FANDOM

Pidgey (jap.ポッポ Poppo) – Pokémon typu Normal i Lot wprowadzony w generacji I. Ewoluuje w Pidgeotto na poziomie 18.

Biologia

Fizjologia

Pidgey przypomina wróbla. Nad oczami ma jasne pióra, a za oczami-czarne. Posiada różowy, krótki dziób. Na piersi ma kępkę piórek, nie występującą u jego wyższych ewolucji. Jego nogi są tego samego koloru co dziób i mają po trzy palce-po dwa z przodu, po jednym z tyłu. Ogon Pidgeya dzieli się na trzy części. Ciało tego Pokémona jest brązowe, z wyjątkiem jasnych piór nad oczami oraz brzuchem, twarzą i końcówkami skrzydeł koloru beżowego.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Dzięki swojej zdolności Pidgeyowi nie można obniżyć celności ani obrony. Często używa swoich skrzydeł aby wzniecić tumany kurzu zamiast atakować.

Zachowanie

Pidgey jest bardzo potulnym Pokémonem. Pokemon ten jest idealnym celem dla początkujących trenerów. Najczęściej podróżują w dużych stadach aby chronić się przed zagrożeniami.

Środowisko naturalne

Dzikie Pidgeye można najczęściej spotkać w lasach, na łąkach. chowają się w koronach drzew aby uniknąć niebezpieczeństwa.

Dieta

Tak jak większość Pokémonów, Pidgeye mogą jeść wszystko co nie jest trujące i za twarde. Ale najczęściej jedzą nasiona i ziarna roślin.

W anime

Główne role

F10 Pidgey

Pidgey miał swój debiut już w Pokemon wybieram cię!.

Casey miała Pidgeya w odcinku Co dwie głowy to nie jedna.

Drugoplanowe role

-Dużo Pidgey'ów pojawiło się w odcinku Rodzinna tradycja, gdzie służyły do przenoszenia wiadomości.

Pidgeye pojawiły się w odcinku Lećmy na księżyc.

W odcinku Kim pan jest, profesorze Oak? profesor Oak miał Pidgeya.

Pokédex

Często spotykany w lasach i polach. Posiada on bardzo łagodne usposobienie. W razie zagrożenia, ten Pokémon macha skrzydłami, zbudzając tumany piasku i kurzu, prawie nigdy nie atakuje. Mniejsi oponenci zostają zdmuchnięci przez podmuchy wiatru, tego typu zachowanie pozwala mu też na zdobycie pożywienia-wywiewa on małe insekty z ich kryjówek. Pidgey posiada niezwykle silny zmysł orientacji. Nieważne jak daleko od swojego gniazda zostanie on zabrany, zawsze jest on w stanie wrócić z powrotem.