Wikia

Pokepédia

Pignite Asha

Dyskusja0
2548stron na
tej wiki
Pignite Asha
サトシのチャオブー Satoshi no Chaobū
Ash Pignite
Informacje
Płeć samiec
Umiejętność nieznana
Aktualna lokalizacja u profesora Oaka
Historia
Debiut Klub Bitew Pokémonów i wybór Tepiga!
Miejsce złapania Accumula
498 mini 499 mini
Zobacz więcej informacji na temat tego gatunku
Pignite to trzeci Pokémon, którego Ash złapał podczas podróży po regionie Unova. Wcześniej został opuszczony przez prawowitego trenera. Ewoluował z Tepiga.

Historia

Z Shamusem

Pignite, jako Tepig, niegdyś należał do Shamusa, który porzucił go, kiedy przegrał z Deerlingiem w walce. Shamus był rozczarowany Tepigiem i przywiązał go do słupa. Kiedy Don George próbował rozwiązać go, Tepig uwolnił swoje obligacje i rozpoczął poszukiwania swojego trenera, ale bezskutecznie.

Tepig Release

Tepig zostaje opuszczony przez swojego pierwotnego trenera

Kiedy Ash odwiedził Klub Bitew Pokémonów w Accumuli w odcinku Klub Bitew Pokémonów i wybór Tepiga!, chłopak wziął Tepiga za Umbreona podczas oglądania nagrania z kradzieży jedzenia z pobliskiego magazynu. W próbie uchwycenia "Umbreona", Ash spotkał po raz pierwszy Tepiga, kiedy próbował zjeść przynętę. Zrozumiał, że Tepig był pokryty sadzą i nie mógł jeść, ponieważ sznur był zawiązany wokół jego ust, czyniąc go bardzo głodnym i bardzo chudym. Początkowo Tepig próbował uciec, ale po opanowaniu przez Asha, usunięciu liny i nakarmieniu, został zabrany z powrotem do Klubu Bitew. Później Tepig pomógł Ashowi odzyskać Pikachu z rąk Zespołu R. Kiedy Iris chciała go złapać, ten odmówił i zdecydował, że chce dołączyć do drużyny Asha i Ash złapał go w Poké Balla.

Z Ashem

Ash Tepig

Jako Tepig

Tepig walczył u boku Asha podczas walki w Sali Striaton w odcinku Trzech Liderów, potrójne problemy!, przeciwko Chiliemu i jego Pansearowi. Ataki Tepiga nie zrobiły wiele szkód Pansearowi i udało mu się trafić Tepiga Ognistym Ciosem, Miotaczem Płomieni i Tunelem. Jednym z Tuneli Pansear wysłał Tepiga w powietrze. Ash następnie polecił mu zanurzyć się w otwór, który zrobił Pansear i udało mu się ugryźć jego ogon. Chociaż Pansear rzucił Tepiga na ziemię, udało mu się wstać i obrócić Panseara, rzucając go o ziemię. Pomyślnie użył Żaru, a następnie pokonał Panseara potężną Akcją.

Tepig objawił się jako samiec w odcinku Snivy, która nie chciała dać się złapać!, gdy walczył z dziką Snivy, która w końcu została złapana przez Asha. Mimo że udało mu się wykorzystać Żar, został uderzony przez Przyciąganie Snivy i stał zakochany w niej, powodując u niego wycofanie.

Ash and Tepig

Ash i Tepig

W odcinku Starcie rywali w Klubie Bitew! był używany do walki z Tranquillem Tripa. Jak Oshawott przed nim, został pokonany przez dwa kolejne Powietrzne Asy ze względu na zdolność Super Szczęście Tranquilla.

W odcinku Bitwa według Lenory! walczył z Lillipupem Lenory, który skwapliwie użył Ryku, by zwrócić go do Poké Balla. Po tym, jak Watchog Lenory pokonał Oshawotta, walczył ponownie z Lillipup i został pokonany.

W odcinku Rewanż w Sali Nacrene! odbył się rewanż. Po krótkiej walce Herdier użył Ryku, by ponownie zwrócić go do Poké Balla. Po tym, jak Watchog Lenory zremisował z Oshawottem Asha, Herdier walczył ponownie z Tepigiem, ale został przez niego pononany.

W odcinku Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków! Ash użył go do walki z Dwebble Burgha, ale niestety przegrał tę walkę.

W odcinku Droga Smoczej Mistrzyni! walczył z Druddigonem Emmy, ale przegrał.

Tepig był później używany w odcinku Trzecia bitwa Asha i Tripa! do bitwy z Vanillitem Tripa. Tepig bronił się przed Lodowymi atakami Vanillite Płomiennym Ładunkiem, ale nie mógł nadążyć z niektórymi szybszymi ruchami i mimo typu korzystnego, mecz zakończył się remisem.

Tepig był używany w odcinku Złapać Roggenrolę! do walki z Roggenrolą, po tym jak Oshawott został pokonany. Później stoczył rewanż z Roggenrolą i po zaciętej walce osłabił go wystarczająco, by Ash mógł go złapać.

W odcinku Bitwa w podziemiach!, Tepig został użyty do ucieczki pociągiem przed Zespołem R. Używał Żaru, by odpychać pojazd, i przez jego determinację nauczył się Miotacza Płomieni.

W odcinku Zagubieni w pieczątkowym wyścigu!, Tepig współpracował z Pansage'em, gdy Ash i Cilan walczyli z Szefami Metra Ingo i Emmetem. Walcząc z Eelektrossem i Chandelure'em, Tepig i jego partner dobrze się spisali, ale zostali pokonani.

Pignite and Shamus

Shamus przekonuje Pignite'a do powrotu

W odcinku Płomienna ewolucja! Tepig spotkał się ze swoim starym trenerem - Shamusem, z którym stanął do podwójnej bitwy przeciwko jego Emboarowi i Heatmorowi w parze ze Snivy. Po tym jak Snivy została pokonana, Tepig skoncentrował się i nauczył się Przysięgi Ognia, przeradając się w Pignite'a i pokonując Pokémony Shamusa. Po walce Shamus zasugerował, aby Pignite powrócił do niego, ale ten uderzył w jego twarz Miotaczem Płomieni i pozostał z Ashem.

W odcinku Chłodne zaproszenie do bitwy!, Pignite walczył z Cryogonalem Brycena w walce w siłowni Icirrus, po tym jak pokonał Scraggy'ego. Pignite'owi udało się go pokonać, ale sam został znokautowany przez potężnego Beartica.

W odcinku Koncertowe starcie w Virbank! (część 2), Ash wysłał swojego Pignite'a podczas bitwy w siłowni z Roxie i jej Scolipedem. Pomimo że jej Pokémon jest niekorzystnej sytuacji typu, Roxie stała spokojnie. Pignite rozpoczął Nitro Ładunkiem, który został zablokowany przez Scolipede'a. Pokémon Roxie zaatakował Bombą Mułu, która została zablokowana przez Miotacz Płomieni Pignite'a, powodując ogromny wybuch i chmurę dymu. Korzystając z dymu na swoją korzyść, Ash kazał Pignite'owi użyć kolejnego Nitro Ładunku, uderzając Scolipede'a i zadając mu wiele szkód. Kiedy Pignite próbował zakończyć mecz innym Miotaczem Płomieni, Scolipede uniknął ataku i użył Toksyny, trując stworka Asha. Jednak Pignite był w stanie walczyć i pokonać Scolipede'a. Roxie dała Pignite'owi Pecha Jagodę, lecząc jego truciznę przed walką z jej najsilniejszym Pokémonem, Garbodorem, który ostatecznie pokonał Pignite'a.

W odcinku Ash, Iris i Trip: ostateczne starcie!, Pignite walczył z Serperiorem Tripa w finale Pokémonowego Pucharu Świata Juniorów i przegrał, przez co Ash zajął drugie miejsce.

Ash Pignite Cameron Hydreigon

Pignite w walce z Hydreigonem

W odcinku Tajna broń Camerona!, Ash używał go w Konferencji Vertress w walce z Cameronem, wysyłając go do bitwy z Hydreigonem. Pignite rozpoczął walkę ze swoim nowym Łamaczem Murów, który był bardzo skuteczny przeciwko smoczo-mrocznemu Pokémonowi. Hydreigon zaatakował Pulsem Smoka, który trafił bezpośrednio w stworka Asha. Po tym jak ledwo uniknął Miotacza Płomieni, Brutalny Pokémon zaczął atakować Potrójnym Atakiem i Biegiem Smoka. Pomimo tego, Pignite nadal był w stanie walczyć i zaatakował go Łamaczem Murów, a potem Nitro Ładnkiem. Następnie użył Kolumn Ognia, zmuszając Hydreigona do odlotu, pozwalając Pignite'owi trafić go bezpośrednio Miotaczem Płomieni. Ash następnie rozkazał Pignite'owi wykończyć osłabionego przeciwnika Łamaczem Murów. Chociaż Hydreigon próbował kontratakować, Pignite pokonał go. Następnym Pokémonem Camerona był Ferrothorn. Po uniknięciu Metalowego Pazura przeciwnika, Pignite został trafiony Szpilo Pociskiem. Pomimo faktu, że Pignite zaczynał stawać się słaby, był jeszcze w stanie wystrzelić super skuteczny Miotacz Płomieni na trawiasto-stalowego Pokémona. Chociaż Ferrothorn próbował zaatakować Lustrzanym Strzałem, Pignite był w stanie łatwo uniknąć go i zaatakować Nitro Ładunkiem, pokonując Ferrothorna. Cameron następnie wysyłał Samurotta. Pignite nie miał szans przeciwko wodnemu Pokémonowi, który najpierw zniwelował Miotacz Płomieni Pignite'a super skuteczną Pompą Wodną, a następnie pokonał go równie potężnym Strumieniem Wody.

