Wikia

Pokepédia

Pokémon X i Y (gra)

Komentarze0
2557stron na
tej wiki
Pokémon X
ポケットモンスターX
Pokemon X Version Boxart
Pokémon Y
ポケットモンスターY
Pokemon Y Version Boxart
Informacje
Generacja Generacja VI
Gracze 1-4 graczy
Platforma Nintendo 3DS
Kategoria RPG
Deweloper Game Freak
Wydawca Nintendo
The Pokémon Company
Daty wydania
Japonia 12 października 2013
Północna Ameryka 12 października 2013
Europa 12 października 2013
Południowa Korea 12 października 2013
Australia 12 października 2013
Oceny
CERO TBA
ESRB E
ACB PG
OFLC PG
PEGI 7
GRB ALL
Pokemon X JP
Japońskie logo Pokémon X
Pokemon Y JP
Japońskie logo Pokémon Y

Pokémon X Version (ポケットモンスターX Pocket Monsters X Version?) i Pokémon Y Version (ポケットモンスターY Pocket Monsters Y Version?) są dwiema pierwszymi grami w VI generacji. Pokémon X Version i Pokémon Y Version są dwie pierwszymi grami wideo Pokémon, które wyszły na Nintendo 3DS. Gry wideo zostały zapowiedziane przez prezesa Nintendo Satoru Shanequa Iwata 8 stycznia 2013. Będą to pierwsze gry z serii Pokémon, które zostaną wydane na całym świecie w tym samym dniu, z wyjątkiem kilku krajów.

Usprawnienia

Wzmocnienie

Pokémon X Version i Pokémon Y Version to pierwsze gry Pokémon, których rozgrywka odbywa się całkowicie w trybie 3D. Poszczególne elementy zostały zmienione od wydania poprzednich gier Pokémon. Sprite'y zostały zmienione na zaprojektowanych w 3D modeli z bohaterów Pokémon. Wygląd Pokémonów nie został zmieniony, jak pokazano w trailerze, gdy mężczyzna biega po trawie i napotyka Pikachu.

Wzmocnienie systemu

System walk w grze również stał się trójwymiarowy. Jak widać w trailerze, wprowadzono bitwy Pokémonów. Szanse spotkania lśniącego Pokémon w 6. generacji zostały zwiększone z 1/8192 do 1/1000.

Wonder Trading

Wonder Trading jest nową funkcją, dzięki której gracze mogą umieścić Pokémona na Wonder Trading.

Pokémon

Pokémony na start

Trailer pokazuje 3 nowe startowe Pokémony, które wydają się być typu Ognia, Trawy i Wodny.

  • Fennekin, Ognisty: pomarańczowy, wyglądający jak lis Pokémon z płomiennym futrem wystającym z uszu. Fennekin ma swoją nazwę i wygląd od fenka.
  • Froakie, Wodny: niebieski, wyglądający jak żaba Pokémon z białą purchawką na plecach.
  • Chespin, Trawiasty: brązowy jeżowaty Pokémon ze spiczastym zielonym kapeluszem, bronią i małym ogonem.

Maskotki

Dwa legendarne Pokémony, które są maskotkami Pokémon X i Pokémon Y, zostały oficjalnie nazwane. Xerneas wygląda jak jeleń z tęczowym porożem w kształcie litery X. Yveltal wygląda jak ptak kształtem przypominający literę Y. Yveltal symbolizuje quetzalcoatla, boga węża azteckich plemion.

Lista nowych Pokémonów

Nowe Pokémony

Główny artykuł: Pokémony VI Generacji

Generacja VI wprowadza 69 Pokémonów, co daje łącznie 718 Pokémonów.

Mega Pokémony

Wraz z nowymi Pokémonami, Generacja VI wprowadza Mega Ewolucję poprzednich Pokémonów.

Główny artykuł: Mega Pokémony

Galeria Pokémonów

Obrazki z gry

Wideo

Ciekawostki

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki