Fandom

Pokémon Wiki

Pikachu

3052strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij
024MS.png Arbok
Pokémon
Raichu 026MS.png
#025
Generacja I
Pikachu
ピカチュウ Pikachu
025MS.png
Pikachu.png

Pokémon Mysz
Typy
Elektro
Zdolności
Statyczność Piorunochron
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
LądoweUrocze
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
6,0 kg 0,4 m
Statystyki
HP
35
Atak
55
Obrona
30
Sp. Atak
50
Sp. Obrona
40
Szybkość
90
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08.png F025.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Pikachu

Pikachu - najbardziej znany Pokémon świata. Kiedy Pikachu widzi coś nowego, razi to Elektrycznym Wstrząsem. Jeśli zobaczy się na drodze spalony owoc, znaczy to, że przesadził z intensywnością strzału. Ten mądry Pokemon piecze za pomocą elektryczności twarde owoce, by uczynić je miękkimi, tak, by nadawały się do jedzenia. Gdy się zdenerwuje, natychmiastowo uwalnia energię elektryczną przechowywaną w torebkach elektrycznych na policzkach. Wygląda na to, że ładują się w nocy, gdy pokemon śpi. Pikachu trzyma ogon w górze, by sprawdzać otoczenie. Czasami zostaje on w tej pozycji trafiony przez piorun. Jeśli szarpnie się go za ogon, ugryzie. Gdy zbierze się kilka tych Pokemonów, ich elektryczność może stwarzać i ściągać burze z piorunami.

Pikachu swym wyglądem przypomina mysz lub królika o króciutkim, lśniącym futerku. Jego głowa jest duża w stosunku do reszty ciała. Uszy są długie z czarnymi końcówkami. Policzki czerwone - tam Pikachu magazynuje elektryczność. Przednie łapy są większe od tylnych, mają też większą liczbę palców. Na grzbiecie znajdują się dwie brązowe pręgi. Ogon jest długi, zakrzywiony. Nasada ogona jest brązowa.

Pikachu to bardzo miły i przyjazny Pokemon. Jak większość, jest wszystkożerny, jednak najchętniej je jabłka. Zamieszkuje tereny zalesione, i jako dziki Pokemon, jest rzadko spotykany.

W anime

Najważniejsze występy

Ash's Pikachu.png

Pikachu Asha

Pikachu Asha

Ash Ketchum ma Pikachu, którego otrzymał od profesora Oaka w odcinku Pokémon, wybieram cię!. Pikachu Asha nie podoba się mieszkanie w Poké Ballu.

Ash miał możliwość wypuszczenia Pikachu w odcinku Pożegnanie Pikachu, gdy Pikachu wydawał się bardzo zadowolony z innymi Pikachu. Choć próbował, więź między dwoma była zbyt silna, więc Pikachu zdecydował się pozostać z nim.

Pikachu o nazwie Pączuś, należący do właścicielki restauracji, zaginął przed odcinkiem Upichćmy słodką historię!, a Pikachu Asha udawał go, by właścicielka Pączusia wygrała konkurs gotowania. Pod koniec odcinka, Pączuś wraca, jednak przekształcony w Raichu.

Pikachu Ritchie'ego

Ritchie posiada również Pikachu nazywanego Sparky, który zadebiutował w odcinku Przyjaciel na śmierć i życie. Sparky, w przeciwieństwie do większości Pikachu, ma kępek futra na szczycie głowy.

Ashachu

Ash został zamieniony w Pikachu w odcinku Hokus-pokus Pokémon przez maga Pokémon o nazwie Lily. Wraca do swojej ludzkiej postaci na początku kolejnego odcinka.

Inni

Raichu Porucznika Surge'a był kiedyś Pikachu, tak samo jak Raichu Volknera, gdy był młodszy.

Co najmniej dwudziestu innych Pikachu pojawiło się w odcinku Ostry dyżur Pokémon, by pomóc pokonać Zespół R.

Innym Pikachu nazywany Puka był własnością niejakiego Victora w odcinku Wielka fala. Ten błękitnooki Pikachu miał zdolność wyczuwania zbliżających się fal pływowych.

Pikachu jest również własnością syna Luany, Travisa. Luana wzięła Asha za Travisa, kiedy zobaczyła Pikachu na ramieniu Asha.

W odcinku Lights, Camerupt, Action!, Elijah używał Pikachu w jednym ze swoich filmów.

Pikachu Asha został sklonowany przez Mewtwo. Nazywa się Pikachutwo.

Pikachu miał również udział w filmie Pokémon Mystery Dungeon: Team Go-Getters out of the Gate!.

Drugoplanowe role

Oprócz Pikachu Asha, Pokémony tego gatunku rzadko spotykane są w anime.

James używał Pikachu w egzaminie Ligi Pokémon, ale został pokonany przez instruktora i jego Gravelera.

Pikachu należący do nieznanego Strażnika Aury pojawił się w retrospekcji w odcinku Kamienny problem.

Ewolucja

172.png
Pichu

Pyszny lizak

025.png
Pikachu
Bag Thunder Stone Sprite.png
Kamień Pioruna
026.png
Raichu

Ciekowostka

Pikachu to jedyny Pokemon, który wystąpił we wszystkich odcinkach Anime (nie licząc odcinków specjalnych).

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki