było emitowane przez 4 miesiące – ponownie na anteny zagościło 16 kwietnia 1998. Kolejne odcinki zostały nieco przerobione, aby nie pojawiły się już tak intensywne animacje. W związku z tą sytuacją, epizod został wycofany na całym świecie ze względu na zagrożenie życia. W Polsce o tej sytuacji poinformowała także stacja TVN w swoich „Faktach”.

Wystąpienia poboczne

Pojawił się w Who's that Pokemon? oraz w kilku odcinkach w tle.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki