FANDOM

Popplio to Pokémon o typie wodnym, wprowadzony w generacji VII. Jest jednym z Pokémonów starterów w regionie Alola, obok Rowleta i Littena.

Biologia

Popplio jest płetwonogim Pokémonem, który jest przede wszystkim niebieski. Ma duże oczy, długi, biały z czarnymi wąsami pysk i okrągły, różowy nos. Ma również małe zaokrąglone uszy. Wokół szyi ma jasnoniebieski "kołnierz", który rozciąga się poza jego ramiona. Ma cztery płetwy. Przednie płetwy są większe od tylnych i mają białe znaki oddzielające palce. Popplio może parsknąć bąbelkami wody z jego nosa, których używa jako część swojej strategii walki. Płynąc, osiąga szybkość 25 mil na godzinę. Na lądzie, wykorzystuje elastyczność swojego ciała i wykonuje akrobatyczne sztuczki i skoki.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Popplio ewoluuje w Brionne na poziomie 17. Brionne ewoluuje w Primarinę na poziomie 34. Primarina nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Popplio
Popplio
wodny
Poziom 17 Brionne
Brionne
wodny
Poziom 34 Primarina
Primarina
wodny baśniowy

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Popplio (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją angielskich słów sea lion pup (szczenię lwa morskiego), pop, pōpō (hawajskie określenie na piłkę) oraz ʻīlio-holo-i-ka-uaua (hawajskie określenie na mniszkę hawajską, znaczące dosłownie: "pies, który biegnie w wzburzonej wodzie").
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 海驢 ashika (lew morski), 鞠 mari (piłka) i angielskiego marine (morski).

Przypisy