FANDOM

Pidgey (jap.ポッポ Poppo) - Pokémon typu NormalLot wprowadzony w |generacji I. Ewoluuje w Pidgeotto na poziomie 18.

Biologia

Fizjologia

Pidgey przypomina wróbla. Nad oczami ma jasne pióra, a za oczami-czarne. Posiada różowy, krótki dziób. Na piersi ma kępkę piórek, nie występującą u jego wyższych ewolucji. Jego nogi są tego samego koloru co dziób i mają po trzy palce-po dwa z przodu, po jednym z tyłu. Ogon Pidgeya dzieli się na trzy części. Ciało tego Pokémona jest brązowe, z wyjątkiem jasnych piór nad oczami oraz brzuchem, twarzą i końcówkami skrzydeł koloru beżowego.

Różnice płci

Brak.

Umiejętności specjalne

Dzięki swojej zdolności Pidgeyowi nie można obniżyć celności ani obrony. Często używa swoich skrzydeł aby wzniecić tumany kurzu zamiast atakować.

Charakter i usposobienie

Pidgey jest bardzo potulnym Pokémonem. Pokemon ten jest idealnym celem dla początkujących trenerów. Najczęściej podróżują w dużych stadach aby chronić się przed zagrożeniami.

Środowisko naturalne

Dzikie Pidgeye można najczęściej spotkać w lasach, na łąkach. chowają się w koronach drzew aby uniknąć niebezpieczeństwa.

Odżywianie

Tak jak większość Pokémonów, Pidgeye mogą jeść wszystko co nie jest trujące i za twarde. Ale najczęściej jedzą nasiona i ziarna roślin.

W anime

Główne role

F10 Pidgey

-Pidgey miał swój debiut już w Pokemon wybieram cię!.

Casey miała Pidgeya w odcinku Co dwie głowy to nie jedna.

Drugoplanowe role

-Dużo Pidgey'ów pojawiło się w odcinku Rodzinna tradycja, gdzie służyły do przenoszenia wiadomości.

Pidgeye pojawiły się w odcinku Lećmy na księżyc.

W odcinku Kim pan jest, profesorze Oak? profesor Oak miał Pidgeya.

Pokédex

Często spotykany w lasach i polach. Posiada on bardzo łagodne usposobienie. W razie zagrożenia, ten Pokémon macha skrzydłami, zbudzając tumany piasku i kurzu, prawie nigdy nie atakuje. Mniejsi oponenci zostają zdmuchnięci przez podmuchy wiatru, tego typu zachowanie pozwala mu też na zdobycie pożywienia-wywiewa on małe insekty z ich kryjówek. Pidgey posiada niezwykle silny zmysł orientacji. Nieważne jak daleko od swojego gniazda zostanie on zabrany, zawsze jest on w stanie wrócić z powrotem.