W odcinku Marzenie wciąż trwa!, kiedy Ash zakończył podróż po Unovie i wyspach Decolore, zostawił Pignite'a oraz wszystkie inne Pokémony w laboratorium profesora Oaka przed udaniem się do regionu Kalos.

Osobowość i charakterystyka

Ash and Pignite

Ash i Pignite

Wykazano, że Pignite, jako Tepig, nie radzi sobie bardzo dobrze z przegraną, często jest smutny, kiedy przegrywa, tak jak w odcinku Starcie rywali w Klubie Bitew!, gdzie walczył i przegrał z Tranquillem Tripa. Zostało to pokazane ponownie podczas bitwy Asha z Lenorą w Nacrene. Walczył z Lillipupem i przegrał; przygnębiał się ponownie, nawet mimo dopingu, gdy Ash pogratulował mu dobrej walki. Jednak w niektórych przypadkach Tepig ma przyjemność z przegrywania, ale tylko w nieoficjalnych walk treningowych, co widać w odcinku Droga Smoczej Mistrzyni!. Tepig jest raczej słodkim Pokémonem, który zawsze szuka upodobania w Ashu podczas walk.

Tepig wykazał wielokrotnie, że zawsze stara się prosić o coś Asha. Lenora potwierdza to w odcinku Rewanż w Sali Nacrene!. Może to być spowodowane tym, że były trener Tepiga porzucił go, i ze strachu, że Ash może zrobić to samo, stara się pokazać swoją moc, aby udowodnić, że zasługuje na bycie jego Pokémonem. Nawet porzucony przez swojego byłego trenera, był szczęśliwy widząc go ponownie w odcinku Płomienna ewolucja! i nie czuł się dobrze w walce przeciw niemu.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Żar Ogień Klub Bitew Pokémonów i wybór Tepiga! Jest
Ash Tepig Ember

Akcja Normal Trzech Liderów, potrójne problemy! Jest
Ash Pignite Tackle

Nitro Ładunek Ogień Rewanż w Sali Nacrene! Jest
Ash Pignite Flame Charge

Miotacz Płomieni Ogień Bitwa w podziemiach! Jest
Ash Pignite Flamethrower

Kolumny Ognia Ogień Płomienna ewolucja! Jest
Ash Pignite Fire Pledge

Łamacz Murów Walka Tajna broń Camerona! Jest
Ash Pignite Brick Break

Dubbing

Jako Tepig

Kraj Aktor(ka)
Japonia 水田わさび Wasabi Mizuta
USA Marc Thompson
Polska Marc Thompson

Jako Pignite

Kraj Aktor(ka)
Japonia 水田わさび Wasabi Mizuta
USA Marc Thompson
Polska Marc Thompson

Ciekawostki

  • Pignite, tak samo jak Chimchar i Charmander, należeli wcześniej do innych trenerów i gdy oni się ich "pozbyli", przygarnia je Ash.
  • Pignite jest pierwszym ognistym starterem Asha, którego imię nie zaczyna się na C (Charmander, Cyndaquil i Chimchar).
  • To pierwszy ognisty Pokémon Asha, który nie umiał Miotacza Płomieni, gdy Ash go złapał.
  • Pokémon ten jest jedynym starterem typu ognistego, który należy do Asha i nie umie chodzić na dwóch łapach aż do ewolucji.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Tepig i Pignite.
Pokémony Asha
Ash Kalos
Przy sobie PikachuFroakieFletchinderHawlucha
W laboratorium Oaka BulbasaurCharizardKinglerMukTaurosySnorlaxHeracrossBayleefQuilavaTotodileNoctowlDonphanSwellowSceptileCorphishTorkoalGlalieStaraptorTorterraInfernapeBuizelGliscorGibleUnfezantOshawottPigniteSnivyScraggyLeavannyPalpitoadBoldoreKrookodile
Na treningu SquirtlePrimeape
Wypuszczone ButterfreePidgeotLapras
Wymienione RaticateAipom
Rozdane Beedrill
Nieoficjalne HaunterLarvitar

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki