FANDOM

Grotle Energy Ball swallowing.png

Grotle odkrywa efekt połknięcia Kuli Energii

Połykanie ataków to specyficzny rodzaj zwiększania siły swojego Pokémona. Został odkryty przez Asha i jego Grotle'a w odcinku Pokonać mistrza walk!.

Opis

Grotle Energy Ball swallowing 1.png

Grotle po połknięciu Kuli Energii

Połykanie ataków znacznie zwiększa siłę ataku użytkownika. Kiedy Pokémon połknie ruch tego samego typu co on sam, może wówczas uwolnić w sobie niezwykłe pokłady energii.

Aby zwiększyć moc ataku Grotle'a, musi on połknąć Kulę Energii, natomiast aby efekt ten zadziałał na Mamoswine'a, musi on połknąć Odłamki Lodu. Nie wiadomo jakie ataki muszą "zjeść" inne Pokémony, aby zwiększona została ich siła ataku.

Po połknięciu Kuli Energii przez Grotle'a, Pokémon wydziela moc Kuli Energii po tym, jak eksplodowała w jego brzuchu. Dzięki temu krzewy na jego grzbiecie otoczone są zieloną aurą, a po chwili przyjmują kolor Kuli Energii. Natomiast kiedy Mamoswine połknie Odłamki Lodu, futro na jego grzbiecie zamarza, tworząc w ten sposób "lodową zbroję".

Historia

Odkrycie

Technika ta została po raz pierwszy odkryta przez Asha i jego Grotle'a w odcinku Pokonać mistrza walk!. Podczas walki z Palmerem Grotle przypadkowo połknął swoją Kulę Energii po zderzeniu z Mega Rogiem Rhyperiora. W ten sposób Pokémon Asha zyskał dużą siłę ataku (sam Palmer powiedział, że jego Rhyperior nie był nigdy w gorszej sytuacji), lecz ostatecznie poległ.

Połykanie ataków w pokazach

Mamoswine Ice Shard swallowing.png

Lodowa zbroja Mamoswine'a

W odcinku Dla Jessie wszystko! Grotle nauczył tej techniki Mamoswine'a Dawn, aby nowym ruchem zwyciężyć w pokazach Lilypad. W rundzie walk dziewczyna wykorzystała połknięcie Odłamków Lodu przez jej Pokémona, aby zachwycić jury i pokonać Mario i jego Granbulla. Dawn ponownie próbowała użyć tej techniki podczas walki z Carnivinem "Jessiliny", lecz jej przeciwnik okazał się zbyt przebiegły i Dzikimi Pnączami "ukradł" atak Mamoswine'a, przez co Mamoswine przegrał, a Dawn odpadła z pokazów.

Połknięcie Odłamków Lodu przez Mamoswine'a Dawn stało się częścią pokazowej techniki Dawn, znanej jako "czteroosobowa kombinacja". Czteroosobowa kombinacja po raz pierwszy została użyta w walce z Ursulą w odcinku Wielki bis!.

Ciekawostki

  • W odcinku Dla Jessie wszystko! Brock ujawnia, że jeżeli Pokémon połknie ruch tego samego typu co on sam, może wówczas uwolnić w sobie niezwykłe pokłady energii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki